Full version: Fjärrvärme
Gunvor Nilsson
Stockholm har Sveriges dyraste fjärrvärme.

"Håll med om att affärsidén är genial:
Fortum Värme producerar fjärrvärme på ett billigt och miljövänligt sätt: man retar upp kunderna tills de kokar av ilska." Kajsa Olsson i Ny Teknik

Artikel.

Hm, dom måste väl dra in bonusmiljonerna åt sina direktörer!

/Gunvor
fjärrvärmevärmd
lilla mamma
Eller dra in pengar på min elräkning
kristerh
Det är som med de flesta andra monopolföretag, de kan sätta vilka priser de vill mad.gif
krister
lilla mamma
23 000 kronor i räkning när de glömt att läsa av mätaren under 3 år tex
kristerh
CITAT (lilla mamma @ 09-11-2005, 12:36)
23 000 kronor i räkning när de glömt att läsa av mätaren under 3 år tex

men är det inte lag på att de inte får kräva mer än ett år bakåt wink.gif om de missat får de stå sitt kast.
krister
Pirum
Helt galet att låta företag med vinstmaximering som yttersta mål få en sådan här dominerande position på "marknaden". De yrade något om att "fjärrvärmepriserna måste följa oljepriset", va?
Påminner om att Vattenfall etc jublar när det blir kallt, då släpper de på den billiga vattenkraften som de säljer till dyra pengar. Elbolagen har aldrig gjort så mycket vinst som efter avregleringen.
lilla mamma
Glöm det krister, vi fick snällt ta ett lån. desssutom fick vi räkning dagen efter, men den hade trott de skulle få betalt två gngr
kristerh
CITAT (lilla mamma @ 09-11-2005, 13:32)
Glöm det krister, vi fick snällt ta ett lån. desssutom fick vi räkning dagen efter, men den hade trott de skulle få betalt två gngr

Vad har ni för elbolag? säga vad man vill om vattenfall men de tar bara betalt för högst 1 år bakåt i tiden, om de glömt att läsa av så bjuder de på det.
Klippt från deras hemsida:
Om du är kund inom Vattenfalls nätområden är du aldrig skyldig att betala för förbrukning som är mer än 1 år gammal.

dessutom är det ett lagförslag på samma sak om det nu inte redan är genomfört wink.gif
krister
Pirum
Nedan följer lite allmänt svammel i väntan på att maten kokar sig klar. Fäst inget större värde vid det, jag vet inte vad jag talar om, bara spånar.
=
Är det dessutom inte så att om man själv läser av mätaren, "och det blir fel", så kräver en del bolag en på flera års räkningar? Medan om man vägrar att själv läsa av, så får bolaget själv skylla sig om de inte har koll? (Bolagen vill inte skicka ut folk att läsa av, det kostar pengar)

Jag kanske bara yrar, men vill minnas ha läst nåt sånt fall. Konsumentverket kanske. Är du inte säker på hur man ska läsa mätare, tala om det för elbolaget, var nog rekommendationen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon