Full version: Snigelstaket
lena:-)
Hittade detta när jag tittade i ett annat inlägg av gammelnalle i Trädgårdsbyggavdelningen .Kan vara lite bra att "ha i bakfickan" till våren :Gör så här
Jag vet inte om denna beskrivningen har varit uppe här förut. Men den kan ju inte skada ialla fall- det kan däremot sniglarna.
Annkina
Ska genast skicka över länken till min pysslige far. Det ska han få pyssla med i vår. Tänker sätta detta runt landet som jag ska odla i.
Är väl ca 4X2.5 m. De andra landen får klara sig med saxen.
gammelnalle
kolla även här och ger din pappa:
http://www.engelbert.se/garden10.htm

gammal nalle är äldst !!! smile.gif
Jan af Lisö
Jag har sett ett förslag någonstans (har inga länkar kvar efter HD krasch i höstas) på att bygga en saltfylld ränna runt odlingarna. Fylls med billigt tösalt....
Annkina
CITAT (Jan af Lisö @ 09-01-2006, 10:51)
Jag har sett ett förslag någonstans (har inga länkar kvar efter HD krasch i höstas) på att bygga en saltfylld ränna runt odlingarna. Fylls med billigt tösalt....

Det lät ju som ett bra alternativ.
Carex
Vad händer när dessa rännor blir vattenfyllda vid regn? Mna kan ju inte riktigt ordna dränering för det tycker väl inte växterna om med massa salt i jorden?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon