Full version: Musik
Jonte_rm
Själv så sitter man o kolla på Guns n' roses musikvideo till låten "You could be mine"
Castea
Sambon kör Kents "Om du var här" i sitt arbetsrum. I mitt andra öra hör jag löv-dammsugaren utanför fönstret. wacko.gif "A different kind of löv". laugh.gif
Betty
Nyss hörde jag Timon & Pumbaa sjunga "Hacuna matata", barnbarnen tittade på film - Lejonkungen.
Nu lyssnar jag på tystnaden, barnbarnen har åkt hem till sig. smile.gif
Carex
Inget just nu, men i mp3-spelaren på väg till jobbet blir det nog Nightwish eller Xandria
Eva i Skåne
CITAT (Betty @ 09-11-2005, 16:30)
Nu lyssnar jag på tystnaden

Visst kan tystnaden vara helt ljuvlig smile.gif wub.gif
Betty
CITAT (Eva i Skåne @ 09-11-2005, 17:53)

Nu lyssnar jag på tystnaden

Visst kan tystnaden vara helt ljuvlig smile.gif wub.gif

Ja och speciellt efter en stojjig eftermiddag med busiga barnbarn om man som jag lider av värk i både leder och huvud vid väderomslag... rolleyes.gif
annama
En CD med gamla godingar med Ella Fitzgerald wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
LadyG
Sitter och avnjuter Robert Brobergs underfundigheter smile.gif
Caprice
På Viasat´s radiokanaler finns det en station med gamla 80-talsgodingar som jag lyssnar på just nu....
Samtidigt som jag skruvar ihop en IKEA-byrå... wacko.gif
Pirum
Lyssnade på Digitally Importeds internetradio för en stund sen (http://www.di.fm/) men nu är det Ital Skurk och låten Folkhemsmord som gäller smile.gif
Berit
CITAT (annama @ 09-11-2005, 18:56)
En CD med gamla godingar med Ella Fitzgerald  :wub:  :wub:  :wub:  :wub:

Det är inte det sämsta. "The first lady of song" en av mina absoluta favoriter wub.gif

En av de bästa låtarna enligt mitt tycke är just nu "Mack the knife" inspelad i Berlin, (Ludde är inte med på den), den är både rolig och fartig.
yenny
Har precis lyssnat på lena ph på tv
Gossen Ruda
Tjaa, inte just nu men igår spelade jag några väl valda delar av Jejas jörpa med Jeja Sundström. Från 1972. rolleyes.gif Hon är tydligen igång fortfarande med visorna trots att hon passerat 60.
*Felix matte*
60 är väl ingen ålder smile.gif Alice Babs sjunger som en näktergal... hon är 81 år wub.gif
Gossen Ruda
Jo, men spelar hon gitarr också? Det gör Jeja. rolleyes.gif laugh.gif
*Felix matte*
Tror inte hon gör det sad.gif ...men jag är ungefär lika ung som Jejja och jag spelar både munspel, dragspel och orgel rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif
cic
CITAT (Caprice @ 09-11-2005, 19:46)
Samtidigt som jag skruvar ihop en IKEA-byrå... wacko.gif

o/t Vilken då..? Jag är alldeles för arbetsskadad och nyfiken..

Precis just nu lyssnar jag på Jakob Hellman.
AnnammA
Sounds of Silence - alltså helt tyst till dataknattret...
Annars är Eva dahlgrens senaste mycket bra...De släpps en del godingar i höst - måste ha! -:John Lennons bästa, Dire Straits, Rickhard Wulf, Eurytmics... wub.gif

AnnA
gammelnalle
Nyss hörde jag Timon & Pumbaa sjunga "Hacuna matata", barnbarnen tittade på film - Lejonkungen.
Nu lyssnar jag på tystnaden, barnbarnen har åkt hem till sig. smile.gif

Instämmer med Betty och Eva i Skåne.....

"Tystnaden" (som egentligen inte alls är TYST) är underbar....

Tänk att höra Väggklockans tickande (om man spetsar öronen) eller Sidensvansarnas "klockljud" geom fönstret.....

bara som oväxling till Radion eller stereon... som annars ofta står på.

Musikaliskt gick senast
Les Paul och Mary Ford genom stereon.... (Greatest Hits)

b
LadyG
"Boom like that" med Mark Knopfler

Dire Straits och Mark Knopfler är en stor favorit i alla lägen.
*Felix matte*
Barnkanalen på TV... barnbarnet sitter och tittar wub.gif
fruberglund
Peter Jöbacks julskiva "Jag kommer hem igen till jul" går för högtryck just nu smile.gif

Är såååå stämningsfull, den ska jag ha med mig på förlossningen.

En av låtarna (ingen jullåt) hade vi på vårt bröllop förra året...värmer hjärtat lite extra när den börjar wub.gif
Biggan_
CITAT (fruberglund @ 10-11-2005, 12:57)
Peter Jöbacks julskiva "Jag kommer hem igen till jul" går för högtryck just nu smile.gif

Är såååå stämningsfull, den ska jag ha med mig på förlossningen.

En av låtarna (ingen jullåt) hade vi på vårt bröllop förra året...värmer hjärtat lite extra när den börjar wub.gif

Och nu är det väl snart dags fru Berglund?
Lägg skivan i den packade väskan annars glömmer du kanske den biggrin.gif
Eller du har inte packat ännu smile.gif
Ett stort Lycka Till med förlossningen biggrin.gif
wolkenkrabber
UB 40 - Kingston town

UB 40 rockar fett
*Felix matte*
Peps lyssnar jag på just nu....passande låtnamn i vårt lagoma land rolleyes.gif

Klicka på låten du vill lyssna på
Zarah P
Jag har min Winnerbäckism-playlist på datorn igång, och för tillfället är det
"Eldvakt" jag lyssnar på...
Han är otroligt skicklig med ord, herr Winnerbäck!
LadyG
Enya är underbar.Henne kan man sitta stilla och bara avnjuta, det blir nästan som meditation. Tankarna glider iväg, kroppen slappnar av och tiden upphör att existera. En oas för själen.
wolkenkrabber
Test Icicles - Circle Square Triangle
Zarah P
CITAT (LadyG @ 20-11-2005, 17:00)
Enya är underbar.Henne kan man sitta stilla och bara avnjuta, det blir nästan som meditation. Tankarna glider iväg, kroppen slappnar av och tiden upphör att existera. En oas för själen.

Jag hade en hamster som älskade Enya - om jag spelade "The Bard" för henne, så satt hon blickstilla på bakbenen och lyssnade med huvudet på sned, tills den var slut, sen spattade hon omkring igen...!
cic
Blondie just NU..
Zarah P
CITAT (cic @ 20-11-2005, 20:18)
Blondie just NU..

Apropå blond... Hur var Eva Dahlgren? wink.gif
cic
CITAT (Zarah P @ 20-11-2005, 20:19)
Blondie just NU..

Jättebra.. Såklart. Hon är lite lugnare nu för tiden. Och mer harmonisk. Det är ju inte riktigt samma "djupsinne" i de nyare plattorna som förr. Och det är väl inte så konstigt egentligen. Nu lever hon ju ett tryggt och lyckligt liv.. Fru och barn å så. sleep.gif Men jag gillar hennes röst som tusan! Hon kommer altid vara en sån artist som man liksom inte överger.
Zarah P
CITAT (cic @ 20-11-2005, 20:28)
CITAT (Zarah P @ 20-11-2005, 20:19)
Blondie just NU..

Jättebra.. Såklart. Hon är lite lugnare nu för tiden. Och mer harmonisk. Det är ju inte riktigt samma "djupsinne" i de nyare plattorna som förr. Och det är väl inte så konstigt egentligen. Nu lever hon ju ett tryggt och lyckligt liv.. Fru och barn å så. sleep.gif Men jag gillar hennes röst som tusan! Hon kommer altid vara en sån artist som man liksom inte överger.

Ingenting slår hennes "Ängeln i rummet"... Jag får gåshud bara jag tänker på den...!
cic
CITAT (Zarah P @ 20-11-2005, 20:30)
Ingenting slår hennes "Ängeln i rummet"... Jag får gåshud bara jag tänker på den...!

Och den gjorde hon en otroligt bra version av i fredags. Fantastiskt vacker.
Zarah P
CITAT (cic @ 20-11-2005, 21:15)
CITAT (Zarah P @ 20-11-2005, 20:30)

Och den gjorde hon en otroligt bra version av i fredags. Fantastiskt vacker.

Den får mig att tänka på min mamma - hon var en ängel redan när hon levde...!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon