Full version: Gardenia
Gillan
r det nn som vet om det r samma krukvxt? Eller om de
bara har " samma " blad?
Visst har jag dlig syn, men igr kpte jag tv kaffeplantor
fr 19kr/styck. Kom till en annan plantshop och fick se
blommande Gardenior, som kostade skjortan laugh.gif .
Men bladverket sg exakt likadant ut. Har frskt Googlat,
men blir inte riktigt njd wub.gif wink.gif
/Gillan
Mattis
Visst r bladen lika, men det r inte samma vxt. smile.gif
Lite info om dem finns hr. blomsterfrmjandet

Ls under arabiskt kaffe
/Mattias
Gillan
Jttetack fr snabbt svar Mattis, men nu blev jag ganska
sker p att jag kpt Gardenia och inte kaffeplantan.
Men det terstr att se lngre fram. /Gillan
Sulawesii
D gratulerar jag till Gardenior fr 19 spnn! Inte dligt jobbat. Gardenior r s underbara.... suck.... och luktar s gott.... smile.gif
Gillan
CITAT (Sulawesii @ 10-11-2005, 12:04)
D gratulerar jag till Gardenior fr 19 spnn! Inte dligt jobbat. Gardenior r s underbara.... suck.... och luktar s gott.... smile.gif

Ja, om det r som jag tror( ta inte ifrn mig den tron nu),
s gjorde "Plantan" en stor frlust, och jag en nnu
strre vinst wub.gif rolleyes.gif /Gillan
flaxss
kolla om dom r samplanterade fr d finns det ofta bnerkvar unsure.gif rolleyes.gif
Carex
Tror att Gardenian och kaffet r slkt, rtta mig om jag har fel, eller s var det tebusken...Hursomhelst, om man vill ha gardenia s kan man faktiskt ta sticklingar, se om ngon kompis har. Har tagit frn min ngra gnger och det r faktiskt vldigt enkelt, ta en rejl stickling som r ett mellanting mellan rtartad och vedartad, stt i vatten och bevpna dig med tlamod, fr det tar ett tag.
Eller s kan ni skicka mig en pminnelse till vren s ska jag se vad jag kan gra!
Sknkte en sticklingsfrkad smplanta till frldrarna, den har sttt ute hela sommaren och blommade fr ett tag sedan med en enda blomma i toppen laugh.gif
flaxss
jo dom r slkt med varann fast dom r inte slkt med te men man anvnder gardenia till te smile.gif smile.gif
Eva i Skne
CITAT (Sulawesii @ 10-11-2005, 11:04)

Och r liiite svrsktta som krukvxter

sger pessimisten som tog dd p sin frra ret unsure.gif

kalkfattigt vatten (uppkokt gr bra), fr inte torka, fr inte bli fr blt, inte fr mycket sol osv osv
Men vackra r dom smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon