Full version: En ny värld
Gillan
Om jag går 30 år tillbaka i tiden, fanns bara krukväxter.
Och de fanns endast för " att det skulle vara så ". De
flesta dog, och jag köpte nya. Men med tiden blev det
ett intresse wink.gif . De fick vatten och näring ohmy.gif . Och hör
och häpna! - De överlevde! wub.gif

Många år senare blev vi "hustomtar" i en hembygdsförening,
( bodde alltså i hembygdsgården), och då vaknade trädgårdsintresset.
Sakta, men säkert. Och mycket pga att jag blev " sjuk".

Efter X antal år trodde jag att jag " kunde ". Men herre min
skapare ohmy.gif !. Jag kan ju ingenting laugh.gif
Det har jag " upptäckt " sen jag träffade Odla.nu. Det tar jag
enbart som positivt. Man lär sig nåt nytt varenda dag biggrin.gif

Visst är det fantastiskt att det finns ett forum som detta?!

Till och med min "stelbente" fantastiske make börjar förstå
vilket underbart forum detta är. ( han har en del frågor
som absolut inte har med växter att göra, typ datorn osv)

Måste ju va fler här som känner liknande glädje över
detta forum wub.gif

/Gillan
Gillan
Tydligen inte smile.gif
Ingrid på Västkusten
Jo Gillan - det är visst så. Om jag får misstänka så pågår 'undret' för oss varje dag och har gjort så länge ;-) själv har jag surfat över elva år på Trädgårdsinternet vilket nog är länge jämfört med många - och tar det lite för givet numera - men mitt 'under' höll i sig i flera år - glädjen att byta växter med likasinnade - att gå till brevlådan avr en fest! Skicka efter på postorder - waouw!

Jag är glad för Odla - jag är glad för alla trädgårdsforum jag deltager i mer elel rmindre sporadiskt. Träffat så otroligt många och så många nya världar som öppnat sig :-)) och så många härliga bekantskaper!

Hmm - kanske även vi borde ha en Tacksägelsedag som amerikanarna har? Jag är emot 'tillverkade' högtider, men det skadar inte å sitta ner å tänka på sådant ibland!

Glada hälsningar ifårn Ingrid
Betty
CITAT (Evgeni @ 10-11-2005, 09:01)
Måste ju va fler här som känner liknande glädje över
detta forum wub.gif

Javisst är det så! Annars skulle vi väl inte "hänga" här dag ut och dag in! biggrin.gif Jag upptäckte Odla.nu för fyra år sedan och jag har lärt mig massor under den här tiden. smile.gif
Lady Hamilton
Jag gjorde en liten koll för ett tag sedan

Hur ofta är du ute på Odla.nu?

Och ca 75% av oss är här mest VARJE dag! Så vi är många som "träffas" och "trivs" i hop
*Felix matte*
Trevligt trivsamt forum... därför är jag inne flera ggr/dag.. har lärt mig otroligt mycket
och fått vänner som jag har privat mailkontakt med wub.gif
Biggan_
Ja här kan man verkligen ventilera det mesta och det är både lärorikt och underhållande och för det mesta väldigt trivsamt. Intressant att "möta" så många olika människor med ibland helt olika åsikter. Roligt att få ta del av varandras vardag. Dela varandras glädje och sorg och med-och motgångar. Forumet är som livet, väldigt omväxlande.
Farmor
Jag är en smygis, läser på forumet varje dag men deltar inte så ofta i samtalen och debatterna. Jag är ju en ny användare och har inte så mycket att bidra med, men jag lär mig massor.

För mig har det blivit ett beroende redan och jag har stor glädje av all er klokskap. Framförallt är det fantastiskt att få se alla era härliga bilder som ni visar.

Tack för att ni delar med er!

Anne biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Farmor @ 10-11-2005, 12:43)
Jag är en smygis, läser på forumet varje dag men deltar inte så ofta i samtalen och debatterna. Jag är ju en ny användare och har inte så mycket att bidra med, men jag lär mig massor.

För mig har det blivit ett beroende redan och jag har stor glädje av all er klokskap. Framförallt är det fantastiskt att få se alla era härliga bilder som ni visar.

Anne biggrin.gif

Och du är ju så klart väldigt välkommen hit smile.gif
Betty
Välkommen hit Farmor! smile.gif
Jag gjorde likadant som du i början - läste mest. Men du har säkert en hel massa kunskaper och åsikter som du kan dela med dig av till oss andra. Tveka inte, skriv på du bara! Det är ju skrivandet som gör forumet så levande! smile.gif
pejori
håller verkligen med dej... smile.gif smile.gif
lär mej massor hela tiden här och är så inponerad av all kunskap inom ALLA områden smile.gif smile.gif
ställ en fråga om en hästsöm, så nog katten finns det någon som kan och förklarar wub.gif wub.gif wub.gif
ägnar många timmar på odla...det är min egna lilla värld av samvaro
Anki på Öland
Odla är ett jättehärligt ställe! Har bara varit intresserad av växter och odling dom sista åren men oj vad jag har lärt mig mycket här!
Sen är det många både lärorika, intressanta och roliga diskussioner här också!! Och som "Farmor" säger - alla dessa härliga bilder. Vill helst inte vara utan odla en dag.........
Anki
*Stintan*

Anne biggrin.gif

Kunde ha skrivit precis detta, som om det vore mina egna ord.

Instämmer i tacket.
ninnisky

Anne  :D

Välkommen farmor från en annan farmor!

Jag började precis som du och kan nu inte vara utan odla någon längre tid (om jag inte är bortrest). Trivs alldeles fantstiskt bra och sååå mycket jag har lärt mig sen!
Farmor
Oj vilket välkomnande, det känns mysigt. Visste ju redan att ni är omtänksamma och rädda om varandra, men jag är en lite försiktig person som inte vill tränga mig på. Men jag lovar skriva när jag blir inspirerad och känner mig modig.

Anne
stina
Kan inte annat än hålla med. Ofta när jag åker hem på kvällen tänker jag att "ikväll ska jag INTE slå på datorn"!!!! Ännu har jag inte en enda kväll sedan jag började försöka med detta lyckats låta bli rolleyes.gif

Man blir helt klart beroende blink.gif

/Stina
Gillan
Det är precis det jag menar ( som flera av er sagt ),
detta är ett växt/kruk/trädgårds- forum och man lär
sig massor! Varenda dag!
Men inte nog med det, man lär sig en massa annat också laugh.gif
Som tex hur man bäst gör rent en spis laugh.gif biggrin.gif

Välkommen hit farmor!
Sulawesii
CITAT (Farmor @ 10-11-2005, 17:15)
Oj vilket välkomnande, det känns mysigt. Visste ju redan att ni är omtänksamma och rädda om varandra, men jag är en lite försiktig person som inte vill tränga mig på. Men jag lovar skriva när jag blir inspirerad och känner mig modig.

Anne

Äh, klart du ska tränga dig på! smile.gif
pejori
CITAT (Sulawesii @ 10-11-2005, 17:56)
CITAT (Farmor @ 10-11-2005, 17:15)

Anne

Äh, klart du ska tränga dig på! smile.gif

håller med. laugh.gif laugh.gif
knö dej in bara laugh.gif laugh.gif
silos
Här är det verkligen trivsamt och jag har fått den allra bästa gåvan som en människa kan få:jag har börjat lära känna mig själv på djupet just genom att vara här på Odla wub.gif

Här finns det underbara goa människor wub.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon