Full version: "Bärplockare"
MarieR
Hejsan hoppsan!
Jag har snart letat mig fördärvad efter den tingest som underlättar plockandet av exv. blåbär. Bärraka tror jag att det heter... rolleyes.gif Eftersom jag bor i Skåne och säsongen kanske inte är den rätta att leta, hittar jag inga. sad.gif Har någon i detta forum en aning om vart jag kan leta? Har sökt hela Internet utan framgång... Söker jag på något som innehåller "plockare" får jag bara fram om de utländska bärplockarna blink.gif .. kanske inte just det jag söker. Snälla hjälp, då jag ska fixa sådana till julklapp.
Tack på förhand!
MVH/Marie
Jan af Lisö
http://bzz.se/?showadd=34865&group=51
KURT
Det är mycket bättre med bärplockare i trä (de är också lite bredare). Man brukar finna dem i järnaffärer och varuhus i Augusti. Jag har också för mig att Jula skall ha en bärplockare av plast, säkert bättre än plåtmodellen, men inte lika bra som den klassiska av trä.
Betty
ICA, Coop, Granngården, Järnia - har sett bärplockare på många olika ställen. Fast nu kanske det är lite off-season...
Susanne i Linköping
Andrahandsbutiker kan också ha bärplockare, om man har tur, och de kanske inte är lika snabba att plocka undan dem efter säsongen.
MarieR
biggrin.gif Tack så hemskt mycket för alla tips! Ska genast kolla igenom ställena.
Sådana här forum tycker jag om... snabba svar, snälla och hjälpsamma människor! tongue.gif
KURT
Det finns en som säljer nya på Blocket , men han har ingen bild på dem.
karjo
Jag köpte min på Biltema. De har dem säkert året runt och dessutom tror jag man kan handla på postorder från dem om man har långt till varuhuset.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon