Full version: Finns Änglavakt?
mamamaggan
Hej!

Sitter här lite skakad idag. Visserligen har allt ordnat sig men,men.........

I går eftermiddag lånade yngste sonen och ett par av hans kompisar vår bil för att åka c:a 18 mil ( enkel resa) för att gå på en rockkonstert. De skulle åka hem direkt efter konserten och kanske vara hemma runt 2 - 3 tiden på natten.

Klockan 2 ringer sonen och säger med skärrad röst" Mamma , vad ska vi göra? Vi har kört på ett rådjur. "

Efter att de kontaktat polisen hade vi ny kontakt och då gick det att prata med sonen. Det visade sig att kompisen som körde hade hunnit se rådjuret och bromsat kraftigt . Det gick inte att väja p g a räcke mot ett djupt dike och mitträcke. Krockkudden löste ut med en djäkla smäll enligt sonen.

Men vet ni vad? Ingen människa skadade sig ( rådjuret dog på direkten och behövde inte lida) , det blev lite plåtskador och ena framlyktan trycktes in. Bilen gick att köra därifrån! Och........... alltsammans hände mindre än 2 mil hemifrån!

Snacka om att jag är lycklig!

Förra sommaren var vår andra son och hans kompis med om en älgolycka. Bilen , en stor Volvo, blev helt obrukbar medan grabbarna klarade sig helt utan skador.

VIsst måste det finnas Änglavakt eller vad man nu ska kalla det.
*Felix matte*
CITAT (mamamaggan @ 10-11-2005, 23:26)
VIsst måste det finnas Änglavakt eller vad man nu ska kalla det.

Så klart de finns där och vakar över oss wub.gif
Kathy
Självklart finns det Änglavakter. wub.gif Annars hade jag nog inte suttit här idag, med tanke på den bilavåkning jag var med om för några år sen.
mamamaggan
Tror bestämt att det är min mamma ( ängel nuförtiden) som vaktar över dem . Ingen kan vara så bestämd som hon. Hon KUNDE verkligen flytta på berg när hon satte den sidan till. smile.gif Och hon älskade alla sina barnbarn.
Tesa
Är helt övertygad om att nån sprang bakom och sköt på när min son blev påkörd av tåget...20 cm mindre och han hade inte levt idag...
mamamaggan
Tesa , hur är det med grabben? Är han helt återställd nu?
*Felix matte*
CITAT (mamamaggan @ 10-11-2005, 23:50)
Tesa , hur är det med grabben? Är han helt återställd nu?

Undrar också hur det är med han och hur han orkade att " ta det lugnt" unsure.gif
Tesa
Jo..han är nästan helt bra...mjälten "var i stort sett helt läkt" på senaste röntgen för en månad sen...men han fick order om att ta det lugnt i 3 månader till...för säkerhets skull...Annars är allt bara fint...

Han börjar väl vänja sig vid att inte härja runt för mycket..och han kan ju göra mer nu än i början...t.ex så kör han moped igen....men han ska undvika fotboll och hästhoppning och crosskörning...typ....dvs sånt där man bara kan räkna med att få en smäll..
Som tur är är han inte så där överaktiv i vanliga fall heller utan ganska loj av sig...och fotbollslaget han var med i lades ner i vintras...så frestelserna har väl inte varit SÅ stora..
mamamaggan
Skönt att höra , Tesa! wub.gif Hoppas på fortsatt god bättring! wub.gif

Är så innerligt tacksam över hur det gått för mina söner. Känslorna kommer såhär i efterhand när jag ordnat med allt det praktiska. Bilen är på verkstad och det står en hyrbil i garaget.

Har kollat med grabbens kompisar idag och de är ju lite skärrade men annars mår de bra. All tre var noga fastspända och sedan fanns ju krockkudden där. Sonen säger att efter smällen, när krockkudden löste ut, kommer han inte ihåg så mycket mer än att det ringde i öronen och att det var en massa rök inne i bilen.

Vad det nu var som gjorde att det gick så bra vet jag inte. Men nog hade de tur alltid.

Har själv varit med om en olycka för många år sedan med en tragisk utgång . Inga roliga minnen precis. Så jag förstår vilken otrolig tur båda mina söner och deras kompisar har haft.
liv
Jag tror oxå på änglavakt .
Fast jag tror oxå att vissa saker på något sätt är förutbestämd på nåt vis .
Jag har en son som omkom i en bilolycka . Min bror och far som drunknade när jag var liten .

Men absolut , änglarna finns om det är meningen att vi skall fortsätta på dena planeten.

Jag har själv suttit vid ratten ett par gånger och någon plötsligt bromsat och i så har älgar kommit rusande i vild galopp .
Då känner man ödmjukhet för livet , för jag var inte ensam i bilen , hade både synliga och osynliga vänner med mig.
pejori
sonen hade börjat på ett nytt jobb... sad.gif sad.gif
efter knappt re veckor händer det här

rusningstrafiken och köerna blev inte mindre av det. sad.gif sad.gif
men han klarade sig och damen han väjde för, klarade sig också.. wub.gif
HON hade en ängel med sig när hon gick ut i gatan framför bilen unsure.gif
Kathy
CITAT (pejori @ 11-11-2005, 12:34)
men han klarade sig och damen han väjde för, klarade sig också.. wub.gif
HON hade en ängel med sig när hon gick ut i gatan framför bilen unsure.gif

Vilken tur. wub.gif
Magdis
Jag och min man har varit med om flera gånger att ha fått "varsel" i trafiken. Det har t.ex. varit ett konstigt ljussken som plötsligt kommit från skogen, blixtranden, en bil som dykt upp precis framför oss för att sedan försvinna spårlöst m.m. Min man har då saktat ner farten rejält och strax efteråt har det hänt någonting som att en bil kört rakt ut utan att stanna från höger t.ex. En av gångerna var det en stor lastbil som körde ut rakt framför oss....hade vi bara kört liiiiite fortare så hade vi varit kaputt.
Så nog finns det dem som vakar över oss allt smile.gif
fruberglund
Visst finns det änglar wub.gif
Sulawesii
Härligt att höra att det gick bra för killarna, och att Tesas son snart är färdigläkt! smile.gif
AnnammA
Jag tror att mycket är förutbestämt att hända, men att det också finns ngn som vakar över oss...Kan låta hemskt med alla sjukdomar och olyckor som händer världen i kring, men ofta kan det också födas fram gott ur det onda...
Och jag tror det finns en kamp mellan det onda och det goda, och det viktigaste är att det goda måste segra!
Sedan får man själv tolka in vem som står för det goda och vem som står för det onda...

----
AnnA

PS! Skönt att det gick bra för killarna. DS
silos
Skönt att allt gick bra för killarna!

Jag tror att vi har beskydd av änglarna wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon