Full version: NU blommar det
astrid.m.s
Blomma i november

I dagens tidning finns denna artikel!

Eftersom det blommar här uppe i Norrland så måste väl det vara rena blomsterprakten söderut!?
Helen i Piteå Zon 5
I gårdagens Piteå-tidning var det bild på blommande Blåklockar rolleyes.gif / Helen
Lady Hamilton
Ja här hos mig blommar den Stora blåklockan, såg även en lupin som stod i knopp men den hinner nog inte blomma. Men gör den det lovar jag en bild smile.gif
vickeva
Jodå, det blommar lite allt möjligt, rosor och så, och i går åt jag en jordgubbe ur landet...
Gillan
Sommerwind har denna vecka till slut givit upp. Men det
tror jag mer beror på regn än temperatur. De är fortfarande
fulla med knop och bladen är så gröna och fina.
Malvan däremot blommar för fullt smile.gif .
/Gillan
astrid.m.s
Var ut och kollade nu på morgonen, ringblommorna, styvmorsviol och andra violer blommar hos mig.
Anki på Öland
Har också jordgubbar som mognar nu, rosor, ringblommor, höstanemon, och lite annat som jag inte vet vad det är som blommar glatt ute. Lyser upp en grå höstdag.
Anki
Anki på Öland

Anki
Evin
Jag trodde inte mina ögon när jag såg ett blommande rapsfält utanför Malmö (vid Svågertorp) i lördags.
stina
Hos mej blommar Bellisen. rolleyes.gif
mamamaggan
När jag var ute och promenerade idag träffade jag en tjej som berättade att hon hade blommande gullvivor i trädgården.

Har också sett baldersbrå,rödklöver,små blåklockor, hassel.

Men hur blir det i vår?
Anders zon 1
Här har det inte varit minusgrader än (bara lätt markfrost för en månad sedan) så fortfarande blommar ganska många saker, till exempel dahlior, krasse, lejongap, lobelia, mattram, bergklint, peacrosen, höstanemon, murklocka, Fuchsia magellanica, Cyclamen hederifolium etc. Till och med Ipomea (blomman för dagen) orkar klämma fram någon enstaka blomma vissa dagar. Fast de flesta av trädgårdsväxterna sjunger definitivt på sista versen och är inte särskilt vackra längre. Och så blommar och växer maskrosor och en massa andra ogräs som sjutton, får snart ut och rensa igen! wacko.gif
Ciczi
Hos mig blommar tagetes, ringblommor, rosor, petunior, kranskragar, violer, trädgårdsstjärnöga, rosenskära, strandkrassing,lobelia, blåklint och lite andra sommarblommor från min sommaräng som jag inte kan namnet på. På fars dag plockade jag en bukett sommarblommor bestående av 6 olika sorters blommor.

Jag tittar ut genom fönstret varje morgon och ser massor av orangea och gula prickar i hela trädgården. Ringblommornas bästa tid verkar vara nu. wub.gif

Men jag kollade väderkartan och det verkar som om det blir minus i natt så i kväll när jag kommer från jobbet ska jag ta fram strålkastaren och spaden och gräva upp mina dahlior och gladioler. Det är hög tid nu. (annat har tagit mycket tid så min trädgård har tyvärr blivit lidande sad.gif )

mvh Ciczi
yla
idag va de malvan o ringblommorna som blommar på torpet
trots frosten rolleyes.gif
Carex
Inatt var det lätt frost här hos mig, och när jag gick hem från jobbbet tidigare ikväll vid halv tio-tiden var det lätt krasig is på vattenpölarna.
Vid nyår förra året såg jag ett blommande träd när jag gick hem från raketskjutandet, sådant gör en förvirrad:S fast visst är det trevligt också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon