silos
För andra gången har det försvunnit brev som min son i Stockholm har sänt mig och bägge gångerna när han sänt brev till min födelsedag och bägge gångerna hade han gjort något speciellt och då har dessa brev försvunnit ohmy.gif sad.gif

Jag blir så ledsen och sonen besviken!

Jag bara undrar vart tar dessa brev vägen? En gång fick jag ett brev som varit på "villovägar" i ett helt år! ohmy.gif
Bättre sent än inte alls.
kristerh
Kanske någon som vet att du fyller år och tror att det är pengar i kuvertet wink.gif
krister
*Felix matte*
Flera nära anhöriga har råkat ut för att post försvunnit... särskilt såna med grattiskort i sad.gif senast var det brorsa som skickade grattiskort och sedlar... kortet kom fram men öppet kuvert och pengarna borta sad.gif Liknande har hänt flera ggr och därför skickar jag numera aldrig pengar i brev. Det har ju också uppmärksammats i media att det finns en del oärliga "postisar"... alltså såna som jobbar någonstans i kedjan från - till sad.gif
Björken
Det där med brev på villovägar eller som aldrig kommer fram verkar bli mer och mer vanligt nu för tiden. Har råkat ut för det vid några tillfällen både när jag själv skickat och när jag själv skulle fått brev.
Det tråkiga är när man kanske väntar en hälsning tex vid födelsedag och det inte kommer och man tror att man är bortglömd och den som skickat tror att man inte uppskattar hälsningen för att man inte tackar för den.
silos
Försvann det lika ofta brev då när posten var "riktig Postkontor" ohmy.gif
Jag inbilla mig att det var faktiskt bättre förr vad det gäller posthantering.

Våran vanliga Brevbärare är helt underbar:han kommer med alla småpaket direkt till dörren och ringer på;han vet att jag är hemma smile.gif wub.gif smile.gif

De oärliga människorna straffar sig själva i längden tror jag!
Berith
Kanske att det är nån som känner att breven är lite hårdare, att det är grattisbrev, och tror att det kanske finns pengar i dom. Vad förbaskad man blir på att folk inte vet skillnad på ditt och mitt! mad.gif sad.gif
kristerh
CITAT (silos @ 12-11-2005, 12:55)
Våran vanliga Brevbärare är helt underbar:han kommer med alla småpaket direkt till dörren och ringer på;han vet att jag är hemma smile.gif wub.gif smile.gif

min är oxså toppen, även om jag får en bok eller nåt tjockare som normalt inte går ner i brevhålet, så delar hon ut det eftersom hon vet att min brevlåda är olåst, jag har en sån där stor brevlåda, big post tror jag den heter unsure.gif
*Felix matte*

Tror att det försvann lika mycket på den "gamla goda tiden"

Våran brevbärare kommer hem med alla stora brev och paket... så har han gjort i alla år som han haft detta kvarter wub.gif
När vi åker bort så meddelar vi datum för hemkomst så han vet att lämna avi smile.gif
ingrid fuxwall

Nu skickar jag ju inte så mycket brev men tidigare desto mer och ganska ofta försvann det försändelser så jag tror inte det är omläggningen som är boven.

ingrid
Tesa
Nog tycker jag att brev försnvinner oftare nu...eller kommer sent...
Min son skulle fått en kallelse till röntgen för en månad sen men jag har intesettden ännu...som tur var ringde jag in dan innan han hade tid och undrade om han inte skulle kallas snart!
Sen har vi haft utskick genom LRF som kommit väldigt ojämt..nån har fått i tid...nån har fått dan efter aktiviteten i fråga och andra ännu senare...
Nog var det bättre förr?
mamamaggan
Bor inne i stan men här får vi inte alltid vår post varje dag. Är det lite post till vårat område så kommer den dagen efter. Vi får posten 14.00 - 14.30 och det tycker jag är lite sent. Borde finnas regler om att posten ska vara utdelad senast 12.00.
yenny
Ibland blir man ju smått irreterad.... vi har länge tjatat på vår husläkare på jobbet att en av våra boende behöver kollas upp pga en massa olika saker... när hon äntligen börjar lyssna och fixar remisser.... ja då dyker den första tiden upp i brevlådan samma dag som vi skulle varit där mad.gif vi missade tiden med 4 timmar wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon