Hej! Kan jag flytta in mina plantor i växthuset utan avhärdning nu innan det blir alldeles för varmt där och innan sommar´n kommit igång på allvar? Hälsningar från Anna-Pia
kerstin z5-6
22-04-2003, 19:29
har du en värmefläkt ? Om det går under noll nån natt?Eller är den risken över där du bor ?? Till växthus behöver du inte avhärda plantor -en vanlig vit fiberduk kan vara bra om du vill skydda dem från solbränna den första tiden -hjälper även om det blir lite svalt.. Är du bra på att lufta , se till att tempen inte stiger därinne på dagen osv -kan du sen lugnt plantera ut dem ..utan kånk
anna-pia
23-04-2003, 08:25
Jag bor i zon 4 i Larsmo i Finland så tyvärr har vi frost ännu men jag har funderat på att köpa värmefläkt. Det känns ialla fall bra att det finns något som jag inte behöver bära ut och in i en vecka eller mer.... tack för svaret! Anna-Pia
kerstin z5-6
23-04-2003, 11:53
Något som är mycket bra att ha är en enkel elektronisk termometer som visar högsta repektive lägsta temp under dygnet.
Då kan man kolla nån dag innan man sätter ut dyrgriparna. Fläkten jag har är en enkel värmefläkt billigaste modell o den funkar utmärkt..slår av o på själv .. Kupevärmare tar för mkt ström ..o blir för varma Lycka till
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.