elleave
Blir så irriterad på webbsidor anpassade för endast IE, är många om inte fler som inte använder det mad.gif

Så nu vill jag kolla hur fördelningen ser ut, en gång för alla.... wub.gif

Kryssa i det du använder mest, typ vad du har hemma!
LadyG
I alla undersökningar brukar IE få mellan 82 och 92 procent beroende på hur Microsoft-fientlig siten är som publicerar statistiken. FireFox, Mozilla, Opera och de andra brukar få resten. Så man kan ju förstå om utvecklare bara utvecklar för IE. IE finns på alla datorer som kör XP, och det är ganska många som gör. Det sparar både tid och pengar för utvecklarna att strunta i 8-18 procent av surfarna. Utvecklarna vet att IE finns tillgängligt för de sista procenten också, om de verkligen vill se sidan. Cyniskt? Ja. Men så är det i affärer ibland. Pengar gör folk till monster.

Sen att det inte är ett skvatt kundvänligt bryr de sig nog inte om. Jag tycker det är synd, trots att jag använder IE. IE mår bra av att FireFox finns. Microsoft har lagt massor med energi på att förbättra IE sen FF dök upp biggrin.gif

Så lite hejar jag på FF, för lite konkurrens mår IE bara bra av. smile.gif

Men jag är för lat för att byta, och IE kan faktiskt allt jag vill att den ska kunna.
*Felix matte*
Måste erkänna att jag inget förstår av problematiken med IE unsure.gif
Vad är det som är jobbigt och svårt och struligt
Hannele
CITAT (LadyG @ 12-11-2005, 20:04)
Så lite hejar jag på FF, för lite konkurrens mår IE bara bra av. smile.gif

Men jag är för lat för att byta, och IE kan faktiskt allt jag vill att den ska kunna.

Du behöver inte byta för att kunna använda Mozilla Firefox.
Explorer finns ju kvar i datorn, men jag öppnar sällan deras browser.
Skönt att slippa alla popups och reklam.
LadyG
Med SP2 får jag inte heller några popups, och reklamen blockerar Norton Systemworks åt mig.

Ska man köra FireFox måste man orka installera det också, och det ids jag inte. Inte när jag har en browser som kan det jag vill att den ska kunna.
annama
Jag har en MiniMac och använder Safari, men när jag skall in på banken får det bli IE.
Betty
CITAT (annama @ 12-11-2005, 21:54)
Jag har en MiniMac och använder Safari, men när jag skall in på banken får det bli IE.

Varför?
fruberglund
Har använt Netscape så länge jag kan minnas och tycker den är mycket bättre än IE. Tyvärr är många sidor optimerade för IE och då går det inte att komma vidare, t.ex. i kundkorgar osv. med Netscape så då får man vackert gå in med IE istället och då funkar det.

Lite surt men det är inte så ofta så det går bra ändå.

Det mest positiva med Netscape tycker jag är att mailen ligger i själva webbläsaren och inte är en egen "ikon" som Outlook är...HATAR OUTLOOK!!!
annama
CITAT (Betty @ 12-11-2005, 22:25)
CITAT (annama @ 12-11-2005, 21:54)

Varför?

Av någon anledning kommer jag inte in via Safari.

Jag vet inte, men med Safari kommer jag inte in.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon