Annelie
God morgon!

Hittade ett harmlöst sätt att skrämma bort rådjur från trädgården - om det fungerar har jag ingen aning om smile.gif

Rådjurssnurra
Monica M zon 4
Skulle tro att det är lika effektivt som vita plastpåsar, cd-skivor, plastband osv. Det hjälper nog några dagar innan rådjuren märker att det inte är nåt farligt. sad.gif
Marcus S
Men de där antirådjurs-getingarna är ganska fina att ha i trädgården. Om man inte har plats för en sådan där liten väderkvarn alltså. tongue.gif

Däremot hörde jag att små bitar av svart vinbär (grenarna alltså), nedstuckna vid vad det nu är de där rådjuren äter skulle hålla dem borta då de luktar illa.. fast de räcker väl bara ett tag, kanske kan rädda vårblommningen i alla fall...
Lottie
Hävda revir! Kissa i en potta och sprid ut där rådjuren brukar traska fram.. Jag avände Råväck förra året och det fungerade så bra att jag har köpt nya hängen i år. Men jag hävdar fortfarande revir... Måste ju upprepas då och då, men det är ju inget man blir fattig av. laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon