Full version: Strykarkatt!
UglyCute
Hela sommaren har det strukigt omkring en katt, jätte mager och inte blev det bättre för att den troligtvis fick ungar....
Nu precis lyckades mamma fånga in den.. Men vad gör vi nu? ohmy.gif
Själv är jag ju kattallerigker på 3 av 5 på allergiskalan
Anki på Öland
Finns det inget katthem i närheten ni kan lämna den till?
Anki
UglyCute
Skulle tro att det är rätt fullt där....
Dessutom så gör de ingenting för katterna, bara avloppar och vaccinerar, men inte steriliserar eller så huh.gif
Frasse
Hjälp det stackars djuret att avsluta lidandet. Vet att det låter dystert, men ibland är det det bästa man kan göra. sad.gif

Ta hjälp av någon om du inte kan göra det själv.
UglyCute
Då behåller jag den hellre... Vill ha katt, trots allergi wub.gif
pejori
CITAT (UglyCute @ 13-11-2005, 14:18)
Då behåller jag den hellre... Vill ha katt, trots allergi wub.gif

vänta du med att säga det tills du fått en allergisk reaktion rolleyes.gif rolleyes.gif
testa med att tejpa igen näsan, och andas sedan genom ett sugrör, obs!!! ej mac donalds smile.gif smile.gif
sen får du se om du fortfarande är beredd att ha katt. smile.gif smile.gif
annas är katthem bra, dom avlivar humant också, katter som inte går att rädda sad.gif
Snöflinga
Här i Örebro, kastreras, veterinärbesiktas, vaccineras alla katter som tas omhand på katthem. Tror att det kostar c:a 500 at få en katt därifrån, men det är det ju värt wub.gif
Whiskuchi
Hör efter hos katthem, då har den i alla fall en chans. Nu vet jag ju inte var du bor, men Kattkommando Syd ( http://www.kks.nu ) är jättebra, har en katt därifrån smile.gif
Inga från Närke
Min arbetskamrat fick med sig en undernärd katt hem i veckan som höll till utanför hennes arbetsplats.
Den följde efter henne när hon skulle åka hem och då öppnade hon bildörren och frågade katten om den ville följa med. Den hoppade in på en gång och lade sig tillrätta.
Väl hemma kollade de om den var märkt och det var den, så de ringde, fick namn, telefonnummer till ägaren som bodde i Värmland, kommer inte ihåg var, men det är en bit härifrån och hur den kommit hit undrar men ju då. Kanske med någon lastbil som vi har många av på jobbet.
När hon ringde var telefonen avstängd och personen hade ingen hänvisning. Hon provade även här på orten, eftersom namnet var ett vanligt namn men ingen hade haft katt och ingen var inflyttad från Värmland enligt de som svarade, man vet ju aldrig.
Hon ringde sedan ett katthem i närheten och de kunde inte ta den före den 16 nov. så katten är nu kvar hos min arbetskamrat. Den har varit hos veterinären eftersom den hade något fel på sin svans och för att kontrollera den eftersom de har hund och katt redan. Det besöket betalade katthemmet. Om man vill behålla katten kostar det ca 700:-.
Konstigt att inte tidigare ägare saknar den och anmäler till det registret där öronmärkningen är registrerad och säger vart hon har flyttat? En del har inget ansvar tydligen för sina djur.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon