Hoho, vilekn dag det har varit! Först fick jag med mig säkert en fyra-fem plantor hem från min pojkväns mamma när jag varit där och hälsat på honom. En som är helt magentafärgad i hela bomman och en som har rosa kjolar och vita foderblad, fast det bästa är knoppen som ser ut som en tillknycklad asiatisk papperslampa av något slag. Och att själva plantan är ett perfekt råämne för bonsai gör inte saken sämre
Sedan när jag kommer hem har min moster som jag bor granne med klippt ner sin fuchsia inför vinter och jag har fått allt klippet! Snacka om klipp!;)
Där ingår bla. en okänd sort med dubbla vita kjolar och rosa foderblad och en alldeles fantastisk New Millenium som har kjolar i riktigt fyllig fantastisk purpur...läcker med andra ord:d
Så nu står sex vaser ute i inglasningen med sticklingar. Vet att det kanske är lite sent på säsongen men hoppas att några rotar sig i alla fall.
Sulawesii
14-11-2005, 17:27
Hoppas sticklingarna tar sig för dig!
Själv är jag urusel på Fuchsia, men tycker att de är väldigt fina.
Inger GMT
15-11-2005, 09:17
Hej.
Fuchsior är fantastiska tycker jag.
Lycka till med dina sticklingar. Om du har möjlighet att ge dem tillskottsljus kommer det säkert att gå bra.
Hälsningar Inger
GMT Trädgård
Tillskottslus noterat, tack för tipset!
Therese77
20-11-2005, 18:12
Jag har oxå en massa sticklingar i ett glas vatten. Massor av rötter. kan jag
plantera dessa nu ? Har ej extra ljus mer än diskbänken.
Att plantera dem nu skulle väl gå bra, men annars är det inte så lång tid kvar till det blir ljusare och då har de enklare att anpassa sig.
Inger GMT
23-11-2005, 08:31
Hej.
Jag tror att fuchsiorna mår bättre av att komma i en kruka med jord när det fått rötter.
Försök att ha dem i ett så ljust fönster som möjligt. Blir dom rangliga av ljusbristen kan du toppa dem.
Hälsningar Inger
GMT trädgård
Limeblossom
23-11-2005, 17:43
Hmm...då törs kanske jag klippa min med. Den står i köksfönstret och blommar

Men den är lite ranglig efter sommaren så jag tänkte knubba till den till nästa säsong...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.