KURT
Man kan hitta mycket roligt i färdigpackad mat, artikeln om kjøttmeisen har också länkar till annat som hittats i mat.

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/art...ticle492074.ece
wolkenkrabber
låter verkligen trevligt. men jag tror inte saker som detta är allt för ovanligt, omäven äckligt!
kristerh
Hur har den kommit in i förpackningen wink.gif wink.gif unsure.gif
men tånageln jag hittat är det ingen som skrivit om laugh.gif biggrin.gif
krister
Annlo
CITAT (kristerh @ 14-11-2005, 15:19)
men tånageln jag hittat är det ingen som skrivit om laugh.gif biggrin.gif
krister

Näää, fy f*n va äckligt ohmy.gif Är det något jag ryser av så är det smutsiga tånaglar *brrr*
kristerh
CITAT (Annlo @ 14-11-2005, 15:28)
Näää, fy f*n va äckligt ohmy.gif Är det något jag ryser av så är det smutsiga tånaglar *brrr*

Fast den satt i en limpa laugh.gif så man får anta att bakterierna kokat bort laugh.gif det var lite jobbigt att tugga på den... laugh.gif laugh.gif
krister
Annlo
CITAT (kristerh @ 14-11-2005, 15:31)
Näää, fy f*n va äckligt ohmy.gif  Är det något jag ryser av så är det smutsiga tånaglar *brrr*

Fast den satt i en limpa laugh.gif så man får anta att bakterierna kokat bort laugh.gif det var lite jobbigt att tugga på den... laugh.gif laugh.gif
krister

Ja, men då så! Då var det ju bara att tugga o se glad ut.... laugh.gif wacko.gif
Eva i Skåne
CITAT (Annlo @ 14-11-2005, 19:41)
CITAT (kristerh @ 14-11-2005, 15:31)
Näää, fy f*n va äckligt ohmy.gif  Är det något jag ryser av så är det smutsiga tånaglar *brrr*

krister

Ja, men då så! Då var det ju bara att tugga o se glad ut.... laugh.gif wacko.gif

Var det bröd med solroskärnor i? laugh.gif unsure.gif

stora och platta.. blink.gif
amaira
Man får väl göra med människor som med brukligt är med hästar:
Ge dem en spruta mot likförgiftning, i förebyggande syfte!

Om man ska ge hästar den nya tidens hö; ensilage, ger man dem först denna spruta ohmy.gif . För alla de smådjur som åker med in i höet när det packeteras direkt och färskt, fågelungar, sorkar, mm, mm ...
KURT
CITAT (amaira @ 15-11-2005, 08:00)
Man får väl göra med människor som med brukligt är med hästar:
Ge dem en spruta mot likförgiftning, i förebyggande syfte!

Om man ska ge hästar den nya tidens hö; ensilage, ger man dem först denna spruta ohmy.gif . För alla de smådjur som åker med in i höet när det packeteras direkt och färskt, fågelungar, sorkar, mm, mm ...

Det är botulism (Clostridium botulinum) som man då vaccinerar hästar mot. Det kan bildas om det kommer in döda djur eller mycket jord i ensilaget, och det inte är tillräckligt lågt pH. Även om man tillsätter myrsyra när man gör ensilage, så kan pH ibland bli alltför högt så att Clostridium botulinum kan växa.
amaira
CITAT (KURT @ 15-11-2005, 08:32)
Det är botulism (Clostridium botulinum) som man då vaccinerar hästar mot.

ja just det, "botulism" hette det. *ska lära mig ordet* smile.gif
Hannele
För flera år sedan flög det levande fjäril ur libabröd. ohmy.gif

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=281&a=137562
kristerh
CITAT (Eva i Skåne @ 14-11-2005, 21:01)
Var det bröd med solroskärnor i? laugh.gif unsure.gif

stora och platta.. blink.gif

jag kommer inte ihåg vilket slags bröd det var wink.gif bara att det var en limpa från "den glade bagarn" dvs konsumbageriet på den tiden, och man får anta att de hade kul på bageriet wink.gif laugh.gif
jag har även hittat annat i brödet som tex metallbitar o en o annan liten mutter... det gäller att bita försiktigt, visserligen är det bra med fibrer men...
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon