Full version: Ett litet ljus
Yin o Yang

Känner mig så stolt över min novemberkaktus smile.gif . Den har säkert ett par hundra blommor och knoppar wub.gif .
yla
woow jättefin rolleyes.gif
pejori
OH vilken skönhet ohmy.gif ohmy.gif
grattis smile.gif
pimpim
Åhhh va vacker. Jag har problem att få mina att överleva. Det är precis som att bladen mjuknar och faller av. Vet inte vad jag gör för fel. Har du något tips?
Yin o Yang
CITAT (pimpim @ 14-11-2005, 18:14)
Åhhh va vacker.  Jag har problem att få mina att överleva. Det är precis som att bladen mjuknar och faller av. Vet inte vad jag gör för fel. Har du något tips?

Gör inte något särskilt - kanske det som är bäst tongue.gif . I sommar har den stått inomhus och fått vatten 1-2 gånger i månaden, max. För ett par veckor sedan började knopparna dyka upp smile.gif och nu är den som sagt verkligen översållad med både blommor och knoppar. Damen jag fick blomman av för ett par år sedan brukade "glömma" den i trädgården från maj-september. Då blommade den också rikligt.
Alexander-VG-zon3
wow jätte fin ville med haft en sån rolleyes.gif rolleyes.gif jätte fin
Storåtjejen
Den var verkligen läcker!!!!! wub.gif wub.gif Så kul med det som blommar den här årstiden tycker jag.
Eva i Skåne
Sååå fin wub.gif
Nu ger den verkligen belöning för hela året då den stått och varit tråkig.

Vill ni höra om min novemberkaktus som jag ställt bakom en gardin i vårt samlingsrum på jobb? Där har den stått och varit trist, men så såg jag att den var full med knoppar för ett par veckor sedan när jag vattnade och jag flyttade fram den till väl synlig plats i fönstret.
Nästa gång jag skulle vattna....

... var den försvunnen sad.gif unsure.gif mad.gif

Jag hoppas det dyker upp nån förklaring. Jag tror INTE att nån av mina arbetskamrater skulle sno den med berått mod.
pejori
CITAT (Eva i Skåne @ 14-11-2005, 19:37)
Sååå fin wub.gif
Nu ger den verkligen belöning för hela året då den stått och varit tråkig.

Vill ni höra om min novemberkaktus som jag ställt bakom en gardin i vårt samlingsrum på jobb? Där har den stått och varit trist, men så såg jag att den var full med knoppar för ett par veckor sedan när jag vattnade och jag flyttade fram den till väl synlig plats i fönstret.
Nästa gång jag skulle vattna....

... var den försvunnen sad.gif unsure.gif mad.gif

Jag hoppas det dyker upp nån förklaring. Jag tror INTE att nån av mina arbetskamrater skulle sno den med berått mod.

isåfall får du väl önska att knopparna trillar av, p.g.a. flytten rolleyes.gif rolleyes.gif
Carex
Min mamma har en gammal novemberkaktus som är ganska stor ute på vår inglasade balkong, där det är lite svalare på vintern. Det verkar den uppskatta, eller iaf den sida som vetter mot ljuset, den är full med blommor, den andra är helt utan laugh.gif
Eva St
Har också en Novemberkaktus men den är bara en bråkdel av din - blir lite avis på dig
Eva St
maimiti
Åh! Så fin wub.gif
Yin o Yang
Tack för allt beröm wub.gif . Det är verkligen trevligt med något som blommar nu när det är så mörkt och grått ute smile.gif
lilla mamma
Jag vet var du bor! Den var fin den du biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon