Full version: Hoya
Eva St
Har en Hoya som jag fick som stickling i våras med ganska stora blad men det händer ingenting med den . Den ser iofs ut att må bra men den växer inget vad är det som fattas den????
Eva St
maimiti
Det kan ta tid innan en stickling börjar växa. Ibland kommer växten igång att växa inom några dagar, ibland kan det ta flera månader. Just nu är det ju inte så ljust heller så det kan säkert bidra till att det tar lite längre tidd. Det är bara att ha tålamod. Så länge skottet ser ut att må bra så är det ingen anledning att oroa sig för överlevnaden iaf.
Alexander-VG-zon3
hur ser bladen ut på den har du nån bild
fast det kan ta långtid har två sticklingar sen sommras det bor med bra med det har intge växt rolleyes.gif rolleyes.gif
Lotta150
Det kan, som sagts här tidigare, ta ett tag innan en stickling sätter igång. Jag har en stickling som jag rotade sommaren 2004 och som inte har växt ett endaste skvatt.... mad.gif mad.gif Men bladen är fina och välmående så skam den som ger sig...
Maria i Helsingborg
CITAT (Lotta150 @ 15-11-2005, 20:50)
Det kan, som sagts här tidigare, ta ett tag innan en stickling sätter igång. Jag har en stickling som jag rotade sommaren 2004 och som inte har växt ett endaste skvatt.... mad.gif  :angry: Men bladen är fina och välmående så skam den som ger sig...

Hoyister är inte bara ett galet folk utan ett mycket tålmodigt, galet folk biggrin.gif rolleyes.gif

Usch, så sorgligt........man går och glor och glor.......och vill så gärna.......
Eva St
Hoppsan!!!!!!! tog upp innerkrukan ur ytterkrukan och det bara välde ut rötter
Undra på att det stackars livet stått still. Men nu har den fått ny kruka och ny jord Den kanske sätter racerfart nu
Eva St
Maria i Helsingborg
CITAT (Eva St @ 15-11-2005, 21:51)
Hoppsan!!!!!!! tog upp innerkrukan ur ytterkrukan och det bara välde ut rötter
Undra på att det stackars livet stått still. Men nu har den fått ny kruka och ny jord Den kanske sätter racerfart nu
Eva St

Hmmmm........hoyor vill väl ha det trångt......? Vissa mer än andra, säkert.
Men detta KANSKE innebär att den lägger mer kraft på att fylla ut krukan igen, istället för att skjuta i höjden........kan den vara så retsam, ni som vet bättre??? unsure.gif
Eva St
Tja i så fall har jag ju alltså dragit åt handbromsen istället för att pusha på den. Typiskt mig alltså
Eva St
Maria i Helsingborg
CITAT (Eva St @ 15-11-2005, 23:12)
Tja i så fall har jag ju alltså dragit åt handbromsen istället för att pusha på den. Typiskt mig alltså
Eva St

Ta´t lugnt, Eva........jag har haft pinsamt fel, förr sleep.gif smile.gif
Eva St
Hm -- wacko.gif men jag har en känsla av att du är ganska rätt ute
Men då får jag väl se det så att nu har jag lärt mig något nytt idag med
Eva St
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon