|
Hejsan! Nu e det 32 grader och sam och jag har just badat i en bergsjo, det e vatten som rinner ned fron ett berg i sarawak, och det e svalt och skont som 17...  Vi har filmat massor med videokamera+digitalkamera som vi ska legga po hemsidan samt 1000tals foton. nepenthes her er over5-6meter hoga!!! Bamsegrejer...  Ikvell ska vi bo i regnskogen hogt uppe i ett tred med utsikt over havet som vi badat i, jag har plockat blodiglar fron mina ben, intressant och blodigt. Blivit beklant med borneos brennmaneter, intressant men kendes som 17...  svettiga helsningar fron oss her nere...
AndreasBlomquist
15-11-2005, 05:12
Hej! Det låter ju onekligen väldigt härligt och som om det är ett riktigt äventyr också. Borneos djungler är ju inte direkt det vanliga utflyktsmålet  Hoppas du hittar en massa fina växter att ta med hem så vi får något kul att shoppa!
Monica M zon 4
15-11-2005, 06:10
Ååå va spännande det låter. Hoppas du hittar många häftiga växter! Ska bli kul att se dina bilder sen!
underbart låter det o vi som inte är där väntar på bilderna ha de skönt o njut varje sekund
så spännande det låter....är "liten" med nu också?
Låter jätteintressant, utom det där med blodiglarna och maneterna då...  Ser fram emot bilder från resan när ni kommer hem igen.
Caprice
15-11-2005, 14:46
Usch, är inte alls avis... Här har vi snöblandat regn och halvstorm.... Uhh, ryser när jag tänker på blodiglarna...
Läckert! Inte iglarna dock..
Lady Hamilton
02-12-2005, 08:02
Vilken härlig bild  Men jag håller med om att iglarna kan jag vara utan!
Oj, vilken häftig resa! Något avis... Vad lille Sam ser nöjd ut! Vilken bjässe till blomma! Hur fraktade ni hem plantorna?
Sulawesii
02-12-2005, 10:28
Vilken underbar barndom er son får!
Lars-Olof Arvids
02-12-2005, 10:58
Sulawesii, ska inte du också åka till Borneo? Ni är ju liksom grannar menar jag!  Jag kan intyga att det är ett minst sagt häftigt resmål, även om det nu är ganska många år sedan jag åkte motorkanot uppför en flod i regnskogen och bodde hos dayaker i långhus. En och annan igel får man ju räkna med att få på sig, men tänk vad häftigt att hitta dessa stora kannor! Jag hoppas verkligen att jag får möjlighet att göra en rejäl resa med naturtema nästa år, något som är skönt att drömma om i denna mörka och kalla årstid. Olle
Sulawesii
02-12-2005, 14:39
Ja, det skulle vara helt fantastiskt.... suck.... en dag blir det kanske av....
Jag har väldigt mycket kontakter där nere nu och kan sätta ihop program med bra ställen att besöka på denna ö. Vi kommer att börja odla Nepenthes på ett ställe i Sabah och göra i ordning ett område för övernattning samt Nepenthesstigar och jaktbanor för blåsrör så att man får känna hur det var att leva i regnskogen. Alla som är intresserade av detta kan kolla min hemsida i framtiden för mer info, pengarna för besök till detta ställe går till folket som bor här, och det hela har varit väldigt roligt att sätt igång. (det märkliga är att alla idéer samt "kulturbyar" skapas av "utlänningar" som mig...  ) Om allt går som det är tänkt så börjar vi med detta efter nyår. Om man kommer hit som turist så finns det många "fällor" att betala dyra pengar för, och jag har skällt ut en del rejält här ner för detta, men nu kan man få valuta för pengarna.
*Felix matte*
02-12-2005, 18:02
Så häftiga växter  Vilka äventyr lille Sam får vara med om
Ja, han har till och med blivit fångad av en orangutang... Fast den ville bara leka med honom, och tog tag i hans hand...
*Felix matte*
02-12-2005, 19:12
CITAT (adrian @ 02-12-2005, 18:10) Ja, han har till och med blivit fångad av en orangutang... Fast den ville bara leka med honom, och tog tag i hans hand...  Den killen kommer nog att följa i pappas spår  vad häftigt att orangutangen ville leka med han
ninnisky
02-12-2005, 19:12
Vi hade för ca 5 år sedan planerat och bokat en resa till Borneo med bl a Sarawak som ett av många delmål, men veckan innan blev jag sjuk och fick inte åka för min läkare ... sedan dess längtar jag ständigt dit och är väldigt nyfiken på dina rapporter! Under mellantiden har andra drömmar besökts, men Borneo hägrar..... vi SKA dit en dag Hittade en köttätande växt i Venezuela som jag snart lägger in bilder på!
CITAT (ninnisky @ 02-12-2005, 19:12) Vi hade för ca 5 år sedan planerat och bokat en resa till Borneo med bl a Sarawak som ett av många delmål, men veckan innan blev jag sjuk och fick inte åka för min läkare ... sedan dess längtar jag ständigt dit och är väldigt nyfiken på dina rapporter! Under mellantiden har andra drömmar besökts, men Borneo hägrar..... vi SKA dit en dag Hittade en köttätande växt i Venezuela som jag snart lägger in bilder på! Va kul... Det bör nog vara Heliamphora du har bild på, vi skulle åkt dit för att kolla på dessa, men det blev Borneo istället.
lilla mamma
02-12-2005, 20:48
WWWWWOOOOOOWWWW!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|