Full version: Bortskänkes
Xelma
Jag märker att den inte trivs med mig... Jag har haft den i ett år och jag är inte så bra på att pyssla varje dag med bad mm. Ibland har jag glömt den i badet osv...

Den har hängt ute i sommar och fått ett nytt skott, men det gamla har bara ett blad kvar.

Så... om någon i Helsingborgstrakten vill ha den får ni gärna den.
Maria i Helsingborg
Jag tar den gärna, Xelma........ska bara googla för att se vad det är för en filur? smile.gif

Är den svår är det kanske bättre att någon duktig tar den.....
kristerh
Jag tycker inte den är speciellt svår wink.gif vattnas genom att sänka ner rötterna i en hink vatten och låta de suga i sig i några timmar, jag gör det varannan dag, men de verkar klara 1 vecka utan vatten, jag har testat, näring nån gång ibland,
mycket ljus vill de ha däremot.
krister
Maria i Helsingborg
Ja, jag har läst på nu kristerh smile.gif ........det ska jag nog klara av.

Vågar du låta mig överta omvårdnaden, Xelma? tongue.gif
Annlo
*Åhhh, tyypiskt, orättviiist* Skulle min lille son sagt!

Vill också ha!

Nu kräver vi som blir utan, att vi får se bildbevis på att du sköter om den Maria! tongue.gif rolleyes.gif
Maria i Helsingborg
CITAT (Annlo @ 15-11-2005, 17:14)
*Åhhh, tyypiskt, orättviiist* Skulle min lille son sagt!

Vill också ha!

Nu kräver vi som blir utan, att vi får se bildbevis på att du sköter om den Maria! tongue.gif  :rolleyes:

laugh.gif tongue.gif rolleyes.gif

Nu har jag ju inte fått den ännu..........och OM det blir jag som har den stora turen.......jag tänker på bildbevis...........är en NY svår att få tag på??? biggrin.gif
Carex
Hehe, nej, den är inte jätteovanlig. Men jag tror nog du klarar av den! Skulle själv velat ha den om det inte vore för avståndet till Helsingborg och den redan uppenbara bristen på plats här:(
Tycker att vi alla borde kräva odla-bidrag eller nåt så vi får råd att bygga ut;)
Xelma
Maria, du får den.

Så här fin var den när jag köpte den.

Nu ser den inte så fin ut... Men det nya skottet ser lite lovande ut.

Jag mailar dig!
Maria i Helsingborg
YIPPIE! smile.gif

Nu är jag inte hemma förrän på måndag, så du vet, vi sticker till England imorgon.

Vi hörs!
Eva i Skåne
CITAT (Carex @ 15-11-2005, 22:45)
Tycker att vi alla borde kräva odla-bidrag eller nåt så vi får råd att bygga ut;)

biggrin.gif smile.gif Vilken förträfflig idé wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon