labarradepan
Hej svejs.. vi har ju redan en tråd ang julen, så jag fortsätter här.. wub.gif

På våra tjejmiddagar så brukar vi ha julklappsbyte varje jul, handla för 100 kr, men har ni tips på vad? ( damer på 29 år ) tongue.gif

Sen på julafton har vi julklappsbyte med familjen ( alla vuxna ) för åxå 100 kr.. vad kan man köpa då?

Barnen får egna paket wub.gif
KURT
Det brukar ju uppskattas med udda saker som man kanske aldrig tänkt på att köpa. Ex någon nyttig pryl från CLAS OHLSON, eller något udda från Systembolaget.
netaave
Någon rolig kökspryl som man kanske inte köper själv.
Jag fick en "korkskruv" för ananas förra året och den visade sig vara jättebra och jag har använt den otroligt mycket.

Annars finns ju spapåsar på Kicks m.fl. som kan passa tjejer i den åldern.
Mique brukar ju ha fiffiga saker.
Gillan
Varför inte en sån där OBH-Nordica " oljesprayare.
Skulle säker vara populärt i dessa tider då det ska sparas
in på matfettet rolleyes.gif

Från en som använder sin väldigt flitigt sen ett par år tillbaka wub.gif

/Gillan
Kathy
LUSH är en härlig butik med badskum, badbomber och annat smått och gott.
Här finns färdiga paket, eller så plockar man själv ihop ett litet doftpaket.

Jag kan tipsa om deras badbomber (är som om man lägger ner en jätte-treo i badvattnet) och badskum i fast form.
Hannele
CITAT (Evgeni @ 16-11-2005, 09:00)
Från en som använder sin väldigt flitigt sen ett par år tillbaka

Kostar mycket mer än 100 kr och nästan lika taktfull present som Dr Phils Sjustegsmetoden? unsure.gif
Gillan
Okidoki! Visste inte att den var så dyr. Har själv
fått min i present för ett par år sen.

Skulle aldrig kunna tro att det skulle uppfattas som en pik.
Den är helt enkelt bara bra och mycket användbar. smile.gif

/Gillan
Latmask
CITAT (Evgeni @ 16-11-2005, 10:12)
Okidoki! Visste inte att den var så dyr. Har själv
fått min i present för ett par år sen.

Skulle aldrig kunna tro att det skulle uppfattas som en pik.
Den är helt enkelt bara bra och mycket användbar. smile.gif

/Gillan

Jag fick en av svärmor för nåt år sen, tog det inte alls som en pik utan blev mycket glad. Hade spanat in mig på den.

Tyvärr gick den sönder efter bara ett år. mad.gif

Spa-kit röstar jag på, jättemysig sak att få. Under förutsättning att alla deltagare har badkar...

Kanske en extra fin, stor tekopp? Kompletterat med något lyxigt, udda te om koppen är billig?

Eller udda kaffesorter, nymalda. Alternativt någon udda, lyxig choklad. Eller båda. biggrin.gif

Jag gjorde en adventskalender till min sambo för några år sedan som blev mycket, mycket uppskattad. Den passade iofs inte i såna här sammanhand, men jag berättar i alla fall. Vi hade presentgräns på 100 kronor och jag sydde en egen adventskalender av lintyg och rött garn med små tygluckor som fungerade som igensnörda påsar.

I vissa av fickorna gömde jag presenter, såsom en klubba eller en trisslott. I vissa lade jag skattkartor på saker som jag gömde lite varstans i lägenheten så han fick hitta. Det kunde vara en chokladkaka eller en skiva med blandade kärlekssånger jag bränt ner från mina egna skivor eller en gammal pocketbok från loppis.

I de flesta luckor hade jag presentkort på "jag sköter dammsugningen i två månader" eller "en ryggmassage" etc.

På julafton fick han en röd ros och ett hemlagat julkort.

Det roligaste var nästan att jaga prylar, räkna summor och se till att det inte översteg summan vi kommit överens om, men ändå få ihop så bra saker som möjligt.

Han höll inte gränsen alls... eller jo, presenten jag fick från honom var 100 kronor, lite drygt, men sen hade han köpt presenter från alla katterna och från sina föräldrars hund också. laugh.gif rolleyes.gif Han sa att jag gav honom för mycket prestationsångest med min present och det var väl synd...
labarradepan
CITAT (Latmask @ 16-11-2005, 10:25)
Jag gjorde en adventskalender till min sambo för några år sedan som blev mycket, mycket uppskattad. Den passade iofs inte i såna här sammanhand, men jag berättar i alla fall. Vi hade presentgräns på 100 kronor och jag sydde en egen adventskalender av lintyg och rött garn med små tygluckor som fungerade som igensnörda påsar.

I vissa av fickorna gömde jag presenter, såsom en klubba eller en trisslott. I vissa lade jag skattkartor på saker som jag gömde lite varstans i lägenheten så han fick hitta. Det kunde vara en chokladkaka eller en skiva med blandade kärlekssånger jag bränt ner från mina egna skivor eller en gammal pocketbok från loppis.

I de flesta luckor hade jag presentkort på "jag sköter dammsugningen i två månader" eller "en ryggmassage" etc.

Det roligaste var nästan att jaga prylar, räkna summor och se till att det inte översteg summan vi kommit överens om, men ändå få ihop så bra saker som möjligt.

Han höll inte gränsen alls... eller jo, presenten jag fick från honom var 100 kronor, lite drygt, men sen hade han köpt presenter från alla katterna och från sina föräldrars hund också. laugh.gif rolleyes.gif Han sa att jag gav honom för mycket prestationsångest med min present och det var väl synd...

haha.. det var ju en bra idé wub.gif
LadyG
CITAT (Latmask @ 16-11-2005, 10:25)

LOL

Underbart idé biggrin.gif

Det måste ju vara populärt hos nästan alla? smile.gif
Latmask
Det är åtminstone nåt jag tänker göra till barnen varje år. Kalendern går att återanvända så det är bara att fylla påsarna med vad som faller en in. Det är en mysig morgonstund att öppna det tillsammans jag kan tänka mig.

Eller så blir det bråk för att de vill öppna alla luckorna på en gång. wub.gif

Då behöver det inte bli bara godis heller utan en liten sagobok etc. Oj, det måste jag sätta igång med direkt, det är snart december. smile.gif
labarradepan
hihi.. ja snart är det dags.. wub.gif
råse-marie
Förslag ..... och allt bara för en hundring !!!!!

Bra pocketbok med en stor påse godis

Fotbadsgrejer (fil , kräm , fotsalt , ev nagerlack )

Något pyssel från panduro ( finns färdiga påsar )

Dvd eller VHS film ( finns massor med bra ofta för 2 för 99:-)

Nagelvårdsset ( under och överlack , nagelbandscreme )

Ett nytt härligt set med pennor sudd och antecknningsblock

Liten korg med marmelad , gott the + ev veckotidning .

Fina ljus eller aroma - doft olja .

Eller ett stort självporträtt av dig i ram wub.gif

wink.gif
Zarah P
Jag köpte ett suveränt litet kit till min syster - som jobbar i reception - med fotkräm, fotfil och ett par "party feet-kuddar" som tydligen ska vara fenomenala om man går/står mycket... Såna kit brukar vara lite billigare än alla sakerna sammantaget, så att säga, och finns nästan överallt - Åhléns, H&M, Coop...
Lycka till!
Boxer
Denna har jag kollat in i en butik. 49:- för lampan och en bra tidning/bok kanske!
boklampa smile.gif
labarradepan
hehe.. tack tongue.gif
Hannele
Vi ger ofta bort träd, en hundring räcker.

http://www.viskogen.org/
Kakaduan
Eftersom jag tycker att det känns hemskt att köpa saker som folk inte ens önskar sig bara för köpandets skull, blir mitt förslag att du sätter in 100:- (eller mer) på något hjälpkonto och slår in ett fint kort där du skriver att pengar satts in till förmån för XX eller YY.

Det skulle jag själv uppskatta mest eftersom jag ändå har en massa saker hemma som jag knappt får rum med.

Kakaduan
Margith
Jag föreslår att du PM:ar Silos och frågar om hon kan tänka sig att sälja några av sina underbara kuvert till dig. wub.gif
Jag har allså ingen aning om hon säljer sina kuvert, men fråga kan man ju alltid?
elleave
Pressentkort på någon rolig affär är alltid kul, eller typ från cervera. En fin ljusstake eller julprydnad, en mysig bok, en stor julgrupp.......
labarradepan
ännu fler tips.. kanon biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (Evgeni @ 16-11-2005, 09:00)

Från en som använder sin väldigt flitigt sen ett par år tillbaka wub.gif

/Gillan

Sån har jag också... köpte var sin till barnen också. Mycket uppskattat smile.gif
men de kostar ju 169 -179 kr
Hannele
Eftersom jag inte har råd att bjuda på spa, köpte jag lyxig tvål peelingshandskar. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon