CITAT (Evgeni @ 16-11-2005, 10:12)
Okidoki! Visste inte att den var så dyr. Har själv
fått min i present för ett par år sen.
Skulle aldrig kunna tro att det skulle uppfattas som en pik.
Den är helt enkelt bara bra och mycket användbar.
/Gillan
Jag fick en av svärmor för nåt år sen, tog det inte alls som en pik utan blev mycket glad. Hade spanat in mig på den.
Tyvärr gick den sönder efter bara ett år.
Spa-kit röstar jag på, jättemysig sak att få. Under förutsättning att alla deltagare har badkar...
Kanske en extra fin, stor tekopp? Kompletterat med något lyxigt, udda te om koppen är billig?
Eller udda kaffesorter, nymalda. Alternativt någon udda, lyxig choklad. Eller båda.
Jag gjorde en adventskalender till min sambo för några år sedan som blev mycket, mycket uppskattad. Den passade iofs inte i såna här sammanhand, men jag berättar i alla fall. Vi hade presentgräns på 100 kronor och jag sydde en egen adventskalender av lintyg och rött garn med små tygluckor som fungerade som igensnörda påsar.
I vissa av fickorna gömde jag presenter, såsom en klubba eller en trisslott. I vissa lade jag skattkartor på saker som jag gömde lite varstans i lägenheten så han fick hitta. Det kunde vara en chokladkaka eller en skiva med blandade kärlekssånger jag bränt ner från mina egna skivor eller en gammal pocketbok från loppis.
I de flesta luckor hade jag presentkort på "jag sköter dammsugningen i två månader" eller "en ryggmassage" etc.
På julafton fick han en röd ros och ett hemlagat julkort.
Det roligaste var nästan att jaga prylar, räkna summor och se till att det inte översteg summan vi kommit överens om, men ändå få ihop så bra saker som möjligt.
Han höll inte gränsen alls... eller jo, presenten jag fick från honom var 100 kronor, lite drygt, men sen hade han köpt presenter från alla katterna och från sina föräldrars hund också.

Han sa att jag gav honom för mycket prestationsångest med min present och det var väl synd...