silos
Igårkväll vid 20:30 blev jag ensam med mina kära vovvar;barnen hade gått härifrån och jag tänkte:nu skall jag ta och lägga mig och soooova biggrin.gif
Me så blidde det inte tongue.gif
Mitt vardagsrum riktigt skrek:du MÅSTE städa och det ordentligt biggrin.gif
Jag flyttade ett par bord och kollade genom alla pysselsaker och ordnade dessa så fint. Vovvarna tyckte nog att jag hade blivit helt galen laugh.gif
Det enda jag inte kunde göra var att damsuga men jag sopade golvet så gott som det gick.

Egentligen fattar jag inte hur jag får allting i så fin ordning eftersom det ser ut som efter bombnedslag medans jag städar ohmy.gif

Klar blev jag 00.30 och så rastade jag vovvarna för sista gången och det tyckte de om fastän de tidigare tyckte att jag skulle gå och lägga mig biggrin.gif

Riktigt härligt var det att gå upp på morgonen då dottern ringde och det var städat i vardagsrummet,som egentligen har blivit ett pysselrum biggrin.gif
Gillan
Visst är det väl mysigt när man får såna ryck wub.gif

Det där med att använda vardagsrummet som pysselrum,
det är du inte ensam om. Jag har ju mitt eget pysselrum,
men där får jag ju inte plats för alla pysselgrejor.
Så jag hamnar i vardagsrummet jag med wub.gif
Och det gör ju inget, för där finns ju både tv, radio och dator.
Allt viktigt ( inklusive mig ) på ett och sammma ställe.

laugh.gif laugh.gif laugh.gif /Gillan
silos
CITAT (Evgeni @ 16-11-2005, 12:33)
Visst är det väl mysigt när man får såna ryck wub.gif

men där får jag ju inte plats för alla pyssegrejor.
Och det gör ju inget, för där finns ju både tv, radio och dator.
Allt viktigt ( inklusive mig ) på ett och sammma ställe.

laugh.gif laugh.gif laugh.gif /Gillan

Det vore roligt att gå husesyn eller vad det nu heter hos andra människor och ser hur många som använder vardagsrummet till mer än bara kolla på TV ellerv som "finrum".

Mitt hem är fylld av pysselsaker överallt;inte på toa förresten men rätt som det är så kommer även det utrymmet att användas till ex. då jag färgar kläder i framtiden biggrin.gif

Just nu känner jag starkt för att börja städa och nu med damsugaren;eftersom Simba vovven gillar inte dammiga golv har han sagt till mig;då det finns alldeles för många "Änglatofflor" överallt biggrin.gif
Hannele

Jus det, jag har inget eget, för ungarna har tagit alla rum.. wink.gif
silos
CITAT (Hannele @ 16-11-2005, 17:48)

Jus det, jag har inget eget, för ungarna har tagit alla rum.. wink.gif

Tur är att jag bor ensam med mina vovvar;nu får jag göra som jag vill i mitt eget hem biggrin.gif
Besökande vuxna barn har i och för sig saker här och där och de blir sura då jag råkat städa bort deras saker tongue.gif

Jag tror istället att det är Hustomten som gömmer saker och ting för oss alla laugh.gif

Förr i tiden då barnen var små så fick de leka överallt i hemmet;och nu är det min tur att få leka överallt i mitt hem och det är minnsan jätte roligt biggrin.gif

Som en svensk konstnärinna har sagt:jag leker att jag lever biggrin.gif Förresten så heter hon Madeleine Pyk som sa detta biggrin.gif
Castea
Jag mår så bra av att få röja, städa och kasta ibland. Har haft en sådan runda idag, håller på att flyttröja. Då får man alltid tillfälle att rensa upp rejält. Innan nästa inköp tar vid. laugh.gif
silos
Igårkväll blev hemmet mitt damsuget men redan nu finns det pappersklipp vid min skaparstol biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon