|
Maria i Helsingborg
16-11-2005, 12:24
Vinterns första snö faller utanför våra fönster, lägger sig på tujan och hånler....... usch, jag vill inte!!!! Någon som har sol? Vart ska jag åka?
CITAT (Maria i Helsingborg @ 16-11-2005, 12:24) Vinterns första snö faller utanför våra fönster, lägger sig på tujan och hånler....... usch, jag vill inte!!!! Någon som har sol? Vart ska jag åka? Här finns solen  , du är välkommen. Ska jag sätta på kaffet? eller föredrar du te Det är visserligen minusgrader, men det ser vacker ut för ögat /Gillan
Maria i Helsingborg
16-11-2005, 12:35
Okeidokei, shyssta bananer! Jag tar med mig en påse kanelbullar från frysen, de hinner ju tina
Nån med 15 plusgrader å sol som vill bjuda på fika?????
Här nere i Skanör-Falsterbo började det snöa för en kvart sedan. Usch!!!Men hittills har ingenting lagt sig på marken.
Lars-Olof Arvids
16-11-2005, 14:03
Här i Stenungsund lyser solen fint genom molnen, även om det bara är tre plusgrader. I morgon ska det också bli soligt och fint, så alla som längtar efter sol är välkomna!  Olle
Zarah P
16-11-2005, 14:14
Vi har femkronestora snöflingor och kristallklar himmel i gråvitt. Ljuset silas geon trädkronan på rönnen utanför.. Det är SÅ vackert!
Eva i Skåne
16-11-2005, 14:18
Här (två mil öst om Malmö) har vi haft sol och klarblå himmel hela förmiddagen. Ännu är det blått och tre plusgrader, men det tornar upp sig mycket moln i kanterna, så kanske är snön på väg även här I natt vaknade jag av hårda hagel mot fönstren och på skuggsidan ligger fortfarande hagelkornen kvar. Nu får kanske även jag ta fram vinterjackan och helt klart är det dags för "rattmuff på" nu.
pisanggoreng
16-11-2005, 15:53
Några snöflingor har det kommit i Landskrona idag...
Här kom det några snöflingor igår.... fast då var det plussgrader så de försvann direkt... idag däremot är det kallare -7 i morse..nu är det visst +1
I min del av Skåne har det varit sol och underbart härligt väder hela dagen! Vi har varit ute och spelat golf och bara njutit!
Jag vill också ha snööööööö och det i M A S S O R
Snöflinga
16-11-2005, 17:39
Upp och nervända världen.... ni har väl satt på dubbdäck  Här i Närke icke en snöflinga så långt ögat kan se .... Fast plötsliga minusgrader så jag fick spetta ner den sista ljungen i lådor och krukor
netaave
16-11-2005, 17:40
CITAT (silos @ 16-11-2005, 17:28) Jag vill också ha snööööööö och det i M A S S O R  Näää hejda dig nu!!!! Den kan dom ha där nere i Skåne tycker jag.  ska genast messa och äckla ett par stycken som tror att Sverige består av "Skåne och därom norrliggande fäbodar" att det är moln, storm och snöfritt vid fäbodarna.
Eva i Skåne
16-11-2005, 18:06
*Felix matte*
16-11-2005, 19:15
SOL har vi haft och 3 minusgrader....bländvit snö...faktiskt riktigt fint. när man sitter inne i värmen och ser det genom fönstret
netaave
16-11-2005, 21:20
CITAT (Eva i Skåne @ 16-11-2005, 18:06) Ja du känner ju vederbörande så håll ihop bara, gör det!!!!
Inga fäbodar och ingen snö i sikte här! Men attans så kallt, miiiinus 6,5. *hutter!*
Anki på Öland
17-11-2005, 09:44
Jiiiippppiii!! sa mina hundar i morse när dom sprang ut för första morgonkissen. Gräset var (och är fortfarande) täckt av ett tunt lager snö. Eftersom solen också tittar fram nu lär det ju inte ligga länge men det var tillräckligt för att sätta näsan i backen och ploga runt med rumpan i vädret en stund. Anki
Erik njuter av frosten för det har vi iallafall oså minns han att då de va frost o snö förra gången stod han på alla fyra o pissa så de liksom kom av sej självt igen hehe han mindes hur de va då han va valp underbart friskt o härligt är det där ute sol o ljustvinterblå himmel med några möln som e vit grå frosten ligger vit på taken jättefint me alla frostblommor också  här en klöverblomma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|