Mi70

Är den inte fin, fågelholken/fågelbordet i funkis! I senaste numret av AoT fanns bilden och jag föll direkt, måste ha! Här är länken för er andra intresserade:

wildlifegarden
Eva i Skåne
Jättetuff är den smile.gif , men det tycker jag priset också är, så det blir tyvärr ingen för mina småfåglar.
Zarah P
Men... den var ju helt UNDERBAR!!
wub.gif
Sagosessa
Är också jätteförtjust i dessa holkar.
Granngården säljer åtminstone 2 varianter av dem till lägre pris.
Torpet och Villan kostar hos Granngården 298 kr - lite billigare alltså wub.gif
karjo
Om jag får vara lite tråkig att ställa en liten fråga... Är det bra med sådana där hus egentligen, alltså sådana där fåglarna kan sitta i maten? Har fått höra att det inte är det eftersom fåglarna bajsar i maten och till slut smittas alla av tex ev salmonella... huh.gif sad.gif
Sulawesii
Supersöt! smile.gif
AndreasBlomquist
CITAT (karjo @ 16-11-2005, 17:41)
Om jag får vara lite tråkig att ställa en liten fråga... Är det bra med sådana där hus egentligen, alltså sådana där fåglarna kan sitta i maten? Har fått höra att det inte är det eftersom fåglarna bajsar i maten och till slut smittas alla av tex ev salmonella... huh.gif sad.gif

Karin, enligt informationen på Wildlife gardens hemsida så kan fåglarna inte sitta i maten.. Så här står det:

"Hygien och matro viktigt
Fågelbordet fungerar som en foderautomat och födan hålles torr men än viktigare, fåglarna kan inte sitta i maten."
karjo
Ok! Vad bra!
Men annars då? Stämmer min teori om smitta tror ni/vet ni något?
Gurkan
Din teori stämmer nog utmärkt, det är väl därför dom just poängterar att det är bra att fåglarna inte kan sitta i maten. Inga djur mår bra av att blanda sin mat och toa pga. smittor och parasiter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon