Rossi
Vi är nyss hemkomna från Maderia. En skön semester! Vi tog några hundra bilder. Sista dagen på hotellet satt jag och fibblade med kameran och lyckades formatera minneskortet så att alla bilder försvann..... Men vi har lyckats att restaurera minneskortet och håller på att tanka hem bilderna trots allt! Puh!

Om ni är intresserade av att titta på några av bilderna så kika in här i mitt album:

http://www.odla.nu/album/showalbum.php?aid...3923&uuid=rossi
Snöflinga
Jättefina bilder, köpte du med papegojblommor hem ? Så gjorde vi och dom stod verkligen länge.......

En underbar ö som man gärna återvänder till. Snacka om änglatrumpet wub.gif OJ ....
Rossi
CITAT (Snöflinga @ 16-11-2005, 17:52)
Jättefina bilder, köpte du med papegojblommor hem ?

Tack! Nej, men vi köpte fröer till Strelitzian! Trots att de sa att det tar sju år innan de blommar ....

Men hur ska jag hantera fröerna? Och hur sköter jag papegojblomman om jag skulle lyckas få fram någonting? Jag har ställt frågan i ett annat forum men tar tacksamt emot tips även här såklart!

Däremot hade vi en massa likörflaskor och Madeiravin med oss hem! Och honungskakor också! Oj, vad goda de var!

Jag passade på att fylla 40 när vi var därnere och uppvaktades med tårta och champagne av hotellet! smile.gif
Maria i Helsingborg
Välkommen hem igen! smile.gif
Har saknat dig här.

GRATTIS i efterhand
Vilken tur att det gick att rädda bilderna!!! Nu ska jag kolla lite.......
Rossi
CITAT (Maria i Helsingborg @ 16-11-2005, 17:57)
Välkommen hem igen! smile.gif
Har saknat dig här.

Vilken tur att det gick att rädda bilderna!!! Nu ska jag kolla lite.......

Tack, snälla du! Ja, välsigne tekniken så att det faktiskt går att rädda raderade bilder!!! Jag trodde inte den möjligheten fanns men min man är teknisk av sig så han har fixat det. Han var inte så glad när jag hade tryckt på fel knapp om man säger så ....
Betty
Jasså var det där du var! Här har varit så lugnt och tyst så... rolleyes.gif tongue.gif
Förresten, Grattis i efterskott! och vilken tur att bilderna gick att rädda. biggrin.gif
Biggan_
Fina bilder Rossi! Välkommen hem och ett lite försenat 40-årsgrattis! Hoppas du hade en trevlig födelsedag! Jag har också saknat dej biggrin.gif
Maria i Helsingborg
Cool bild på hunden biggrin.gif .....i övrigt så väl naturen jäkligt sinnlig och finurlig! Tack för titten.
Rossi
Tack, tack Betty och Birgitta! Jodå, födelsedagen blev bra. Har aldrig firat den annat än hemma i Skåne förut så det blev en upplevelse att ligga vid poolen i bikini!

Vi har vandrat en hel del på Madeira. Allt från fem timmar om dagen till "bara" två. Det var kuperat så man fick bra motion. Tyvärr hade alla Agapanhtusarna blommat över. Det måste vara en underbar syn för de fanns precis överallt. Å andra sidan så såg jag dem i massor när vi var på Azorerna.
Rossi
Ja, det fanns gott om herrelösa hundar på Madeira. De sprang omkring på gatorna i flock och de flesta såg välmående ut. Den här sötnosen hade jag velat stoppa ner i resväskan och ta med mig hem!

silos
Välkommen hem och grattis på födelsedagen i efterskott wub.gif

Visst var Änglatrumpeter enorma och även andra blommor som vi har i Sverige som rumsväxter är på Madeira som träd smile.gif

Jag var till Madeira senhösten 1987 och härligt var det smile.gif
wolkenkrabber
Fyyyy Rossi, Inte röra kameran!!!

Jag undrade för någon dag sedan vart du hade tagit vägen, tur att det bara var semester! hoppas du hade det trevligt där nere.

och grattis på födelsedagen i efterskott!

Pepegjodblomman är lätt att så. blögg fröna i ljummet vatten ca 24 timmar innan du såg dem någon cm ner i jorden, och ställ varmt. ta inte bort den röda toffsen.

plantan är lätt att sköta. lite som en clivia typ... fast Kerstin Z 5-6 kan berätta mer om det!

skall kolla på bilderna som din man räddade nu!:)
Rossi
CITAT (wolkenkrabber @ 16-11-2005, 19:14)
Fyyyy Rossi, Inte röra kameran!!!

Jag undrade för någon dag sedan vart du hade tagit vägen, tur att det bara var semester! hoppas du hade det trevligt där nere.

och grattis på födelsedagen i efterskott!

Pepegjodblomman är lätt att så. blögg fröna i ljummet vatten ca 24 timmar innan du såg dem någon cm ner i jorden, och ställ varmt. ta inte bort den röda toffsen.

plantan är lätt att sköta. lite som en clivia typ... fast Kerstin Z 5-6 kan berätta mer om det!

skall kolla på bilderna som din man räddade nu!:)

Ha, ha, ha! Ja du, ibland är jag klåfingrig och klumpig och tänker inte förrän EFTERÅT! Min man får stå ut med en hel del .... smile.gif Nu är i alla fall alla bilderna räddade - flera hundra stycken!

Tack för tipset om strelitzian. Kerstin har hjälpt mig i en annan tråd så nu ska här sås!

Tack för grattningen! Titta här vad jag fick upp på hotellrummet!

Vi som vandrade och rörde på oss så mycket - jag trodde att jag hade gått ner i vikt under semestern men det visade sig att jag hade gått UPP ett kilo! laugh.gif Måste vara tårtan, efterrätter och allt madeiravin som man blev påprackad överallt, ha, ha!

Jag tog många fina kaktusbilder ska du tro. Och på en massa annat också. Jag får väl komplettera albumet efterhand.

Nä, nu ska jag snart gå och lägga mig. Ska jobba imorgon. Blä!!!!!!
*Felix matte*
Och där fanns den igen.. Papegojblomman som jag inte ens visste fanns ohmy.gif

Håller alla mina två tummar och lika många tår .. för att dina frön ska gro och bli till fina krukväxter wub.gif
Rossi
CITAT (Felix matte @ 16-11-2005, 21:48)
Och där fanns den igen.. Papegojblomman som jag inte ens visste fanns ohmy.gif

Håller alla mina två tummar och lika många tår .. för att dina frön ska gro och bli till fina krukväxter wub.gif

Tack, tack! Ska göra vad jag kan. Hoppas bara att jag inte blir för otålig och glömmer att hålla sådden fuktig. Det kunde tydligen ta flera månader innan fröna gror .... Jag lovar att hålla er underrättade här på Odla! smile.gif
*Felix matte*
Lovar att följa wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon