Full version: ADSL
Credo
Jag gjorde en sökning men hittade inga färska trådar som diskuterade olika ADSL-alternativ så jag startar en ny.

Jag skulle vilja veta era erfarenheter av olika bolag som erbjuder ADSL.

Vilket bolag har ni?
Fördelar?
Nackdelar?
Rekommenderar ni dem?
Varför?
Varför inte?

Ja, ni förstår nog vad jag är ute efter.

/Credo, på väg in i 2000-talet... rolleyes.gif
MB1965
Det är ju olika var man bor.

Vi bor söder om göteborg oich det finns flera leverantörer. Vi och flera i området bytte till uvtc.com som har ett stort paket med fast telefoni, nätavgift, snabb adslosv för 399kr/månad.

Stora allt i ett paketet har 8/1mbit bredband

Underleverantör är Song/TDC, och man får den fart man betalar för.

Det finns även ett litet paket för 299kr/mån. som har lite enklare bredband

E-post osv ingår inte, vi kör med gmail.google.com som har 2,6gb lagringsplats. Obegränsad trafik.

Mvh
KURT
Kanske kan också PriceRunners jämförelser vara användbara.
Credo
CITAT (KURT @ 17-11-2005, 08:32)
Kanske kan också PriceRunners jämförelser vara användbara.

Tack smile.gif men jag vill helst ha personliga erfarenheter av de olika bolagen.
labarradepan
Jag har glocalnet adls , bara 0,5..det funkar bara att surfa på, sen ska vi skaffa 8 när vi har flyttat. smile.gif

Jag gillar glocalnet, inte så dyrt heller. Kolla deras hemsida om du kan få det. glocalnet

Förut hade jag Tele2 bredband 0,5.. funkade uruselt... sad.gif hängde sig ofta och ibland funkade internet inte alls. mad.gif
Rossi
Vi bor i Skåne och har en lokal leverantör. Vi hade ingenting att välja på eftersom den här leverantören är den enda som ville ta sig an vår lilla by.

Vi betalar 295 kronor i månaden för 24 mbit. Där ingår e-mailadresser, fotoalbum på nätet, hemsida etc. Det funkar snabbt och smidigt och vi är mycket nöjda.
titti49zon6
Har Glocalnet 8,0Mb med säkerhetspaket och fast telefoni kostar
349:-/mån +49:-/mån dygnet runt till alla fasta abbonemang
Hade vår telestation varit utbggd hade det blivit 100.- billigare per mån
Jag är nöjd med både uppkoppling och service
Det ingår både mejladresser och hemsida kolla på deras hemsida
Klematis
Vi har telia 2,0 sedan 3 veckor. Alla är nöjda, även min 13:åriga son. De har ju helt andra krav än vad jag har. biggrin.gif
pisanggoreng
Vi har Bredbandsbolaget, och är nöjda med det.
Anma
Vi hade Glocalnet ADSL tidigare, men den fungerade inte med D-links trådlösa nätverk. DÅLIGT!!! Dessutom tog det flera månader innan de erkände att problemet låg hos dem och inte oss. GRRRR!!!

Så vi böt till Spray ADSL vilket har fungerat utmärkt. Men så började försäljare ringa på vårt hemliga nummer. Efter mycket luskande kom det fram att spray var boven. Dom föreslog NIX men Nix-register kan man tydligen inte anmäla sig till om man har hemligt nummer...
Så jag blev mad.gif på spray och ska nu byta till vårt energibolags (SHE)ADSL, det är billigt och dom har lovat att det ska fungera med det trådlösa nätverket, och om det inte gör det så ska dom komma hem till oss och fixa så det fungerar. Det kallar jag service! biggrin.gif Det återstår att se om kräsna jag blir nöjd... laugh.gif

Skulle jag kunna skulle jag välja Bredbandsbolaget men det går inte här på landet.

Vill man ha trådlös nätverk ska man inte välja Glocalnet. Vill man inte ha försäljarsamtal ska man inte ha Spray. Det är min erfarenhet iallafall.
Rossi
Vi har också haft problem med trådlöst. Det funkade inte alls bra. Uppkopplingen bröts ofta. När vi struntade i det trådlösa så fungerade allt utmärkt!
GoSatta
bredbansbolaget kopplat till stadsnätet fungerar ypperligt, 32mbit kostar 148:- inbakat i hyran.
Credo
När jag läser igenom era svar så ser jag att Glocalnet och Bredbandsbolaget är de som ni har bäst erfarenhet av. Jag tror att båda går att få här där jag bor. Jag får ta och kolla upp deras hemsidor och se vilken som verkar bäst. Tack så jättemycket för svaren! wub.gif
MB1965
Jag bytte från bredbandsbolaget pga det var dyrt. Med UVTC fick jag samma fart, samma pris men då var alla sverigesamtal + fast teleabbonemang med oxå.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon