Elisabeth-Västkustkolonisten
Hej,

vi har lyckats att engagera Åke Truedsson som föreläsare i vår koloni i Torslanda /Göteborg

Han föreläser om "Grönsaker och djupsängar" samt "Odla i Sibirien"

Detta kommer att ske lördagen den 31 Maj kl. 14.00
Kostnaden /person är 50:- Kr. incl. fika

Vid intresse skicka mail till mig (platser är begränsade - först till kvarn gäller)

Elisabeth
Ann i Göteborg
Hej

Det låter spännande, men är det den 1/5 eller lördag 3/5 ??
Hej,

solen måste ha tagit hårt på mig igår eftersom jag skrev fel datum.

Det skall vara lördagen den 31 maj och inget annat.

Ursäkta...

Elisabeth
Hannele
Hoppas det blir intressant - jag gjorde en anmälan till dej, men du svarade aldrig...? wacko.gif
Hannele

Man kan se Åke Truedsson prata om nytt sätt att plantera tomater i kväll i Gröna rum SVT1 20:30.
Ann i Göteborg
Hej

Jag missade GR - hur tipsade han?
Hannele
Åke talade om, hur man kan bli av med nematoder i sitt växthus och att tomater ska planteras väldigt djupt - rötter bildars på stammen.
KURT
CITAT (Ann i Göteborg @ 08-05-2003, 08:36)
Hej

Jag missade GR - hur tipsade han?

Om man odlar tomater i samma jord i växthuset flera år i rad så får man nematoder i jorden=sämre skörd. Han planterade då tomatplantor i jordsäckar istället så minskar antalet nematoder i jorden när den får vila en säsong.
Hallo Hannele,

jag fick tyvärr aldrig något meddelande av dig. Men det finns fortfarande platser kvar.

Hör av dig

Elisabeth
Hannele
Den 31 maj är det ju Amatörernas Riksmöte på Botaniska... wink.gif

http://home.swipnet.se/~w-48324/skick.html
Jag vet det Hannele men kan inte ändra det för detta.

Jag tror inte att någon från vår koloni går på Botaniska p.g.a. riksmöte. Och eftersom jag själv har svårt att gå och inte kommer någonstans längre så tänkte inte jag heller på detta. Nu är det som det är

Elisabeth
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon