Full version: Pelargon
nilssontherese
Hej alla blomstervänner!

Jag har en fråga om pelargoner. Jag tog med mig ett avlägg av en röd pelargon från Kreta förra semestern...nu undrar jag om den kommer att blomma även fast jag inte har övervintrat den "rätt", dvs jag har inte haft den svalt. Utan haft den kvar på fönsterbrädan hela vintern och den har mått prima!! laugh.gif Är det möjligt att den kommer blomma ändå?! smile.gif

MVH Therese

[QUOTE]
Eva i Skåne
Jag vet inte om det finns sorter från Kreta som inte blommar i vårt klimat, men annars tror jag säkert att den blommar även om den stått i fönstret hela vintern.
Har den blivit hög och rankig så klipp ner den lite. Skotten kan du sätta som nya sticklingar.
Almdalen
Jag tror också att den kommer att blomma, jag har en del pelargoner som blommar nästan hela året. Jag tror inte att de från Kreta är annorlunda, tillräckligt med sol och värme så blommar de.
wub.gif
Ingegerd
nilssontherese
Man tackar och bugar! För dessa svar!
rolleyes.gif
Nu är det bara att vänta och se om det blir några blommor!
Jag tog den nämligen från en vildväxande pelargon!

MVH Therese
[QUOTE]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon