Full version: slånbärssirap
yla

slånbärssirap

blev klar idag o smakar himelskt rolleyes.gif
Maria i Helsingborg
Hur använder du den, Agneta?
yla
CITAT (Maria i Helsingborg @ 19-12-2005, 15:58)
Hur använder du den, Agneta?

birgitta hehe
jag häller den över glass tillexempel

och man kan dricka den matskedsvis den ska vara
mycket nyttig o ge styrka i kroppen

har du gjort också Maria

såhär stod det i receptet
En smakupplevelse på vuxenglassen, pannkakan och i drinkar. Sirapen sägs vara stärkande och påskynda tillfrisknandet efter sjukdom om man tar ett litet glas om kvällen. Den som sällan är sjuk kommer nog att unna sig ett glas ändå, förföriskt god som den är

jag har haft den mest till vaniljglassen sååååååå gott
Maria i Helsingborg
Varför kallade jag dig, Agneta? ohmy.gif Det är väl "Felix matte" som heter så........
Förlåt.

På vaniljglass och pannkaka låter verkligen himmelskt gott! Nej, jag har inte gjort annat än slånbärslikör men jag har fler bär i frysen så nu blir det till att göra sirap!

Tack för tips, BIRGITTA biggrin.gif
yla
CITAT (Maria i Helsingborg @ 19-12-2005, 18:05)
Varför kallade jag dig, Agneta? ohmy.gif Det är väl "Felix matte" som heter så........
Förlåt.

På vaniljglass och pannkaka låter verkligen himmelskt gott! Nej, jag har inte gjort annat än slånbärslikör men jag har fler bär i frysen så nu blir det till att göra sirap!

Tack för tips, BIRGITTA biggrin.gif

härligt du får gärna kalla mej Agneta hehe bara jag vet när de e mej du pratar med

Felix matte blir jag gärna hopblandad med tongue.gif
lycka till me sirapen helt klart värd att göra rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon