Full version: Frusna pelargoner
mamamaggan
Hade en del av mina pelargoner stående på vår ouppvärmda men inglasade veranda vid sommarstugan.

Hann inte med att åka dit och ta in dem när kylan kom. Nu har vi varit där och bladen är frusna. Ställde in dem i stugan men tror ni att rötterna har klarat sig? Det har varit c:a -5 som mest på verandan.
Carex
Hm, låter inte lovande, men försöka duger alltid, annars vet man ju inte hur det hade gått!
Anki på Öland
Låt dom stå innomhus ett tag. Jag frös ett gäng pellisar i våras, jag lät dom stå och på flera av dom kom det upp nya rotskott.
Anki
lenab
Jag hade pelargoner en vår, som hade fått nya skott men ställde ut dem och glömde ta in dem över natten. Alla tre frös. Sedan fick de stå utanför dörren i väntan på att hamna i komposten, men rätt som det var kom de igen och blev jättefina den sommaren. Det var för tre år sedan och de lever fortfarande!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon