Full version: Fina små älvor
Christoffer
Kolla in länken för att titta på små älvor som man kan sätta i krukorna!

http://www.rosehart.com/fairys.htm
Cilla
De där böckerna kan jag rekommendera. Poemen är mycket bra och teckningarna urfina. Urtypiskt för brittisk härlig poesi, humor och naturglädje - och dessutom om samma blommor som vi har i floran.

I stort sett alla poem är blomster som säger saker och beskriver sig själva, och tecknade som om de vore levande, mänskliga sagofigurer.

Om scilla sägs bland annat
Scilla scilla tell me true,
why are you so very blue?
"Well I cannot really say
why I'm made this lovely way."

Inte bästa poemet alls men ett som jag råkar minnas utantill.

Eva i Norrköping
Oj, vilken flashback jag fick! Från min barndom, jag hade just den boken om hösten, fast på svenska. Undrar var den har tagit vägen.... Jag minns att jag var särskilt facinerad av benveden, förmodligen därför jag vill ha en i min trädgård nu... rolleyes.gif
Wargen

Hoppas jag fixar detta med att lägga in en bild....Om så är fallet så visar den de älvor som jag köpt från ett svenskt företag som heter Direct Trade AB. Men där kostar t.ex småälvorna endast 9 kr styck!. De amerikanska älvorna var hiskligt dyra tycker jag...20 dollar styck! adressen för mer info om hur man beställer deras katalog finns på www.directtrade.se
Cilla
Vilken mix av älvstatyer och poesi det blev...
Eva - jag läste också dessa som barn, och helt klart påverkade de mitt sätt att se på vår flora! Fanns de, finns de på svenska? Jag har för mig att mina föräldrar översatte från engelska.
Eva i Norrköping
Visst fanns de på svenska...! Jag tror inte jag läste dem på engelska, i så späd ålder... eller gjorde jag det..? Nu blir jag tveksam! Nej, jag tror de var på svenska trots allt. Kan inte minnas en rad utantill just nu, men om jag får tänka kanske det kommer...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon