Full version: sköldlöss
Therese77
Innan de rackarna dör? Jag har ull och sköldlöss har köpt provadopinnar för några veckor sedan. Har duschat blommorna, det är mest doftrankan som är drabbad. Men efter ett tag sitter de rosa små sakerna där igen och ullbollar här o där. Ska jag köpa gift på spray också eller???
iscah
det är nog vettigt att göra.

samt ta bort alla löss du ser. jag brukar göra det med en tops doppad i t-sprit.

sen kör jag med bladglans det är det enda som fått dom små monstren att inte komma tillbaka hemma hos mig. det kväver dom som redan finns och hindrar mot nya angrepp.

lycka till med kriget!
Therese77
Tack,men hur lång tid brukar kriget vara (haha) Innan giftet i jorden verkar menar jag.
kristerh
CITAT (Therese77 @ 20-11-2005, 17:22)
Tack,men hur lång tid brukar kriget vara (haha) Innan giftet i jorden verkar menar jag.

Du får nog vänta ca två-treveckor innan giftet transporterats upp i plantan, det kan gå snabbare om det är en kraftigt växande sort.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon