Full version: läckert blad
Åsa, mälardalen zon 2
Läckert blad va!! Kan ni se vilken växt det är?

Christina i Taxinge~
Ser ut som St Paulia tycker jag...? smile.gif
Zarah P
Jättesött! Jag tror också att det är en St Paulia. smile.gif
wolkenkrabber
jag tippar på att det är en muterad st paulia blomma eller en form av muterad Chirita
Åsa, mälardalen zon 2
Javisst är det en saintpaulia. Det är sorten Biscayne trail som jag köpte en bladstickling av på trädgårdsmässan(Älvsjö) i våras, jag köpte den just p.g.a de fina bladen.

Zarah P
söt!!
Du tar väldigt fina bilder, du! smile.gif
Berith
Jättefin, och från början bara en bladstickling! smile.gif Var det inte Åsa som hade så många saintpaulior...? 500 eller nåt sånt? unsure.gif
Annki
Mysiga blad! Jag hittade ett träd i höstas som jag parkerat under många gånger (hos min frissör). Men jag hade inte lagt märke till bladen tidigare. Men dessa är snygga! Och frukterna (ekollonen?) har små baskermössor! Är det rödek? Det är bara en gissning. Är väldigt dålig på träd... Men ni vet säkert!
cic

Lättare att se nu.. Hoppas du inte tar illa upp. unsure.gif
Annki
Absolut inte! Är bara tacksam för hjälpen! Vet du om det är rödek?
cic
CITAT (Annki @ 20-11-2005, 22:23)
Absolut inte! Är bara tacksam för hjälpen! Vet du om det är rödek?

Nää.. Jag är tokdålig på ett se skillnad. Ser bara att det är ek, inte mer.. rolleyes.gif
cic
Fast när man googlar lite på rödek så tycker jag att de bladen inte ser så "flikiga" ut..

Här

och här tittade jag jag lite snabbt.
Annki
Men jag tror det ändå... var på Hortus och kollade lite under en avskalad rödek. Och hittade liknande blad. Men jag är långt ifrån säker...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon