Full version: Använder du reflex?
Zarah P
Efter en djup & ingående diskussion med sambon bestämde vi oss för att ni ska få lösa vår frågeställning, nämligen:
Hur många vuxna använder reflex?

Jag blir tacksam om ni röstar!
smile.gif
Swingtime
reflex är en billig livförsäkring
netaave
Har alltid en reflex sitter och dinglar på väskan. Runt armen eller benet har jag ett reflexband. I handen en ficklampa om jag går på E4.
yenny
jag har en reflex på jackan... o så har jag en på väskan.
cic
Relexväst på hunden och både reflexband och dinglande på mig. Fast jag ska köpa en väst till mig själv också.

Självbevarelsedrift. Har alltid haft relex. Lärde mig det av Anita och Televinken på "Barnens trafikklubb" när jag var liten. Nu när jag håller på och tar körkort (snart har jag det!!) blir jag galen på att folk inte har på sig relex. Går rakt ut på övergångsställen, när det är nattsvart, och förväntar sig att jag ska stanna fast dom inte ser till att SYNAS!! Att man inte är mer rädd om sitt liv än så..
Zarah P
Det är underbart att se hur många det är som är rädda om sig själva, sina medtrafikanter och sina djur!
Ni gör mig glad! Tack för det. smile.gif
*Felix matte*
Om gående visste hur svårt bilförare har att se dem i mörker.. klädda i svarta/mörka kläder... så skulle de garanterat ta på sig en reflex eller flera.
Senast nu i veckan såg vi i sista stund en svartklädd kvinna korsa gatan.. hade farten varit högre så .....
ohmy.gif mad.gif mad.gif
Zarah P
CITAT (Felix matte @ 20-11-2005, 22:48)
Om gående visste hur svårt bilförare har att se dem i mörker.. klädda i svarta/mörka kläder... så skulle de garanterat ta på sig en reflex eller flera.
Senast nu i veckan såg vi i sista stund en svartklädd kvinna korsa gatan.. hade farten varit högre så .....
ohmy.gif mad.gif mad.gif

Det är så himla knäppt, ju!
Jag menar... Nästan ALLA har väl åkt bil, och märkt hur dåligt man ser folk om de inte har reflex? Dessutom märker man ju, då, att det är mörkt tidigare än man tror - inifrån bilen sett.
Jag har själv nästan alltid svarta kläder - men jag har också alltid minst två reflexer med mig...!
Snöflinga
ALLTID reflex, dock ingen mössa smile.gif
Zarah P
CITAT (Snöflinga @ 20-11-2005, 23:00)
ALLTID reflex, dock ingen mössa smile.gif

*fnissar*
yla
jag har reflex på mej o kopplet

men om jag inte har reflex(glömt)
så håller jag noggrann koll på bilar o kliver ner i diket me både erik o mej för säkerhets skull
för efter alla år som nattförare så vet jag hur illa folk syns
o jag e svartklädd jämt också så

sätt på reflexerna OCH se er för samtidigt
lita INTE på att ni syns iallafall
eller lita bara på er själva o akta er
tänk på alla som inte e nyktra o alla andra som gör tusen andra saker i bilen

lita INTE bara på reflexen me andra ord

kram o se er för
Betty
Alltid reflex, man är väl rädd om sig! biggrin.gif
Hannele
Missade, röstade fel, klart att jag har reflexväst. smile.gif
Zarah P
CITAT (Hannele @ 20-11-2005, 23:37)
Missade, röstade fel, klart att jag har reflexväst. smile.gif

Så länge du syns i trafiken, är jag glad ändå! wink.gif
Kathy
CITAT (Felix matte @ 20-11-2005, 22:48)

Ja, det kan jag verkligen hålla med om.
Häromkvällen korsade en cyklist körbanan framför mig...och han hade varken egna reflexer på sig eller på cykeln. (de finns ju såna där som man sätter på ekrarna) Det var ren tur att jag såg den svarta skugga som svischade förbi.

Heder åt dem som har reflexväst. wub.gif
Anma
Har använt reflex som hänger i snöre men det fungerar inte. Det spelar ingen roll vart jag hänger den, ändå fastnar jag någonstans med den. Nu har jag skaffat både clips och sådana där band man sätter runt armen.

Köpte en reflexsele till hunden och ska köpa en väst till mig själv. När jag bodde i stan var sånt onödigt med alla gångvägar som fanns men här ute måste man ju gå ute på bilvägen och då är det bäst med väst.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon