Full version: Hundarnas matskålar
silos
Jag brukar diska mina vovvars matskålar efter varje måltid=2ggr, deras vattenskålar diskar jag en gång om dagen.

Så har jag olika borstar till vovvarnas matskålar.

Hur gör ni andra som har hundar eller andra djur?

Det har hänt att jag inte hunnit diska men aj så dåligt samvete jag får då!
Biggan_
Jag kör katternas i diskmaskinen smile.gif
Hired-Gun
Vi har dubbel uppsättning av matskålar som diskas en gång om dan i maskin
cic
Oj, jag diskar mat och vatten skål typ varje eller vart annan dag.. Åker med i diskmaskinen när den går.. Borde man diska dom oftare? I så fall ska man väl vara sparsam med diskmedel? Bättre en matskål med hundmatsrester (även om den alltid är RENSLICKAD) än med diskmedelsrester..? unsure.gif
*Felix matte*
Vi hade matbar i rostfritt... sköljde vattenskålen varje dag och diskade (med diskmedel) då o då "för hand"... matskålen mer sällan eftersom han hade bara torrfoder i den. smile.gif
yenny
mina katter äter bara torrfoder... så det blir nån gång mellan varven som jag diskar ur skålarna ordentligt... vattenglasen/skålarna sköljer jag ur när jag byter vatten och diskar ordentligt nån gång ibland.
Zarah P
CITAT (yenny @ 20-11-2005, 22:30)
mina katter äter bara torrfoder... så det blir nån gång mellan varven som jag diskar ur skålarna ordentligt... vattenglasen/skålarna sköljer jag ur när jag byter vatten och diskar ordentligt nån gång ibland.

Vi har också bara torrfoder.
Jag svarar nästan exakt som du - fast jag diskar matskålarna en gång per dag.
yenny
CITAT (Zarah P @ 20-11-2005, 22:32)
CITAT (yenny @ 20-11-2005, 22:30)

Vi har också bara torrfoder.
Jag svarar nästan exakt som du - fast jag diskar matskålarna en gång per dag.

jag kanke borde diska min skålar liite oftare...är nog lite slarvig med det blink.gif
silos
Ja det är viktigt att skölja matskålarna ordentligt och då slösar jag jo på vatten;det kanske räcker om jag diskar då en gång om dagen.
Zarah P
Anton dricker ändå hellre ur kranen i badkaret - det är roligare, tydligen... wink.gif
STOR skål är ballt, tycker Anton...! tongue.gif
yenny
CITAT (Zarah P @ 20-11-2005, 22:37)
Anton dricker ändå hellre ur kranen i badkaret - det är roligare, tydligen... wink.gif

min Frida dricker från golvet i duschen efter jag har duschat... wacko.gif
Zarah P
CITAT (yenny @ 20-11-2005, 22:39)
CITAT (Zarah P @ 20-11-2005, 22:37)

min Frida dricker från golvet i duschen efter jag har duschat... wacko.gif

Kissarna har en egen önskelista inför jul. De hoppas att tomten ska komma med en tuff och praktisk vattenfontän åt dem - då blir de glada. wink.gif
Anma
Jag diskar skålarna i diskmaskin ett par gånger i veckan, då maskinen går halvtom annars. Vattenskålen drar jag runt med diskborsten utan diskmedel varje gång jag fyller på med vatten. Med två kalvar till hundar som delar på en skål med vatten blir det ofta tre- fyra gånger om dagen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon