Full version: Vattenläcka
Yin o Yang
Vi har varit utan vatten sedan lördag fm sad.gif . Tur i oturen är att läckan är på utsidan och inte inne i huset tongue.gif . Men, det var inte roligt att behöva flytta min fina nya rabatt med pump, växter och allt, att plocka upp den nyligen lagda plattgången, skruva bort en bit av staketet mad.gif . Allt för att grävaren ska kunna gräva ett 120 cm djugpt dike rakt genom trädgården, så att rörfirman kan lägga ner nytt imorgon. Tror ni att växterna klarar flytten wink.gif ? Det var 5-6 cm tjäle, så jag fick spetta loss en del. De står nu i växthuset och får vara där i vinter.
Gillan
Fy sjutton vilken situation ohmy.gif Stackars er sad.gif
Och vilken årstid sen sad.gif
Har du grävt ner växterna så borde de väl klara sig.
Annars har jag ingen aning. Men du kanske har uppvärmt
växthus. Hoppas det går bra i alla fall.

/Gillan
Yin o Yang
Tack för omtanken. Nej inte uppvärmt, men jag har grävt ner och lagt lite fiberduk över smile.gif . Nu var det ju inga unika växter, men det är tråkigt ändå eftersom jag var så ovanligt nöjd med just den planteringen sad.gif . Får glädja mig åt att det är knoppar i julrosen biggrin.gif , som står i en annan rabatt och inte kommer att drabbas. Värst är att inte kunna duscha när man vill. Fick panik kl 10.03 och ringde till min frissa och bad att få komma dit för att få håret ordentligt tvättat laugh.gif . Fast ska jag vara ärlig så var det mest för att få den där sköna hårbottenmassagen tongue.gif .
Gillan
Du, det har ingen som helst betydelse om växterna
är unika eller inte. Det är ju all den energi och kärlek
som vi öst över dom som har betydelse. Alltså
var dom viktiga smile.gif

Och den där hårbottensmassagen behövde du nog,
efter denna pers. biggrin.gif

/Gillan
LadyG
Stackare, du förtjänar en grundlig massage och att bli lite ompysslad efter en sån sak.

Det är som Evgeni säger, det är dina mödor och omsorger som är viktiga. Det är väl klart att du blev besviken när rabatten blev förstörd, fast du har kanske planerpå att bygga upp den igen?
lilla mamma
Då kommer jag till dig i vår och hjälper tilll att göra i ordning Marianne
Eva i Skåne
Stackars dig sad.gif sad.gif En nyskapad rabatt som du lagt hela din själ i att göra i ordning och så behöva gräva upp den igen sad.gif sad.gif
Jag hade blivit mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif

Hoppas du kan återskapa den till våren. Hjälp ska du tydligen få smile.gif
Biggan_
Stackare! Hoppas dina växter klarar sej, men vilket ogjort arbete med rabatten sad.gif
Vilken otur du har, först att det blev läcka, sen fel årstid och så grävning i den nygjorda rabatten sad.gif
Du får bona om dina växter i drivhuset med en säck jord om du inte har kunnat gräva ner dem och sedan passa med vatten när det går emot vår, tror jag unsure.gif unsure.gif
Yin o Yang
Tack alla rara människor wub.gif wub.gif wub.gif . Vet inte hur det ser ut hemma just nu, men troligen är det nästan färdiggrävt wink.gif . Förutom rabatten fick vi gräva upp en rododendronbuske just där läckan var sad.gif . Den står också i växthuset.
Jodå, jag ska nog försöka återställa mitt rabattbygge till våren - kanske till och med göra den lite större tongue.gif när den nu ändå ska göras om.
Eva i Skåne
CITAT (Yin o Yang @ 21-11-2005, 16:02)
Jodå, jag ska nog försöka återställa mitt rabattbygge till våren - kanske till och med göra den lite större tongue.gif när den nu ändå ska göras om.

Det låter klokt!!!

Man ska se möjligheterna rolleyes.gif smile.gif laugh.gif biggrin.gif wub.gif
Yin o Yang
Igår grävdes "hela" trädgården upp sad.gif . Ca 30 m vallgrav från huset ut till den plats där kommunens ansvar tar vid. Vi har kommit fram till att det nog får bli totalrenovering av den halvan av trädgården smile.gif tongue.gif . Min fantasi har startat så smått - kanske kan jag få mitt stenparti, en större rabatt kring min fina pump, en damm wub.gif, kubbplan wink.gif ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon