Full version: Trädgårdstidningar
Klematis
Hejsan
Vilka tidningar läser ni? Jag har läst "allt om trädgård" i flera år. Den är bra. Är med i trädgårdsamatörerna så då får jag ju den tidningen. Sedan blir det ju någon annan tidning ibland som ser intressant ut.
kristerh
Jag läser alla trädgårdstidningar som kommer ut i sverige wink.gif kommer inte ihåg namnet på alla.
krister
astrid.m.s
Jag läset Allt om trädgård, Hemträdgården och Trädgård norr.
Åsa, mälardalen zon 2
Hemma läser jag Hemträdgården + Natur och trädgård. På jobbet kan jag läsa ex. Viola, Allt om trädgård, Hortica + en massa andra nordiska trädgårdstidningar, de flesta inriktade på yrkesodling.
bikiv
Vem ger ut Hemträdgården?

Nu fick jag ett julklappstips... nå´n som vet vad en prenumeration kostar?
cic
Hemträdgården
ÅsaF
Hinner knappt ens med Hemträdgården. Kanske beror på att den är lite tungläst. blink.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Vill man ha en tidskrift om trädgård som inte är glassigt veckotidningsaktigt och som ger bra svensk information om en massa saker ex. nya äppelgrundstammar, odling i sand och gräsklipp mm. och som är helt fri från annonser så är Natur och trädgård ett bra val.
solkatten
Engelska trädgårdstidningar när jag kan få tag på dom.
Big Gardener
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,25-11-2005, 23:52)
Vill man ha en tidskrift om trädgård som inte är glassigt veckotidningsaktigt

Typ Allt om trädgård....Jo, jag håller med fullständigt rolleyes.gif
Lars-Olof Arvids
Jag håller också med om att Natur och Trädgård är den bästa trädgårdstidningen! smile.gif

Olle
stina
Å jag som gillar att frossa i glassigheten. Lite som "trädgårdsporr"... rolleyes.gif Gäller bara att inte få ågren över sin egen enkla täppa (talar om min egen alltså)....

/Stina
Lady Hamilton
Jag läser
Allt om Trädgård
Allers Trädgård
HEM ljuva HEM trädgård
TRÄDGÅRD NORR

Men jag saknar den bästa tidningen som fanns förut Din trädgård
Tidningen som ersatte den var inget att läsa tycker jag.
kerstin z5-6
STa s medlemstidning TrädgårdsAmatören
Lokala medlemsblad"
Rosensällskapets tidning
Aot
men den enda jag sparar, och läser om är STA s Trädgårdsamatören smile.gif
Betty
TrädgårdsAmatören (STAs medlemstidning )
Hjärtbladet (STA Övre Norrlandskretsens tidning)
Hemträdgården (Riksförbundet Svensk trädgårds tidning)
Allt om Trädgård

Och jag är som en hamster så jag sparar på allihopa! biggrin.gif
Lorangafilm
Igår fick jag Natur & Trädgård i brevlådan.
Åhh va glad jag blev. Den tidningen är min absoluta favorit.
Fast efter jag läst denna tråd så blir jag sugen på tidningen Trädgård i Norr. En perfekt julkrapp till mor som bor uppe i Zon 6.
titti49zon6
Trädgårdsamatören
Hjärtbladet
Allt om Trädgård
Rosensällskapets tidning
Trädgård i Norr
Allers trädgård
Hus o Hem trädgård
jag sparar alla, trevlig läsning kalla vinterdagar
Katti med torpet
Tänk att Natur & Trädgård har jag då aldrig hört talas om tidigare.
Blev lite nyfiken så jag gick in på webben och kollade. Upptäckte till min förvåning att den ges ut från det lilla lilla samhället Mullhyttan vilket ligger ett stenkast från byn där vi har torpet!! Världen är bra liten i bland... tongue.gif

Var ju tvungen att beställa och nu sitter jag här med 5 tjocka "böcker" och hittar massor med matnyttigt. Mycket positivt överaskad! Verkar vara både bra bildmaterial och modernt skriven. Hade nog befarat att det skulle vara lite mossigt och tortt (á la trädgårdsamatören som är lite för mycket botanik och biologi för att passa mig) men nej då!
Så tack för tipset, utan Odla.nu hade jag aldrig hittat det här.
Eva St
Ha.... Katti där lurade du in mig på ytterligare en trädgårdstidning. Den kunde jag bara inte låta bli. Väntar med spänning
Eva St
Diana
Jag läser alla de svenska och AoT har jag haft säkerligen (har alla kvar) i dryga 20 år?? När började denna tidning egentligen?var det 80 eller 90-talet?? Tycker att jag alltid haft den. tongue.gif

Annars så läser jag en 5 Engelska tidningar vara en jag prenumererar på - "BBC Gardeners' World", som är en fantastisk tidning. wub.gif Jag sparar alla mina tidningar. wub.gif
Betty
Jaha, Natur & Trädgård... Efter att ha läst Kattis inlägg blev jag med nyfiken på den - och nu måste jag med beställa den! Det får bli min egen julklapp till mig själv! biggrin.gif
Eva St
Idag kom Natur o Trädgård som jag beställt. Har bara hunnit bläddra lite i den men den verkar helt suverän tycker jag. Men Katti fick du 5 st och jag fick en????????????
Eva St
Katti med torpet
Jo jag vet inte riktigt hur jag beställde men jag fick 2005 och ett par nummer från 2004. Eller fick och fick, det kom naturligtvis med en faktura också tongue.gif
Däröver fick jag en extra faktura för 2006, alltså att betala i förskott för 2006 antar jag. Men den sista får nog vänta till efter jul tror jag.
Betty
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,25-11-2005, 23:52)

Katti, du kanske beställde via Åsas länk som ju avser år 2005?
Om man beställer via Natur och trädgårds hemsida så gäller prenumerationen för år 2006. (där står även: Plus Natur&Trädgård 2005 gratis.)
Eva i Stuvsta
CITAT (Diana @ 13-12-2005, 12:31)
Annars så läser jag en 5 Engelska tidningar vara en jag prenumererar på - "BBC Gardeners' World", som är en fantastisk tidning. wub.gif Jag sparar alla mina tidningar. wub.gif

Diana, tycker du att Gardeners' World är lika bra nu sen de gjorde om den i våras? Tyckte den "tappade" lite efter det.
Har av olika skäl inte kommit mig för att köpa de två senaste numren... Men nu börjar jag sakna Monty Don... rolleyes.gif
Kanske ska ge den en chans till! smile.gif
Eva St
CITAT (Katti med torpet @ 16-12-2005, 12:40)
Jo jag vet inte riktigt hur jag beställde men jag fick 2005 och ett par nummer från 2004. Eller fick och fick, det kom naturligtvis med en faktura också  :P
Däröver fick jag en extra faktura för 2006, alltså att betala i förskott för 2006 antar jag. Men den sista får nog vänta till efter jul tror jag.

Aha då förstår jag. Fick nr 4 för 2005 och en faktura för 2006.
Hur som helst så är jag jätteglad att ditt inlägg fick mig att beställa den
Tack för tipset
Eva St
Klematis
Jag blev oxå nyfiken på natur och trädgård så nu har jag beställt för 2006. Bara att vänta.
Klematis
Eva St
Den som väntar på något gott....................
Eva St
AndreasBlomquist
Ja, Natur & Trädgård låter onekligen intressant. Har också beställt en prenumeration för 2006 och att man dessutom får alla 4 nummer från 2005 är ju en riktig bonus. Hoppas de kommer fort nu bara!
Betty
CITAT (AndreasBlomquist @ 18-12-2005, 23:39)
Hoppas de kommer fort nu bara!

Fort, ja det vill jag lova! Jag gjorde min beställning i fredags och idag tisdag fick jag ett brunt paket i brevlådan - årgång 2005 gratis + inbetalningskort för 2006. biggrin.gif
Skulle gärna krypa upp bekvämt i en fåtölj nu med min bunt - men julköttbullarna ligger och väntar på att bli stekta... det får bli en mysstund i fåtöljen lite senare. smile.gif
Klematis
Snacka om snabb leverans. Beställde Natur och trädgård på internet så helt plötsligt kom ett paket med 2005 års tidningar, om man nu kan kalla det tidningar. Jag tyckte det var som små böcker jätte fina.
Klematis
Klematis
Idag fick jag nr 1/06 av Natur och trädgård. Vad bra den var! Är det fler som fått den?
Almdalen
Japp, den och Hemträdgården så jag är salig biggrin.gif Behöver ingen TV i kväll.
/Ingegerd
gunnelö
Jag fick den också idag (Natur och trädgård). Har bara snabbläddrat än, så jag har ALLT kvar att läsa. rolleyes.gif Det här var bara mitt andra nummer men jag har redan fastnat för den höga kvaliten på bilderna.

Gunnel Ö
marigt
Nu blev jag också sugen på natur och trädgård, hade inte hört om den heller tidigare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon