Full version: Min katt borta
Klematis
Igår kväll var vi helt i upplösningstillstånd. Vår lilla katt var borta. Letade igenom hela huset gång på gång, ute, i garaget men ingen katt. Var till och med uppe och letade i natt. Men nej då. Gud var orolig man blir. Men när jag stod upp imorse så krafsade det på garderobsdörren i mitt sovrum och ut kommer lilla missen som om inget har hänt. Konstigt nog hade jag letat där med men missat henne. Så vi firade med lite skinka till frukost.

Klematis :D
*Felix matte*
Slutet gott biggrin.gif wub.gif
silos
Så skööönt att katten kom till rätta wub.gif Vad nöjd hon måste har varit när hon fick skinka till frukost biggrin.gif
Annlo
Ja, det var ju för väl! wub.gif

Vi har hittat vår misse i sopskåpet under diskbänken när vi varit borta i flera timmar... ohmy.gif
Hon klev ut o sträckte på sig lite lojt... laugh.gif

En annan gång hade hon lagt sig i min garderob o var där hela dagen.

De är ju så nyfikna av sig! sleep.gif
Latmask
Tålmodig kisse. biggrin.gif Skönt att hon kom till rätta!

Jag fick totalpanik en gång. Bodde då i lägenhet med innekatt. Hon var spårlöst försvunnen, i en etta. Jag letade i tre timmar och vände upp och ner på hela lägenheten men katten var borta. Gick ut och kollade under balkongen (som var stängd, men bara utifall) och knackade på hos grannar och letade igenom trapphuset. Inget resultat.

Hittade henne nån timme senare i strumplådan där hon sov gott. rolleyes.gif
yenny
Jag har också gjort typ samma sak... hittade min katt i garderoben med! en annan gång satt hon uppe på en bokhylla blink.gif
Nicolina
biggrin.gif Vilken lycka att hon kom tillrätta . En gång letade jag som en tok efter min katt o då bodde jag i en väldigt liten tvåa men på nåt sätt hade hon smitit in i linneskåpet snabbt som attan när jag hämtade en handuk , det tog lång tid innan jag hittade henne rolleyes.gif wub.gif
Ewa L
Jag har också hittat min kisse på alla möjliga — och omöjliga — ställen.

Numera är hon dock så influerad av vovvarna så att hon faktiskt kommer när jag ropar.
Inte hennes namn, men väl när jag frågar: Vill du SMAKA? biggrin.gif
yla
ja fy bubblan o tänk jag som har två att leta efter men dom e duktiga på att komma då jag ropar o e de så att jag absolut vill ha fram dom tar jag fram deras åkbur osså frågar jag om dom vill följa me o de vill dom gärna o kliver in i buren så går vi på besök hos grannen en stund de gillar dom skarpt
sen när vi vart där en stund så säger jag nu går vi o dom hoppar in i buren igen

ojdå de va visst från ämnet lite
jag blev orolig o tänkte inte öppna den här tråden för de e inge kul då djuren försvinner
så kollade jag iallafall o blev glad

dom kan konsten att hitta bra ställen iallafall hihi
kristerh
Ja de har en förmåga att gömma sig överallt, ibland har jag sprungit ute o letat, gått igenom hela huset, och rätt vad det är dyker katten upp o sträcker på sig o undrar vad det är för ståhej wub.gif
krister
Biggan_
Mina båda kissar älskar garderoberna, och jag håller på att bli vansinnig varenda gång dom varit där! Katthår, katthår och ännu mera katthår sad.gif
Det är kärt besvär att ha katt annars, men inte när dom dragit sej tillbaka i enskildhet i någon garderob rolleyes.gif
Har man bråttom någon dag (och det har man ju) och skall iväg lite uppklädd eller bara behöver byta kläder, då älskar man inte sina katter över allt annat på jorden när man behöver ansa bort katthår innan man kan ge sig iväg wink.gif
Smarta är dom också, man märker inte när dom smiter in i garderoben ohmy.gif laugh.gif
Annlo
CITAT (oldwolfie @ 21-11-2005, 12:56)
ja fy bubblan o tänk jag som har två att leta efter men dom e duktiga på att komma då jag ropar o e de så att jag absolut vill ha fram dom tar jag fram deras åkbur osså frågar jag om dom vill följa me o de vill dom gärna o kliver in i buren så går vi på besök hos grannen en stund de gillar dom skarpt
sen när vi vart där en stund så säger jag nu går vi o dom hoppar in i buren igen

ojdå de va visst från ämnet lite
jag blev orolig o tänkte inte öppna den här tråden för de e inge kul då djuren försvinner
så kollade jag iallafall o blev glad

dom kan konsten att hitta bra ställen iallafall hihi

det var värst vad dina var dresserade! ohmy.gif

Perfekt...

Annat är det när vi ska åka hem från stugan. Då kan man ge sig tusan på att hon ligger mitt under dubbelsängen och vägrar komma fram!

Hon trivs nog i stugan. wub.gif
LadyG
Det där med gömda katter känner jag igen laugh.gif De kan konsten att gömma sig om de verkligen vill det. Enda sättet at få fram mina sötnosar verkar vara att skramla med deras matskålar smile.gif
yla
CITAT (Annlo @ 21-11-2005, 13:17)
CITAT (oldwolfie @ 21-11-2005, 12:56)
ja  fy  bubblan o  tänk jag som har  två  att  leta efter men  dom e  duktiga  på  att  komma  då  jag ropar  o  e de  så att jag   absolut vill ha  fram  dom tar  jag fram deras  åkbur  osså  frågar jag om dom vill  följa me   o de  vill dom gärna     o  kliver in i buren  så  går  vi  på besök hos grannen  en stund   de  gillar dom skarpt
sen  när vi  vart där  en stund  så  säger jag nu går vi o  dom hoppar  in i buren  igen

ojdå   de va  visst  från ämnet lite
jag  blev orolig   o tänkte  inte öppna  den här  tråden  för  de e  inge  kul    då  djuren försvinner
 så  kollade jag iallafall o  blev  glad

dom  kan konsten   att hitta  bra ställen iallafall  hihi

det var värst vad dina var dresserade! ohmy.gif

Perfekt...

Annat är det när vi ska åka hem från stugan. Då kan man ge sig tusan på att hon ligger mitt under dubbelsängen och vägrar komma fram!

Hon trivs nog i stugan. wub.gif

näääej inte dresserade bara de att dom har lust att göra samma sak som jag tongue.gif
Sulawesii
Ja, de där små katterna kan hitta på en hel del som man blir orolig över! Tack och lov för mina gamla kattor som mest ligger och sover hela dagarna smile.gif .
lilla mamma
vår spets var borta en morgon bara så där.
Men det visade sig när jag öppnade badrumsdörren, att där var han.
Och han såg på mig med sina ögon och sade: har ni letat efter mig?
Rymningar är annars hans älsklingspåhitt.
LadyG
De vet så väl vad de håller på med, och deras ögon ser så oskyldiga och snälla ut att man bara kan vara lite upprörd på dem, och inte ens särskilt länge heller. smile.gif
kristerh
CITAT (Birgitta P @ 21-11-2005, 13:15)
Smarta är dom också, man märker inte när dom smiter in i garderoben ohmy.gif laugh.gif

kan du inte stänga dörren wink.gif laugh.gif
krister
Lady Hamilton
Våra katter tycker oxå om att gömma sig i garderober.........specielt där maken har sina kläder, men han har nu satt en krok på utsidan så att garderobsdörren inte går att "peta upp" smile.gif

En gång "försvann" barnens favorit katt, vi letade överallt och eftersom vi har ett ganska stort hus med många skrymsler o vrår så tog det lång tid....men inte fann vi katten, den kom inte ens fast vi lockade med konservöppnaren (som vi öppnar kattmatsburkarna med) de övriga katterna däremot kom rusande.......... Vi fick ge upp till slut, katten var borta. Så efter kanske 2 timmar skulle jag se på en videofilm, och när jag öppnar skåpdörrarna och böjer mig ner för attl sätta in filmen ser jag något grått o lurvigt som ligger OVANPÅ videon, där låg katten laugh.gif

Nu är det så att vi har videon dvd:n och sattelit mottagaren monterade i ett "Ikea-skåp" med öppning på baksidan och stora breda hyllor o dörrar. Men ingen av oss hade tänkt på att öppna och kolla i skåpet.
Men glädjen stod högt i tak här hemma när vi fann "rymlingen" smile.gif
Klematis
Det är konstigt att katterna kan sova så länge. Min lilla pisse heter Pärlan och kom till oss i våras. Annonserade satte upp lappar men ingen ägare hörde av sig. Som tur var säger jag idag. Hon är världens underbaraste katt. Sällskaplig och snäll. Har en till katt de är nästan kompisar nu.

Klematis
Anki på Öland
Min lilla långhåriga dvärgtax som jag hade förut var också helt försvunnen en dag. Ungarna och jag letade och ropade och letade ute och frågade grannar - ingen hund. Hittade henne tillslut inne i garderoben vi hade i hallen, inkrupen i skaftet på en gummistövel som låg ner. Där sov hon jättegott.
Några år senare födde hon en valpkull på botten av min garderob en natt. Mitt bland alla mina hemstickade tröjor......
Anki
Saiai
Jag stängde in en av kattungarna i en skrivbordslåda....... blink.gif
Han gick in och la sig där, längst inne i lådan, när jag satt och betalade räkningar vid datorn. Jag la ner de betalda räkningarna i lådan som stod halvöppen. Jag SÅG när katten gick in och la sig. Efter en stund var jag färdig, stängde av datorn och puttade igen lådanoch gick därifrån....

Efter en bra stund undrade jag var kattungen var, och kom till slut på var jag sett honon sist..... blink.gif Med kalla kårar i ryggen och nackhåren på ända sprang jag ner i källaren där datorn står.... hörde förtvivlade krafsningar inifrån lådan (han hade väl hört mig ropa) öppnade försiktigt och en förvirrad liten misse med uppspärrade ögon tittade upp ur lådan..........
Det var faktiskt värre än den gången jag glömde bort hunden i bilen, och kom på det frampå kvällen när jag började undra var han var......
Och så klagar dom på Paris Hilton som glömmer sin vovve lite varstans.....
ingrid fuxwall
Vad rädd jag blev! Trodde din katt försvunnit ute!
Min siste katt var borta i tio dagar en gång och lyckan när han kom hem var obeskrivlig.

Min katt var inte det mista sammarbetsvillig, älskade att åka bort men hade för sig att alltid gömma sig när jag började packa ihop, bästa stället att gömma sig var nog under sängbotten, fick nästan riva allt innan jag fick fram honom biggrin.gif sedan följde han glatt med.

ingrid
Klematis
Min lilla pisse gillar inte att vara ute nu när det är kallt. Går ut en liten sväng i veckan om det inte är för kallt och blött om tassarna. Jag tror kanske att det beror på att när vi hittade henne var hon nästan död, helt underkyld och utmärglad. Hade hon legat ute en natt till hade det nog varit för sent det var -12,(mars i år). trampdynorna var helt förstörda har tappat allt skin och fått nytt. Det kan ju vara därför som hon inte vill vara ute när det är kallt. Tappade nästan all päls, men nu har hon världens finaste och mjukast päls. Vetrinären trodde att hon var ca 8 mån i våras.

Vad är det för människor som bara släpper av och lämnar djur när de har tröttnat på dom. Jag annonserade satte upp lappar osv men ingen ägare hörde av sig Som tur var säger jag idag!!
Klematis
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon