Full version: gråsugga
yla

den låg o va död ovanpå snön
så jag tog in den stillsamma fotomodellen
men jag får nog skaffa mej nån slags belysning för mina små modeller rolleyes.gif för o få mera skärpa
Berith
Är inte säker på att ordet vacker är det första man tänker på när man ser en sån "modell" men... Oj vilken fin bild! smile.gif wub.gif

Tog en promenad tidigare och mötte då en groda på vägen. Den gick så låååångsaaaamt och hade ett stort barr hängandes tvärsöver ändalykten. Jag tog försiktigt bort barret och kände att grodan var iskall. Stackarn! När jag försökte klappa den över ryggen kväkte den och försökte hoppa iväg. sad.gif sad.gif Funderade på om jag skulle tagit med den hem och försökt värma den. Fast det hade kanske varit lika dumt som att låta den vara kvar ute i kylan?
Jonte_rm
Hade du tagigt med grodan hade du förstört dess naturliga dvalning och alltså inte gjort den någon tjänst..Snarare tvärtom..Så det var bra att du lät den vara smile.gif
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 21-11-2005, 12:47)

den låg o va död ovanpå snön
så jag tog in den stillsamma fotomodellen
men jag får nog skaffa mej nån slags belysning för mina små modeller rolleyes.gif för o få mera skärpa

Huvva ohmy.gif känns alldeles fel med "kryp" den här årstiden tongue.gif
wolkenkrabber
ugh gråsuggor är groteska varlser, jag minns när man fiskade vid vattenkanen på stora essingen så smet mn ner under trä gången, och under där kryllade det av gråsuggor *ryser*
yla
jag tycker dom e vackra o fachinerande om än ganska snabba o undflyende

verkar ju inte göra annat ont än att dom kanske rasslar lite då dom rullar iväg tongue.gif laugh.gif biggrin.gif smile.gif
vickeva
Jag tycker att de är jättesöta, och vet ni, de bajsar fyrkantiga "korvar"... laugh.gif
Gossen Ruda
I stort sett harmlösa små kryp som hjälper till med nedbrytningen av främst växtmaterial.
amaira
CITAT (Gossen Ruda @ 21-11-2005, 21:54)
I stort sett harmlösa små kryp som hjälper till med nedbrytningen av främst växtmaterial.

Japp! Och de är dessutom kräft-djur.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon