Full version: Det sa pang
LadyG
Det sa pang bokstavligen, och så högt att det höll på att skrämma pälsen av katterna. Min kaffebryggare var underbar. Kannan var lite speciell nämligen. Innerkannan är av glas och ytterdelen av hårdplast, som en termos och själva bryggardelen hade ingen värmeplatta. Kaffet hettades upp av bryggningen och rakt ner i termoskannan, så var det klart. Det var innerkannan av glas som gick i pension med en smäll, efter flera års trogen tjänst.

Det såg ut som om någon kastat en handrgranat ner i den, kaffet var fullt av glasflisor och skärvor.

Fast modellen var så bra att det får bli en ny sån. Den var inte så dyr att det gjorde särskilt ont heller. Man ska ju byta hushållgeråd med jämna mellanrum också smile.gif
lilla mamma
Min tog in vatten utifrån med följd att kaffet började smaka mögel mad.gif
LadyG
Ush, så otäckt! Men ska det inte sitta någon liten gummipackning nånstans så det inte kan rinna in baklänges? Det låt en gummipackning i glassörjan i min gamla kanna, men var den kom ifrån har jag ingen aning om. smile.gif
wolkenkrabber
ja du, glas explosioner är inte så roligt, minns nbär jag var mindre hade vi diskat ett tårtgat i tjocks glas och lags på spien som var PÅ SLAGEN efter ett tag när inge nvar i kökt hördes en stor smäll. glas splitter i hela köket. tom på motoshuven till bilen som stog utan för köket, fönstret var öppet. tur att ingen var där inne.
LadyG
CITAT (wolkenkrabber @ 21-11-2005, 15:36)
ja du, glas explosioner är inte så roligt, minns nbär jag var mindre hade vi diskat ett tårtgat i tjocks glas och lags på spien som var PÅ SLAGEN efter ett tag när inge nvar i kökt hördes en stor smäll. glas splitter i hela köket. tom på motoshuven till bilen som stog utan för köket, fönstret var öppet. tur att ingen var där inne.

Nå'n kunde dött av en sån smäll, när glassplittret bara flyger. Som du sa, tur att ingen var där inne!
silos
Där ser man;även den fredligaste tingen kan vara dödliga!
*Felix matte*
Jag skulle inte våga ha kaffekanna i glas... Hade en Don Pedro för några år sedan. Höll kannan i hand och spolade vatten i den... då small det till och kannan gick i små bitar ohmy.gif Sedan dess kör vi med Perkulatorbryggare.
silos
Tror nog att jag skall börja koka kaffet som jag gjorde förr i tiden och vad gott det var smile.gif Och det var även mysigt att sätta på kaffepannan;känna doften och allt pyssel med kokandet wub.gif

Men nu har man jo så brottåm tongue.gif
LadyG
Visst är det synd att det ska vara så stressigt jämt. En del av charmen med kaffet är att man ska ta sig tid att avnjuta det också, och det finns få saker som luktar så gott som kokkaffe.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon