Mariann
Är det någon här som köpt den, med en ängla, stjärn och två häng pelargoner? Jag undrar över "ängeln", den har så pyttesmå blad om man jämför med min andra ängel "swedish angel". Har ni det också?
Lavendela
Jag vet bara att deras ljuslila supernyhet dog knall och fall när den kom hem till min kompis som annars har väldigt gröna fingrar. Lite ömtålig kanske?

Ulrika
Almdalen
Jag köpte tre olika, supernyheten den växer och frodas likaså en Blue Sybil. Rosenpelargonen Denise dog kort efter ankomst och den betalade jag 65 kronor för, sista gången jag köper därifrån.
mad.gif sad.gif
Ingegerd
Mariann
har du klagat? jag har bara positiva erfarenheter av dom
De skickade fel fuchsia paket så då fick jag behålla det felaktiga så nu har jag 12 fuchsior rolleyes.gif men jag undrar om andras ängel Randy ochså har små blad pytte små alltså inte mer än 1 cm breda. De kanske växer till sig. Min häng blue sibyll lever och har hälsa kanske jag kan skicka hene en stickling senare. men hon borde klaga.
Mariann
Så här står det på deras hemsida
Reklamationer

Växter måste reklameras till oss senast inom 10 dagar från utskick.

Om Du är tveksam om växten klarar sig så ring oss på 08-500 315 88. Då gör vi en notering om preliminär reklamation i avvaktan på växtens återhämtning efter transporten.
Almdalen
CITAT (Mariann @ 25-04-2003, 17:42)
Så här står det på deras hemsida
Reklamationer

Växter måste reklameras till oss senast inom 10 dagar från utskick.

Om Du är tveksam om växten klarar sig så ring oss på 08-500 315 88. Då gör vi en notering om preliminär reklamation i avvaktan på växtens återhämtning efter transporten.

Har reklamerat men fick ingen reaktion, fick samtidigt paket med Fucsior som var i mycket dåligt skick. Fick här svaret att det berodde på posten så det fanns inget att göra. Trist men det var vad svar jag fick!!
mad.gif
Ingegerd
Mariann
Det är ju helt otroligt ohmy.gif Hur kan man bete sig så?
jag har bara mött trevligt folk där. Kan du inte fösöka igen? Förklara läget osv.? Har dina Fuchsior tagit sig nu?
Almdalen
CITAT (Mariann @ 26-04-2003, 07:56)
Det är ju helt otroligt ohmy.gif Hur kan man bete sig så?
jag har bara mött trevligt folk där. Kan du inte fösöka igen? Förklara läget osv.? Har dina Fuchsior tagit sig nu?

Tyvärr dog två av Fuchsiorna, har meddelat Rockdala detta via mail men ej fått något svar. Min syster skickade också efter Fuchsior och två var så klena att de dog två dagar efter att hon fått dem, detta var tre veckor sedan, Hon reklamerade via fax, samma här inget svar. På måndag ringer vi!
Ingegerd
Kajsa
Har skickat efter flera år och inget har varit dåligt. Fick årets växter
i fredags 6 pelargoner och 6 fuchsior dom var jättefina.
Blev lyrisk över en stjärnpelargon "Lotisland" i morse blommade
den med små rosa blommor.
Enda trasslet jag haft var förra året då någon tog paketen på
posten, fick en ny på en vecka. rolleyes.gif
Inger GMT
Jag har också köpt från Rockdala i flera år.
Alla växter har varit fina både de jag skickat efter och dejag köpt på Älvsjömässan senaste åren.
Hälsningar Inger
Charlotte
Jag har oxå handlat och fått fina fuchsior från Rockdala. Tyvärr tycker jag att det tar lång tid innan man får det som man vill ha. Jag beställde för två veckor sedan och har ännu inte fått någon räkning som bekräftelse på min beställning. I år har jag beställt fuchsior från Bohusfuchsian och är lyrisk. Jättefina sticklngar! Större, billigare och snabbare leverans.

Charlotte
Almdalen
CITAT (Charlotte @ 04-05-2003, 16:48)
Jag har oxå handlat och fått fina fuchsior från Rockdala. Tyvärr tycker jag att det tar lång tid innan man får det som man vill ha. Jag beställde för två veckor sedan och har ännu inte fått någon räkning som bekräftelse på min beställning. I år har jag beställt fuchsior från Bohusfuchsian och är lyrisk. Jättefina sticklngar! Större, billigare och snabbare leverans.

Charlotte

Kan man få adressen, skulle vara roligt att prova.
wub.gif
Ingegerd
Mariann
http://hem.passagen.se/fuchsian/index.html
Det var bara att söka på Bohusfuchsian smile.gif
Nu ska här spanas rolleyes.gif
Almdalen
CITAT (Almdalen @ 25-04-2003, 21:30)
Har reklamerat men fick ingen reaktion, fick samtidigt paket med Fucsior som var i mycket dåligt skick. Fick här svaret att det berodde på posten så det fanns inget att göra. Trist men det var vad svar jag fick!!

I dag kom det ett paket från Rockdala med fyra nya ganska "stora" Fucsior, det verkar som om jag hade fel beträffande deras service.
wub.gif
Ingegerd
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon