Eva i Skåne
Jag tittar sällan på nyheterna på fyran, men ikväll blev det så och jag blev minst sagt förvånad när jag hörde Bengt Magnusson säga "nyheterna fortsätter efter reklamen" !!!!!
Det kanske har varit så länge, men jag har inte hört det förrän ikväll och jag tänker inte höra det fler gånger wink.gif Det finns ju andra och bättre kanaler för nyheter, men ändå... Att dom förstör varenda film med långa reklaminslag har vi ju upplevt länge, så detta var kanske bara att vänta blink.gif
*Felix matte*
Reklamavbrott i nyhetssändning... det såg jag häromveckan... Vet inte hur länge det pågått men enl min åsikt är det helgalet mad.gif
cic
Gör som jag. Titta på Aktuellt eller Rapport.

rolleyes.gif tongue.gif biggrin.gif
Eva i Skåne
Ja, det brukar jag göra och kommer fortsätta med.
annama
Jag försöker undvika att titta på filmer och tv-serier på reklamkanalerna. Det blir så irriterande med alla reklampauser. Men vill ni se nåt bra så kolla på danska tv-serier om dom går på ettan eller tvåan. Ikväll har jag sett ett avsnitt av Örnen, verkar lovande. Tycker att danskarna är överlägset bäst i att göra bra serier, Matador, Taxa, Mordkomissionen o.s.v. Där ligger vi svenskar i lä.
*Felix matte*
fast jag tycker som så att fyrans nyheter tar med mer av allmänt intresse än vad Svt gör. De är liksom inte lika politiskt korrekta rolleyes.gif
wolkenkrabber
jag kollar knapt på tv4 längre... nu har dem ju tom reklam paus i halvtimmesprogram! och hur dem totalt har börjat slakta filmer med långa reklampauser är fördjävligt med!
yla
gör som jag ta sov pausen till nyhetsprogrammet så spelar de ingen roll vilken kanal du tittar på för du slumrar så skönt till babbel

spela in de du vill se på de kanalerna som har reklam o kör fort på fffff så behöver du inte bry dej
Snöflinga
Visst är det irriterande, men åándra sidan är ju dessa kanaler reklamfinanserade, annars skulle de ju inte finnas unsure.gif

Så är det bara och de har ju ett stort program utbud, som i alla fall jag inte vill vara utan sleep.gif Skulle vara urtråkigt med bara två monopolprogram som storebror valt åt oss sad.gif

Man behöver inte sitta och stirra på reklamen, finns massor att göra: vattna blommor, slänga i en tvättmaskin, fixa fika, ja hur mycket som helst smile.gif

Tycker också att det är skönt att se på SVT utan reklamavbrott, men det roar mig också att se utbudet i andra kanaler och då får jag ta reklamen för vad den är wub.gif
wolkenkrabber
ja inget emto att det financieras med reklam. MEN kan dem inte lägga reklamen på ett annat sett? färre reklampauser men längre. så att reklamen ligger imellan filmerna & programmen istället för mitt i dem
Snöflinga
Buissnes, dear wolkenkrabber tongue.gif Lägger man reklamen efter programmen så stänger ju folk av, vitsen är ju att man tittar på reklamen och blir lite lagom hjärntvättad laugh.gif
birgitek
Det finns vissa regler från storebror staten hur reklam får läggas, har för mej att just TV4 hade längre men färre reklamblock tidigare men blev tvugna att ändra när Melitta Dumskog hotade med indraget sändningstillstånd. För övrigt tycker jag att det är nödvändigt med alternativ till poltiskt korrekta och politiskt styrda SVT och tittar ganska mycket på nyheter från CNN och BBC, intressant med lite andra vinklingar.
Birgit Ek
KURT
CITAT (birgitek @ 23-11-2005, 09:58)
Det finns vissa regler från storebror staten hur reklam får läggas, har för mej att just TV4 hade längre men färre reklamblock tidigare men blev tvugna att ändra när Melitta Dumskog hotade med indraget sändningstillstånd. För övrigt tycker jag att det är nödvändigt med alternativ till poltiskt korrekta och politiskt styrda SVT och tittar ganska mycket på nyheter från CNN och BBC, intressant med lite andra vinklingar.
Birgit Ek

Det är korrekt att reklamreglerna ändrades. Men det var efter krav från TV4. Som krävde att få ha reklam inne i programmen, de nya . bestämmelserna.

De nya kanlerna som TV4 startar väljer de att officiellt förlägga till Finland, på så sätt får de friare reklamregler. De kan sända mera reklam, reklam till barn o s v.

Om TV4 bryter mot reklamreglerna, eller bryter mot några andra rekler så kan man mycket anmäla dem (eller anmäla SVT eller SR) till granskningsnämden för radio och TV.

TV¤ har ju t ex nyligen blivit fällda för ett felaktigt reklamavbrott.
Latmask
Jag tycker om reklampauser. Jag har sällan tålamod att sitta still en hel film eller liknande, har hela tiden saker att springa runt för, kolla efter katterna, sätta på en kopp kaffe, slänga i en tvättmaskin, kolla mailen etc. Och inte minst GÅ PÅ TOA nu när jag är gravid... wub.gif

Så jag är tacksam för reklampauserna, de passar mig perfekt. Kollar jag på en film på SVT så missar jag alltid massor för att jag "måste" springa runt lite då och då. Mycket är ju valfritt, men toa måste jag faktiskt gå på.

Kollar jag på 4:an så hinner jag till och med slänga in en kvällsdusch i en långfilm, det är inte illa. biggrin.gif

Däremot är jag väldigt tacksam för att alternativet finns, dvs tv utan reklam.
kristerh
Jag tycker 4:an har helt överlägsna nyheter, de har ett bredare utbud och
är inte lika politiskt vinklade som svt:s "den fria kanalen"s, de har ju alltid haft ett avbrott i nyhetssändningarna strax innan sporten, har de ändrat på det wink.gif
krister
Anki på Öland
CITAT (Latmask @ 23-11-2005, 10:25)
Jag tycker om reklampauser. Jag har sällan tålamod att sitta still en hel film eller liknande, har hela tiden saker att springa runt för, kolla efter katterna, sätta på en kopp kaffe, slänga i en tvättmaskin, kolla mailen etc. Och inte minst GÅ PÅ TOA nu när jag är gravid... wub.gif

Så jag är tacksam för reklampauserna, de passar mig perfekt. Kollar jag på en film på SVT så missar jag alltid massor för att jag "måste" springa runt lite då och då. Mycket är ju valfritt, men toa måste jag faktiskt gå på.

Kollar jag på 4:an så hinner jag till och med slänga in en kvällsdusch i en långfilm, det är inte illa. biggrin.gif

Däremot är jag väldigt tacksam för att alternativet finns, dvs tv utan reklam.

Tycker precis detsamma - fast jag inte är gravid är det skönt att få gå på toa när det behövs, inte sitta och knipa tills programmet är slut........ och kunna fixa med än det ena och än det andra när man kommer på att man behöver.
Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon