Full version: mobiltelefon.. nokia?
labarradepan
Vilken mobil gillar du bäst? Jag funderar på att köpa ny, denna gång vill jag ha en nokia.. Just nu har jag en motorola c550, men den funkar inte så bra att skicka sms med längre... den är sönder messad.. hihi. och min tumme med. tongue.gif

Sen har jag kontantkort vilket jag gillar, halebop ( dotterbolag till telia ) gillar jag med. Bra erbjudanden o bra täckning.

Men problemet är ju om man vill köpa ny mobil, så blir det billigare om man tar abonnemang, vilket ska man välja i så fall?

Jag vill ju behålla mitt nr jag har. Och nått som är billigt att sms med .

tacksam för svar.
Fialotta
Nokia är ju bara bäst....och kontantkort...och behåll ditt nummer föreslår jag....har haft nokia hela tiden och nu är det dags för en ny känner jag med.

Vill absolut inte ha nåt annat märke smile.gif
Zarah P
Jag har djuice och deras kontantkort funkar galet bra för mig - som sällan ringer, och inte smsar ofta heller. Annars är väl Vodafone och Halebop hyfsat billiga och antagligen rätt bra?
Jag VET att du kan behålla ditt nummer med djuice, och jag tror att de andra två erbjuder det med - men jag är inte 100% säker...
yla
nokia e bäst alltid tycker jag
har en outdoor nu passar mej utmärkt
den ylar som evarg då de kommer sms rolleyes.gif laugh.gif
*Felix matte*
Blir det verkligen billigare att köpa med abonnemang?
Är det inte så att du betalar telefonen med månadsavgiften.... eller kanske har jag missförstått. unsure.gif I alla fall så tycker jag att kontantkort är bäst... jag gillar inte att få räkning i efterskott tongue.gif

Nokia så klart smile.gif
Rossi
Jag har en Motorola och trivs väldigt bra med den. Jag har radio i telefonen och tycker att det är jättebra.

Jag har kontantkort - Telia Refill. Funkar alldeles utmärkt och täckningen är kanon!

Min man har en Nokia och är nöjd med den. Han har också Telia Refill kontantkort.
KURT
Pricerunners lista på mest populära modiltelefoner just nu, sorterade efter konsumetbetyg.

Nokia ligger väl fortfarande på andra plats bland mest sålda telefonmer i Sverige, och de säljer fortfarande ganska bra på enklare modeller.
GoSatta
Nokia gillade jag förr men tycker dom har blivit värdelösa, dom senaste jag har sett har haft totalt ologiska menysystem. gått tillbaks till sonyericsson och är hur nöjd som helst.
Hannele
Ericsson är bäst. sleep.gif
yenny
jag har en nokia 6101 den är jag jättenöjd med! Ringer på abonemang, comviq kompis pluss... fast det är bara användbart om du har många vänner/familjen som också har comviq/tele2. då ringer man för bara uppringningsavgiften o skickar sms för 19 öre st.
(annars är det 99 öre minuten och 69 öre per sms)
humla
Har tidigare haft nokia, men har numera sonyericsson och är supernöjd. Har halebop kontantkort.

(Min pojkvän har även han nokia, och den krånglar en del tyvär)

Men vad vet jag, nokias nya kanske är lika bra som sonyericssons nya.

Sen det här med abonnemang och kontantkort, beror ju lite på om du vill ha en nyutkommen eller äldre modell av mobiltelefon. De äldre säljs ju väldigt billigt med kontantkort medföljande, då är det ju bara att sätta i det du har nu. Vill du ha en ny modell, finns det ju en massa olika abonnemang man kan bida upp sig på, eller köpa kontant.

Jag köpte ny mobil kontant för ca 2 veckor sedan, efter att ha jämfört totalpriset för abonnemang jämfört med kontant, och kom fram till att det faktiskt blev mycket billigare att betala kontant. I vissa abonnemang ingår visserligen en del samtalstid, men ringer man inte så värst är det värt att kolla upp jämföreslepriset med att köpa kontant. (jag tycker också att det är skönt att ha den betad, istället för att betala varje månad i två år)

MVH/Elin
Anma
Samsung är bäst säger en fd Nokiafantast! Min heter SGH-X460. Jag är hur nöjd som helst med den. Dessutom kostade den bara 1200:- utan abonnemang!
Har Comviq Knockout abonnemang, den är billig och är lika bra som Telia i de områden jag rör mig i.
Betty
Har aldrig haft annat än Nokia. Varför byta bort nåt som alltid funkat felfritt?! biggrin.gif Telia Refill kontantkort.
Fabulus
Jag förbrukar en mobil/år, ringer på tok för mycket som tur är i tjänsten och har provat ganska många, men Nokia har varit den med kortast livslängd och Eriksson den med längst....
LadyG
Den snyggaste telefonen, tycker jag iaf. Och den är bra, ovh det är ju tur eftersom jag pyntat mycket pengar för att få min lilla svarta pärla smile.gif

Med Comviq abonnemang blir det billigt också, jag betalar under 100:-/månad. wub.gif Fast jag ringer ganska sällan och pratar lite.
kristerh
Jag har nyligen skaffat en nokia 6680, och den är hur bra som helst,
jag gyllar nokias ordbok. den är betydligt bättre än ericssons, jag hade en ericsson z1010 innan. Tycker även att batteriet är betydligt bättre hos nokia än hos ericsson.
Har abbonemang hos vodafone, 149:- i mån som man kan ringa för eller messa eller mmsa,
själva telefonen betalar jag 200;. i mån för, det tycker jag är en bra lösning, men man kan välja hur mycket man vill betala i mån för telefonen, du kan även betala en delsumma kontant om du vill.
krister
Betty
CITAT (Fabulus @ 23-11-2005, 11:06)
Nokia har varit den med kortast livslängd och Eriksson den med längst....

Min gamla Nokia är inne på sitt åttonde år nu... ohmy.gif laugh.gif Den funkar felfritt! tongue.gif
Hannele
CITAT (Betty @ 23-11-2005, 11:18)
Min gamla Nokia är inne på sitt åttonde år nu... ohmy.gif laugh.gif Den funkar felfritt! tongue.gif

Misstänker att du inte använer den så flitigt och smsar dagligen.. sleep.gif
labarradepan
Det blev många svar på nokia, men vilka modeller pratar ni om då?

Och sonyericsson, vilka är det som gäller där?

Samsung såg jag vilken det var biggrin.gif
Betty
CITAT (Hannele @ 23-11-2005, 11:20)
Misstänker att du inte använer den så flitigt och smsar dagligen.. sleep.gif

Så sant, så sant. smile.gif
humla
CITAT (labarradepan @ 23-11-2005, 11:45)
Och sonyericsson, vilka är det som gäller där?

Har införskaffat mig en W550i. Har visseligen inte haft den så länge, men gillar den hittills starkt wink.gif Den funkar även toppenbra som mp3-spelare, om man vill lyssna på musik. Stor och bra display. Dessutom är den "vridbar", vilket gör att den tar lite mindre plats och skyddar dessutom knapparna.
fruberglund
CITAT (Betty @ 23-11-2005, 11:00)
Har aldrig haft annat än Nokia. Varför byta bort nåt som alltid funkat felfritt?! biggrin.gif  Telia Refill kontantkort.

Håller med! Jag var dum och bytte för ett år sen för jag ville ha en telefon med "fliplock". Valet föll på en LG5400. Har lämnat in den en gång eftersom den inte kopplar upp samtal, speciellt till mobiltelefoner. De bytte 3 grejer i den.

Nu strular den igen (samma fel) och garantin har gått ut! Ska köpa en ny och nu blir det definitivt en Nokia igen, har alltid funkat felfritt förut och jag har haft Nokia ända sen den första Ringon jag köpte precis när de kom.

Den här gången lutar det mot en Nokia 5140i

Jag har kvar det gamla hederliga pott-abonnemanget som Telia hade förr. När man bara betalade för samtalen och inte en massa "dolda" kostnader. Köper därför alltid mobiler kontant eller med Telia refill (spelar ingen roll att den är operatörslåst då, bara att byta kortet till mitt vanliga) eftersom jag inte skulle tjäna på ett annat abonnemang.
MimE
CITAT (fruberglund @ 23-11-2005, 14:23)
... Jag har kvar det gamla hederliga pott-abonnemanget som Telia hade förr. När man bara betalade för samtalen och inte en massa "dolda" kostnader. Köper därför alltid mobiler kontant eller med Telia refill (spelar ingen roll att den är operatörslåst då, bara att byta kortet till mitt vanliga) eftersom jag inte skulle tjäna på ett annat abonnemang.

Gör ett besök hos Telia och kolla om du verkligen tjänar på att ha kvar det gamla pottabonnemanget. Vi gjorde det inte!
Du får dessutom flytta över hela potten till ett kontantkort så den förlorar du inte.

En ändring Telia gjorde för ett tag sedan är att man inte längre behöver sätta in en hundring varje år för att att abonnemangen ska fortsätta att löpa på. Det räcker att numret används minst en gång under året så räknas abonnemanget som aktivt.
Det är möjligt att detsamma numera gäller även hos de andra operatörerna men det har jag ingen koll på.

Sen ett tips: Halebop kör på Telias nät så om ni kommer över en billig telefon bunden till Halebop så kan ni smacka i ett Telia kort utan problem.
labarradepan
CITAT (MimE @ 23-11-2005, 14:58)
Sen ett tips: Halebop kör på Telias nät så om ni kommer över en billig telefon bunden till Halebop så kan ni smacka i ett Telia kort utan problem.

När jag köpte min motorola för 1,5 år sen, så köpte jag den med telia kontatkort, det funkade med halebop laugh.gif

Jag vill ha en lite mobil med kamera o billig.. biggrin.gif svårt val.
fruberglund
CITAT (MimE @ 23-11-2005, 14:58)
... Jag har kvar det gamla hederliga pott-abonnemanget som Telia hade förr. När man bara betalade för samtalen och inte en massa "dolda" kostnader. Köper därför alltid mobiler kontant eller med Telia refill (spelar ingen roll att den är operatörslåst då, bara att byta kortet till mitt vanliga) eftersom jag inte skulle tjäna på ett annat abonnemang.

Gör ett besök hos Telia och kolla om du verkligen tjänar på att ha kvar det gamla pottabonnemanget. Vi gjorde det inte!
Du får dessutom flytta över hela potten till ett kontantkort så den förlorar du inte.

Ringer så väldigt lite så vi tjänar inte på att byta även fast minutkostnaden på pottabonnemanget är högt. Min man har också pott och det är samma sak där.

Sen gillar jag inte idén med att betala för ingenting. Alltså betala en månadsavgift bara för sakens skull. Med potten får jag ju ringa upp allt jag betalar in.
Swingtime
Jag bytte rill sony ericsson k750i i somras och är helnöjd

Samtidigt la jag in mina telia pott-pengar i kontantkort.

Jag ville ha en mobil med bra kamera och denna har 2 pix.kamera

Att den också har radio och mp3 gjorde mitt val lättare.
LadyG
Ju fler saker en telefon innehåller (mp3, kamera, radio, ficklampa) dessto fler saker finns det som drar energi ur batteriet och fler saker som kan gå sönder.

Viktiga saker att titta på är inte standbytid. En telefon kan ligga orörd i en vecka eller mer, vad gör det för nytta? Det är samtalstiden som är viktig.

Lista på telefoner med taltid 6 timmar eller mer.

I listan till vänster kan du själv lägga till och ta bort funtioner du vill ha, så visar sidan exakt vilka telefoner det finns att välja på med den konfigurationen. Sen sorteras telefonerna efter pris så du kan se exakt vad de kostar och vart du kan köpa telefonen.
Saiai
CITAT (Betty @ 23-11-2005, 11:00)
Har aldrig haft annat än Nokia. Varför byta bort nåt som alltid funkat felfritt?! biggrin.gif  Telia Refill kontantkort.

Håller med! Jag var dum och bytte för ett år sen för jag ville ha en telefon med "fliplock". Valet föll på en LG5400. Har lämnat in den en gång eftersom den inte kopplar upp samtal, speciellt till mobiltelefoner. De bytte 3 grejer i den.

Nu strular den igen (samma fel) och garantin har gått ut! Ska köpa en ny och nu blir det definitivt en Nokia igen, har alltid funkat felfritt förut och jag har haft Nokia ända sen den första Ringon jag köpte precis när de kom.

Den här gången lutar det mot en Nokia 5140i

Jag har kvar det gamla hederliga pott-abonnemanget som Telia hade förr. När man bara betalade för samtalen och inte en massa "dolda" kostnader. Köper därför alltid mobiler kontant eller med Telia refill (spelar ingen roll att den är operatörslåst då, bara att byta kortet till mitt vanliga) eftersom jag inte skulle tjäna på ett annat abonnemang.

Jag har köpt två Nokia 5140i (föll för ett erbjudande), som den på bilden. Jättego telefon! Men jag behöver bara den ena, så den andra är till salu. Den är låst till Telia men fungerar med Halebop oxå.
Vill ha 1800:- för den, det är billigt! Inget abonnemang alltså.
Caprice
Tycker det är svårt att säga att just ett märke skulle vara bäst, tekniken går med stormsteg inom samtliga märken...

Har nog haft de flesta, ingen har utmärkt sig på vare sig negativt eller positivt sätt...

Ang abonnemang håller jag mej till Juice, det bästa jag haft!
fruberglund
CITAT (Saiai @ 24-11-2005, 23:41)
Jag har köpt två Nokia 5140i (föll för ett erbjudande), som den på bilden. Jättego telefon! Men jag behöver bara den ena, så den andra är till salu. Den är låst till Telia men fungerar med Halebop oxå.

Finns att köpa på både Telia och Volvo med Telia Refill (ska köpa den med Volvokortet där vi har innestående pengar så slipper jag använda kontanter) för 1600 kr. Den har gått ner i pris nu.
labarradepan
ja, mobilerna rasar i pris hela tiden.. bara o vänta till efter jul o se om det är nått nice price då tongue.gif
*Felix matte*
Jag knappar på min Nokia 3310...3110 fick barnbarnen ta för batteriet slutade funka smile.gif
Saiai
CITAT (fruberglund @ 25-11-2005, 04:42)
CITAT (Saiai @ 24-11-2005, 23:41)
Jag har köpt två Nokia 5140i (föll för ett erbjudande), som den på bilden. Jättego telefon!  Men jag behöver bara den ena, så den andra är till salu. Den är låst till Telia men fungerar med Halebop oxå.

Finns att köpa på både Telia och Volvo med Telia Refill (ska köpa den med Volvokortet där vi har innestående pengar så slipper jag använda kontanter) för 1600 kr. Den har gått ner i pris nu.

Jag tänkte ta 1500:- men skrev 1800:- för folk brukar ju pruta....
hehe...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon