|
MIN ÄLSKADE, MIN SJÄLSFRÄNDE
Nu mörkret lagt sig och ljuset släckts, en tomhet utan gränser bränner, det finns ingen återvändo.
Det var för sent för hoppet som väckts, du kämpade tappert men förlorade ändå, du väntade för länge.
Stora tårar faller på din kalla kind, dom är ej dina egna, hur många tårar har vi inom oss?
Utanför blåste en isande vind, men jag känner mig lika kall inombords, jag saknar ord.
Illamåendet sköljer över mig, tarmarna vänds snart ut och in, kroppen krampar av veckors återhållen gråt.
Smärtan, saknaden, tårarna, det vill inte ta slut, aldrig ska jag älska så.
Jag säger som barna,"life sucks"
Så vackert, men så sorgligt. Jag är så ledsen för din skull Reserv.
Jag har inte ord.... beklagar sorgen och skickar många stora kramar.
Yin o Yang
23-11-2005, 11:42
Sänder tröstekramar  . Hoppas Du har många nära och kära som tar hand om Dig i Din stora sorg.
Även jag blir utan ord men vill ändå sända dig tröstekramar genom cyberrymden och beklagar sorgen.
ååhh reserv mitt hjärta blöder för dej
tänder också ett ljus
Vet inte vad jag ska säga, orden känns så futtiga och platta... Skickar en stor varm tröstekram till dig och barnen.
beklagar verkligen din stora sorg. hade hoppats på att det skulle gå bra. ta nu hand om dej själv och dina barn. kramar om dej.
birgitek
23-11-2005, 12:08
Reserv, jag vet inte vad som hänt men förstår att Du förlorat någon Du älskar. Vill bara att Du ska veta att Du har allt mitt deltagande i Din sorg och att jag saknat Dej här på odla en tid. Kram från Birgit Ek
Reserv! Jag känner inte heller till situationen men beklagar verkligen din sorg. Det måste vara jättejobbigt. Hoppas att du och barnen nu kan sörja och stötta varandra och ta tillvara på det ni har.
För vad det kan vara värt i sammanhanget så har du oss här på Odla. Om inte annat så kan du skriva av dig här. Vi är trots allt riktiga människor bakom signaturerna.
Stor tröstekram från Rossi
Zarah P
23-11-2005, 12:26
Jag beklagar. Alla mina extrakramar, får du nu, och mina tankar är hos dig.
Eva i Skåne
23-11-2005, 12:27
Jag beklagat djupt  Hade inte förstått att det var så allvarligt. Innerliga tröstekramar till dig och barnen.
*Felix matte*
23-11-2005, 12:44
Beklagar sorgen och skickar varma tankar och kramar till dig och barnen Livet är alldeles för kort.
..men kära, söta då...det gör mig så ont ...det finns inga ord jag kan lindra med men sänder dig mitt allra djupaste deltagande...
evelina
23-11-2005, 12:57
Jag tänder ett ljus och sänder mina tankar till dig och dina barn . Det gör ont när hjärtan brister. Evelina
kristerh
23-11-2005, 13:06
Vet inte vad som hänt, men misstänker det värsta tänker på er i denna svåra stund. krister
Vet inte heller vad som hänt, men hoppas att alla varma tankar som vi sänder till dig och dina barn skall vara en tröst i något som måste vara en stor sorg.
Snöflinga
23-11-2005, 13:25
Många tröstekramar till dej och dina barn....... ord fattas men vill att du ska veta att även jag tänder ett ljus och tänker på dej ..........
Jag är så ledsen för din skull... Varma kramar från mig
När en blomma bryts av I sin vackraste blom då blir marken så trist och så fruktansvärt tom. Men kanske ändå att det någonstans finns en äng eller undangömd skreva, dit blommor som brutits för tidigt får komma och fortsätta växa och dofta och leva… Inte kan väl den blomman förvandlas till stoft som av himlen har fått både färger och doft? Men kanske ändå att det någonstans finns en kärlek som allt kan förklara: att den som har gjort den blomman en gång nu vill ha den tillbaks för han kan inte mer vara utan den bara… Atle Burman Ur diktsamlingen: "En källa av ljus"
Anki på Öland
23-11-2005, 14:59
Tänker också på dig och era barn och tänder ett ljus för er. Anki
netaave
23-11-2005, 15:18
Fattar ingenting men anar också det värsta. Skickar positiv energi i massor och många många tröstekramar.
Tänker på er och skickar tröstekramar.
Björken
23-11-2005, 16:09
Känner dig inte Reserv men ändå har jag uppskattat din närvaro här och hoppas att varje varm tanke till dig och de dina värmer dig inombords. Ord är så fattiga nu det du och de dina behöver är en varm och omtänksam kram men den har jag bara möjlighet att ge på detta sätt via cybern.
Många finns inte längre med oss utan har fortsatt sin färd till en annan värld. Åldern har tagit ut sin rätt för många av dem.. Andra har gått vidare i sin bästa år.. Nyfödda barn eller barn i lekens ålder..
Sorgearbetet efter de kära tar tid.. Frågorna är många.. Frågor du skulle vilja ställa till dem.. Frågor du inte hann med eller tänkte på.. Det gör ont..
Det tar tid att få sorgens sår att läka.. Låt det ta all den tid du behöver.. En dag kanske frågorna blir färre.. Du kan minnas utan att det gör ont i hjärtat.. (lånad av någon för mig okänd)
Kramar från Inga (Björken)
Lady Hamilton
23-11-2005, 16:12
Även jag vill skicka dig tröstekramar. Men det känns "futtigt" att skriva det..... Men vad ska man skriva?........ Men du får gärna skriva. Vi finns här och läser. Kanske kan vi hjälpa dig lite trots allt, i din stora sorg
Sulawesii
23-11-2005, 17:59
Jag vet inte vad jag ska skriva...... tänker på er.
Tänker på dig och din familj. Jag vet hur det är att mista. Håller om er.
Biggan_
23-11-2005, 18:18
Jag har också svårt att finna ord, men du skall veta att jag tänker på dej och dina barn i er stora sorg. Kramar från mej
Margith
23-11-2005, 19:00
Nu har jag funderat länge på vad jag ska skriva, men det är bara så att jag finner inga ord... Men om du någon gång känner att det kanske kan hjälpa att bara prata, så finns vi här, allihop..... Mitt allra djupaste deltagande, Margith
titti49zon6
23-11-2005, 19:11
Beklagar din stora sorg Tänker på dig och de dina och tänder ett ljus
Vi finns här och tänker på er i er sorg. Mitt varmaste deltagande!
Kram Stina
Min allra varmaste medkänsla till er!
AndreasBlomquist
24-11-2005, 00:05
Jag vet ju inte heller vad som har hänt men mina tankar är med dig och dina barn i denna svåra stund. Mitt varmaste deltagande!
andersen
24-11-2005, 04:19
Beklagar sorgen,ord är svåra att hitta vid sådana här tillfällen.
Neej Reserv, förstod ju att det var allvarligt när du skrev för ett tag seda. Men hoppades ju att det inte var sååå illa. En del får bara för mycket i ryggsäcken. Jag kan bara säga som många andra, att det inte finns ord nog för att trösta er. Ni får ändå mina varmaste kramar. Ta hand om varandra och prata mycket. Det behöver ni.
Många kramar/
Vet inte vad jag ska skriva, Reserv, för att det ska kännas bättre. Det finns inget att säga, inget att skriva som lindrar smärtan.
Om det är till någon tröst, så har du och de dina många, varma tankar hos er nu.
Kramar
// Lotta
Känner varken dig eller vet vad som hänt men jag beklagar och tänker på dig...
Susanna
24-11-2005, 17:33
Tänker på dig i din svåra stund.
CITAT (Scrollan @ 24-11-2005, 19:44) Va fint Lotta.
Eva i Skåne
24-11-2005, 22:43
CITAT (cic @ 24-11-2005, 22:03) CITAT (Scrollan @ 24-11-2005, 19:44) Va fint Lotta.  Kan bara instämma.
*Felix matte*
24-11-2005, 22:51
Hakar på Lottas fina ljus och tänder ett jag med Kram Reserv
vickeva
24-11-2005, 22:58
Mitt varma deltagande!
Jag vet inte vad jag ska säga. Jag har stirrat in i bildskärmen typ en kvart utan att komma på något bra.
Jag tänker på Dej, och önskar att det var något jag kunde göra. Magnus.
Caprice
25-11-2005, 01:44
Beklagar sorgen, Reserv...
Är själv inne i en tuff period i livet just nu, man måste försöka se framåt, även om det känns som det inte finns något där....
fruberglund
25-11-2005, 04:47
*Kramar om*
Det är många som tänker på er just nu, jag hoppas att det hjälper i alla fall något lite!
zaaritha
25-11-2005, 22:12
Kram, reserv!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|