Full version: Zamioculcas
Faidros
Hej!

Min zamioculcas har en massa mörka fläckar på stjälken, vad beror det på och hur åtgärdar man?
Vattnar inte för ofta, lagom ljust...
Sulawesii
Det har min med. Tror inte att det är något att oroa sig för om din växt i övrigt verkar må bra.
Kolla för säkerhets skull efter ohyreangrepp.

Välkommen hit! smile.gif
yenny
Ser den ut så här:

För i så fall tror jag inte det är nån fara...jag tror min har sånna för den står för ljust.
(Den kallas ju garderobsblomma, så jag tror inte den behöver ha så ljust egentligen)
Emser
Hur göder du den? Min Nerium fick sånna fläckar efter att jag av misstag wink.gif råkade övergöda den lite....annars kan det ju kanske vara köldskador?!
Sulawesii
Så ser min också ut, yenny, och min står nästan utan ljus alls (stackarn).
yenny
CITAT (Sulawesii @ 24-11-2005, 17:31)
Så ser min också ut, yenny, och min står nästan utan ljus alls (stackarn).

Ja men då ska den väl se ut så då antar jag biggrin.gif
Sulawesii
Kanske är det något som kommer med åldern, de där fläckarna?
*Felix matte*
CITAT (Sulawesii @ 24-11-2005, 18:33)
Kanske är det något som kommer med åldern, de där fläckarna?

Åldersfläckar få ju också vi människor... brukar bli bruna fläckar på händerna tongue.gif

jodå, min garderobsblomma hade också fläckar (gav den till en av döttrarna) men bara längst ner på stammarna... det var ganska ungt exemplar.
Storåtjejen
Jag tror också att det är alldeles normalt att den ser ut så där. Min gör det också och den står "halvljust" och ser för övrigt fräsch och normal ut tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon