Full version: Granen är tänd
*Felix matte*
lyser så fint i fönstrena biggrin.gif
Har du tänt dina slingor och adventsstakar, hängt upp stjärnor?

Tog detta kort alldeles nyss...våran gran och tomte med lykta... utanför köksfönstret smile.gif
SannaLasso
Jag har aldrig plockat fram nåt juligt förrän till första advent, alternativt 1 december. Men så är jag en sån tråkmåns som inte börjar äta semlor i januari heller. rolleyes.gif

På lördag kväll skall jag julpynta till hälften - resten kommer upp vid Lucia - men inget sätts igång förrän på söndag morgon!

Hej Tomtegubbar, snart är det Jul igen!
*Felix matte*
Precis så har jag varit till för ett par år sedan... Inte ett ljus tänt förrän söndag , första advents morgon.
Men så har jag börjat fundera i andra banor och bestämt att om jag tänder alla ljus ett par -tre dagar i förskott så har jag fått lika många extra fina dagar att njuta av rolleyes.gif wub.gif biggrin.gif
Gillan
Här är allting upphängt, men det lyser inte förrrän
på lördag. Tyvärr är det nåt konstigt med kameran.
Får nog vänta med att dokumentera tills den är fixad wub.gif
Eftersom jag ändå inte tänkt tända all belysningförrän på lördag,
så spelar det ju ingen större roll

/Gillan
SannaLasso
Ba, det är ju en bra idé förstås. Bara du inte tar in granen redan nu för då är det väl inte så mycket kvar av den när julafton kommer! laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (SannaLasso @ 24-11-2005, 22:56)
Ba, det är ju en bra idé förstås. Bara du inte tar in granen redan nu för då är det väl inte så mycket kvar av den när julafton kommer! laugh.gif

Nej här tas ingen gran in förrän tidigast till Lucia... och då är det en plast dito pga allergier smile.gif
Gillan
CITAT (SannaLasso @ 24-11-2005, 22:37)
Men så är jag en sån tråkmåns som inte börjar äta semlor i januari heller.   rolleyes.gif

Jag har inte ätit en semla på dom sista tio åren.
Och jag tror faktiskt att det beror på att de säljs
strax efter jul. Då är ju hela scharmen med " fetistasbulle",
totalt bortkollrad.
Ja,ja, om alla gör som de vill, så är alla nöjda.

/Gillan
netaave
Smart Agneta! biggrin.gif

Själv ska jag börja i morgon, sen ska vi åka till Nyköping och dansa. Julmarknad på grönan med tjejerna på lörd sen åker vi hem och tänder. smile.gif

Traditionsenligt fyrverkeri vid Uppsala slott på söndag.

Fast på jobbet pyntade jag lite idag eftersom jag är ledig i morgon.
Caprice
Mysig bild, Agneta... wub.gif

Har inte ens börjat tänka på sånt ännu... blink.gif
Kathy
CITAT (netaave @ 24-11-2005, 23:53)
Julmarknad på grönan med tjejerna på lörd sen åker vi hem och tänder. smile.gif

Du får rapportera om julmarknaden på Grönan sen, (den öppnar idag, föresten) så man vet om den kan vara värd att besöka eller ej.
*Grodan*
I eftermiddag ska jag bege mig till IKEA och köpa en ljusring, en sån med en massa smålampor i. Jag såg en stooor ring tänd i ett fönster och tycker de är så underbara, har ni sett dem?
Alla fönstren ska putsas men jag hoppas få upp alla stjärnor och ljusstakar imorgon. Fast julgranen får vänta till lucia. Och tomtarna också.
*Felix matte*
Så här ser min ljusring ut, har haft den i massor av år... silverglitter och silverrosett
bara sju ljuspunkter men så fin smile.gif
Berit
Så fint. smile.gif Ni har adventstämning där uppe med snö utanför fönstren.
Här är det grönt och blött och med en ihärdig bihåleinflammation sad.gif så har jag inte så mycket ork och lust att pynta. Men det blir väl bättre med den saken vad det lider. rolleyes.gif
Castea
Vad fint ni har gjort! Tack för titten, den gladde mig. Jag ska flytta om 1,5 vecka, så allt julpynt får förbli i lådorna nu. Förhoppningsvis hinner jag julpynta litet före jul i alla fall - jooo, det måste jag se till att hinna! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon