darkmarc
Hej!

Jag har blivit lagd av min radhusfrening att ytterliga beskra min hck pga att snrjningen p intilliggande cykelbana tydligen inte fungerar fr att min Liguster-hck r fr bred..

Kan man beskra Vintergrn Liguster nu (26/11) utan att den stryker med p kuppen?

///DM
sa, mlardalen zon 2
Vet inte riktigt vart du bor men gissar i sder p.g.a att vintergrn liguster inte r s hrdig.

Jag sger klipp till!!! s ltt brukar man inte ta dd p liguster och jag antar att klipper inte du den s blir den klippt av ngon annan s att snrjningen ska funka, och denne ngon kanske r ett klippaggregat som inte ger s fin klippning.
JoLo
Hej!
Jag fick samma frga hr om veckan frn en person som ville f sin hck beskuren. Nu beslutade jag mig fr att vnta drfr att hcken r i dligt skick och ganska svag. Jag vill drfr att kraften ska g till att "krya p sig" hellre just nu. Men, min kunds hck pverkar ingen snrjning eller annat praktiskt, och drfr gr storleken inte s stor skillnad nu till vintern.

Kanske r jag bara mesig och fr frsiktig med den hck jag ska klippa, men jag vill hellre vara p den skra sidan. Liguster r ju egentligen vldigt tligt.

Om jag hade haft ditt uppdrag, s hade jag nog beskurit den hcken nu. Precis som sa, s tycker jag att det r bttre att du sjlv gr det n att nn annan kanske "manglar" till den.
darkmarc
CITAT (sa @ mlardalen zon 2,26-11-2005, 15:12)
Vet inte riktigt vart du bor men gissar i sder p.g.a att vintergrn liguster inte r s hrdig.

Stmmer. Bor i Gteborg. Min Liguster r i gott skick med rtt s kraftigt grenverk, s jag tror nog ocks den verlever. Det fr bli till att klippa. Tack fr era svar!

///DM
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon