Full version: Ytterkrukor
Elanah
Vety inte om ni tycker det här passar in här men jag skulle behöva lite tips. Jag tycker att stora ytter krukkor är så himla dyrt... (har inte hittat några fina billiga iaf) Hur gör ni när ni inte har tillräckligt stora ytterkrukor efter omplanteringar? Finns det ngt man kan göra för att piffa upp pepparkaks burkar och annat som får tjänsgöra istället?

(bojkotta inlägget om ni tycker det är löjligt)
Alexander-VG-zon3
ha ingen ytterkruka ha vanliga lerkrukor funkar jätte bra har alldrig haft en ytterkruka på mina växter tycker bara dom är fula mycket snyggare med en keramik eller lerkruka smile.gif rolleyes.gif :)typ att man bara har en lerkruka sen fylla den med jord sen växten i typ inte ha lerkrukan som en ytterkruka eller nåt unsure.gif wink.gif blev lite förvirrat på slutet hoppas du kan förstå vad jag skriver
Elanah
Jag förstår precis smile.gif Får införskaffa mer lerkrukor, som det är nu har jag lite för många fula plastkrukor (skäms) unsure.gif
Alexander-VG-zon3
tongue.gif rolleyes.gif hehe bra att du kan tyda mitt skrivandet .
för tror någ växten mår bättre av att vara i en lerkruka än istället en plastkruka sen en ytterkruka av plast eller nåt annat. och den står innte stadigt man kan glömma vatten kvar som plasten håller kvar rolleyes.gif rolleyes.gif
cic
Jag hade bara lerkrukor innan, men man får vattna mycket mer då eftersom krukorna drar åt sig vatten.

Billiga och snygga ytterkrukor hittar du på loppisar. Har du lust att lägga 10-20 spänn är det bara att gå till IKEA.

Jag är lite "stilfascist" och vill att alla krukor ska se likadana ut.. I alla fall de som står i samma fönster. Har hittat min enkla favoritkruka på COOP.
Alexander-VG-zon3
fast det är ju därför man lägger dom i vatten i början fast det brukar gå bra även om krukan suger åt sig det för det är ju bara vattna mer sen även behöver man innte köpa dom ler krukor som inte är lackade .köp då dom lerkrukor som är lackade både på insidan och utsidan så suger det inte åt sig tongue.gif rolleyes.gif unsure.gif håller med dig om det med samma krukor köper alla mina krukor av samma serie på IKEA så det bler samma biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon