Full version: Taltidningar?
Latmask
Jag undrar om ni vet om några tidningar som finns som taltidning? Min svärfar är blind och vi vill gärna hitta en bra julklapp till honom och överväger en taltidning, men det är svårt att googla fram vad som finns som taltidning. Vet ni något?

Tipsa oavsett genre, för jag har svårt för att specificera vad han är intresserad av.

Några andra tips på julklapp till blind? Talböcker fungerar inte för han somnar direkt. Musik har han fått nästan varje år, eller kläder, så det skulle vara kul att variera sig lite...
Hannele
CITAT (Latmask @ 27-11-2005, 09:49)
Jag undrar om ni vet om några tidningar som finns som taltidning?

Tidningen Vi kommer ut en gång i månaden,
mycket bra aktuella varierande artiklar och ingen reklam,
Ges ut som taltidning.

http://www.vi-tidningen.se/
Latmask
Nu var det löst. biggrin.gif

Vi var inne och kollade på biljettdirekt och hittade biljetter till en musikförestälning vi tror han och hans fru skulle uppskatta. biggrin.gif
Latmask
CITAT (Hannele @ 27-11-2005, 10:03)
CITAT (Latmask @ 27-11-2005, 09:49)
Jag undrar om ni vet om några tidningar som finns som taltidning?

Tidningen Vi kommer ut en gång i månaden,
mycket bra aktuella varierande artiklar och ingen reklam,
Ges ut som taltidning.

http://www.vi-tidningen.se/

Tack för tipset Hannele! Det kan bli en bra födelsedagspresent!
netaave
Alla dagstidningar finns som taltidningar.
Biblioteken har nog koll på vad som finns eller inte finns.
Är han synskadad har biblioteken gratis service, han kan få låna hem även tidningar med fri hemleverans.
Latmask
CITAT (netaave @ 27-11-2005, 18:22)
Alla dagstidningar finns som taltidningar.
Biblioteken har nog koll på vad som finns eller inte finns.
Är han synskadad har biblioteken gratis service, han kan få låna hem även tidningar med fri hemleverans.

Det hade jag inte en aning om! Det vet jag inte ens om han vet, ska prata med honom om det. Tack!
Yin o Yang
CITAT (Latmask @ 27-11-2005, 19:01)
Det hade jag inte en aning om! Det vet jag inte ens om han vet, ska prata med honom om det. Tack!

Dessutom brukar det vara så att om man i hushållet prenumererar på tidningen i tryckt form så kostar taltidningen nästan ingenting (vår lokaltidning kostar bara 60;-/år) tongue.gif smile.gif . Enkelt att sköta - bara att stoppa i en kassett i en mottagare på kvällen och på morgonen lyssnar man på dagens tidning biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon