Full version: kolla här
yla
söta bebisar
Biggan_
CITAT (oldwolfie @ 27-11-2005, 14:55)

Här är fler Bebisar tongue.gif dom är bedårande
cic
Jag tycker dom ser läskiga ut på nåt sätt.. unsure.gif
Ralf
CITAT (cic @ 27-11-2005, 15:44)

Instämmer!
Elanah
Oh kära hjärtanes wub.gif
Det där var inte nyttigt ör den biologiska klockan...
Zarah P
CITAT (Ralf @ 27-11-2005, 16:01)
Jag tycker dom ser läskiga ut på nåt sätt..  :unsure:

Instämmer!

Jag med!!
Inga från Närke
Dessa länkar och bilder hade jag med i ett tidigare inlägg för ett tag sedan. Vi diskuterade om de små var i marzipan eller lera. Den länken från Birgitta är dockor en del av dem i alla fall.
yla
jag missade den då du lagt in den länken
men fick idag från min lillesyrra o jag tycker dom e otroligt söta
dessa små
dome gjorda av cernitlera
så nu får man åka o köpa rosa sådan o sätta fart

rolleyes.gif tongue.gif
amaira

Ja faktiskt jag med...
Vet inte riktigt vad det är, men något är det som "protesterar" inombords.
ohmy.gif
råse-marie
wub.gif jättesöta smile.gif
fruberglund
Jag vill hellre ha en riktig biggrin.gif
amaira
CITAT (fruberglund @ 28-11-2005, 08:19)
Jag vill hellre ha en riktig biggrin.gif

biggrin.gif laugh.gif ja, det tror jag det!

Tänk om du inte har någon bebis där inne!?? ohmy.gif Tänk om det bara är luft, och det aldrig kommer något?

När jag väntar på något, och det inte kommer - ju mer tiden går, desto mer övertygad brukar jag bli av att det aldrig kommer att komma.
Men - så kan ju inte vara fallet för dig...

Tänk om du bara växer och växer och växer ohmy.gif hur kommer du att se ut om ett år? Om två år? Om tre år? ohmy.gif huh.gif För att inte tala om tio år...

Men nä, nu är det min sjuka fantasi som är i farten igen sleep.gif
Jag törs lova dig, att på juldagens morgon är den ute! wub.gif
(ja, den har säkert till och med varit ute ett bra tag då)

Det kan ju bara inte dröja länge till nu wub.gif wub.gif wub.gif
yla
CITAT (amaira @ 28-11-2005, 06:50)
Jag tycker dom ser läskiga ut på nåt sätt..  :unsure:

Ja faktiskt jag med...
Vet inte riktigt vad det är, men något är det som "protesterar" inombords.
ohmy.gif

va konstiga ni e hur kan man tycka dom e läskiga de övergår mitt förstånd
jag smälter ju bara jag ser dom

rolleyes.gif

fru berglund
din lille kommer bli så perfekt som den kan bli välgjord o ostressad
den tar sin tid på sej o
den kommer vara helt underbar

klappa lite på maggen från mej
Snöflinga
Dom är ju jättegulliga och väldigt naturtrogna

rolleyes.gif Vad är det som är läskigt, så ser ju bebisar ut unsure.gif
*Felix matte*
Oj så söta små wub.gif Duktiga konstnärer. smile.gif
Zarah P
CITAT (Snöflinga @ 28-11-2005, 17:38)

rolleyes.gif Vad är det som är läskigt, så ser ju bebisar ut unsure.gif

Det är ju just DET som är läskigt!
De ser ut som barn, men livlösa! *ryser*
cic
CITAT (Zarah P @ 28-11-2005, 19:56)

rolleyes.gif     Vad är det som är läskigt, så ser ju bebisar ut  :unsure:

Ja, som om de vore döda..
Zarah P
CITAT (cic @ 28-11-2005, 21:20)
CITAT (Zarah P @ 28-11-2005, 19:56)

rolleyes.gif     Vad är det som är läskigt, så ser ju bebisar ut  unsure.gif

Ja, som om de vore döda..

Precis så! Som de där små djuren i burkar på bilogilektionerna...!
*Felix matte*
Jag har sett aborterade foster i burkar i vätska, det var när jag jobbade åt en städfirma som hade hand om storstädning på Realskolan.. men inte såg de lika levande ut som dessa skulpterade... de stod i rader i ett skåp med glasdörrar. ohmy.gif unsure.gif
Berit
Så här ser min baby ut

Raven Wing Baby heter han, sex månader gammal är han och blir aldrig äldre smile.gif Han är väldigt naturtrogen, 56 cm lång och känns som en riktig baby.
råse-marie
Tänk så olika det kan vara det som är jättegulligt för endel upplevs som skrämmade av andra.

Bara av nyfikenhet och för att jag tycker det är intressant att försöka föröstå andras känslor .....

Ni som känner olust är det desamma om ni ser en docka i leksaksaffären oxå ? eller är det för att dom här är miniatyrer ? unsure.gif

Min dotter har en docka som ser exakt ut som en bebis , hon kan röra ansiktet och blinka mm .
Många har trott att det är ett riktigt barn .
Annlo
Jag tycker dom är fantasktiskt fina wub.gif
*vill ha* fast helst en riktigt förstås! tongue.gif

Min sambo säger att om han inte sa stopp skulle jag kunna befolka jorden själv med massor av bebisar! wub.gif
Och han har nog rätt! Älskar att vara gravid och den första tiden när de är riktigt små är den bästa tiden i livet wub.gif
...blir lite sorgsen när jag tänker på att den tiden aldrig mer kommer tillbaka...
unsure.gif
amaira
CITAT (råse-marie @ 29-11-2005, 08:48)
Tänk så olika det kan vara det som är jättegulligt för endel upplevs som skrämmade av andra.

Bara av nyfikenhet och för att jag tycker det är intressant att försöka föröstå andras känslor .....

Ni som känner olust är det desamma om ni ser en docka i leksaksaffären oxå ?

Nä- hä-ä-ä biggrin.gif Så "illa" är det inte laugh.gif .

CITAT
eller är det för  att dom här är  miniatyrer ? unsure.gif  

Vet inte, tror inte det. Jag vet faktiskt inte vad det är.
Kanske är de för lika en riktig bebis - samtidigt som jag får känslan av att "här är någonting som är riktigt riktigt fel". *ryser*

Jag skräms t.ex. inte av död eller ... inte ens "livlösheten", det är något annat. Bara den där vaga känslan av att "något är så fel".
Jag gissar på att känslan går över av sig själv, om jag "umgås" ett tag med de där kopiorna, och införlivar dem i mitt jag med vad de är, och att de är "okej", för det är de ju.

"Foster i formalin" berör mig inte heller såhär! Har ju dessutom själv några sådana i garderoberna biggrin.gif ohmy.gif fast inte mänskliga förstås...
amaira
De ser visserligen riktiga ut, men inte "riktiga"! Det finns små "underliggande signaler" som "skriker" i mina öron, att det inte står rätt till med de här små gynnarna.
Det blir någon inre konflikt" mellan "riktigt" och "fel".

"Felet" är inte att de inte är riktiga, eller att de är miniatyrer, utan snarare små drag i ansiktena som inte är naturliga... Det blir lite grann som i en mardröm...
Det borde vara glädje, de frammanar glädje - men "under ytan'" finns någonting annat ... som hotar med motsatsen...

Äh, nu ger jag upp. Kan inte förklara.
Det låter ju bara för tokigt alltsammans. biggrin.gif
cic
CITAT (råse-marie @ 29-11-2005, 08:48)
Ni som känner olust  är  det  desamma om ni ser en docka i leksaksaffären oxå ? eller är det för  att dom här är  miniatyrer ? unsure.gif  

Nä, "vanliga" dockor är inte läskiga. Bara dom som ska se så riktiga ut som möjligt, men ändå inte är det.., känns konstiga.

Kan inte förklara så bra, men känner ungefär som amaria.
fruberglund
CITAT (Berit @ 29-11-2005, 08:31)
Så här ser min baby ut

Raven Wing Baby heter han, sex månader gammal är han och blir aldrig äldre smile.gif Han är väldigt naturtrogen, 56 cm lång och känns som en riktig baby.

Jag har också en liknande docka. Den har jag haft många år, de var "naturtrogna" redan på den tiden. Har övat lite på den nu laugh.gif

Zarah P
Jag håller också med Amaira. Jag får obehagliga känslor av konflikten mellan enormt verklighetstroget, och livlöst och (som sagt) "fel"!
Det får mig att känna avsmak och olust. De ser onda ut, tycker jag!
Som en ond varelse som gömt sig i en bebis kropp...

Nej, vanliga dockor ogillar jag inte. Bara clowner - men det är en annan historia... wink.gif
silos
fantastiska men ändå ser de "döda" ut.
yla
CITAT (Zarah P @ 29-11-2005, 15:04)
Bara clowner - men det är en annan historia... wink.gif

för mycket stephen king va???? laugh.gif
*Felix matte*
Emelie har en docka som ser ut som riktig bebis... blinkar och blundar med "riktiga" ögonlock ohmy.gif kluckar när hon äter ur flaskan och hon rapar ljudligt... kissar också i blöjan tongue.gif Mormor har fått sitta och mata ett antal ggr tongue.gif wub.gif
Zarah P
CITAT (oldwolfie @ 29-11-2005, 22:09)
CITAT (Zarah P @ 29-11-2005, 15:04)
Bara clowner - men det är en annan historia... wink.gif

för mycket stephen king va???? laugh.gif

Nix - jag gillar inte skräckfilmer... Eller King! wink.gif
Bra gissning, dock. smile.gif
amaira
Och här är en till som inte gillar "King". Han är så himla förutsägbar så jag tröttnat. Helt "fantasi-lös" vad gäller sluten på sina berättelser, de är alla exakt likadana, och går att förutspå från och med tredje sidan i boken.

Dessutom gillar jag inte hans pessimistiska livssyn ( som är i böckerna i alla fall, hur det är irl vet jag ju inte).

Men ... nu är jag nyfiken! Varför gillar du inte clowner Zarah?

Och med dockorna, så definierar jag min motvilja: De är ju inte alls "realistiska"!

Det finns små små detaljer som inte är "riktiga/rätt"!
I och med helhetsbilden som försöker göra sken av "riktighet", lyser "felen" igenom desto starkare.
Resultatet blir "obehag" för mig.
Snöflinga
Hur är det med "gosedjur" då unsure.gif Det finns ju en uppsjö av hundar, katter, apor o.s.v. av vilka en del ser väldigt "riktiga" ut wub.gif
Zarah P
CITAT (amaira @ 30-11-2005, 09:19)
Men ... nu är jag nyfiken! Varför gillar du inte clowner Zarah?

För att göra en kort historia ännu kortare så är det ungefär samma sak med clowner. De ler bara med munnen.
De ger mig krypningar!
lilla mamma
Skrämmande natrurtrogna. Men vackra som bara bebisar kan vara... när de sover...
lilla mamma
Annlo, jag upplever habegäret tvärsom.
Jag blir irriterad av att människor ideligen ska ifrågasätta varför jag är nöjd med mina två killar: "Men en tjej vill du väl ha!!! " NEEEJ det vill jag INTE

Jag skulle aldrig ifrågasätta varför ngn skulle skaffa fler eller välja att inte skaffa barn alls. Jag har två friska killar varav den ene föddes jättesjuk.

Det enda "barnet" jag kan tänka mig, skulle kunna vara ett sådant där prydnadsbarn denna tråden började med
amaira
CITAT (Snöflinga @ 30-11-2005, 14:23)
Hur är det med "gosedjur" då unsure.gif  Det finns ju en uppsjö av hundar, katter, apor o.s.v.  av vilka en del ser väldigt "riktiga" ut  :wub:

Jag kan inte minnas att jag sett något gosedjur som haft den här blandningen av nästan fullständigt exakt, men "brister" i någon väsentlig del, som dessutom är så gott som osynlig, och inte menat att vara (av tillverkaren alltså).
Att den är "liten" är ju som den ska vara, det är inget sånt jag menar.

Å andra sidan spelar det ju ingen större roll biggrin.gif . Jag behöver inte omge mig med dem, jag behöver inte "tycka om" dem, och dem själva "skadas" ju inte på minsta vis - inte heller alla (flertalet) som gillar dem! wub.gif wub.gif wub.gif

Jag förstår mycket väl vad som uppskattas med dem, och vad det är som gör dem så söta (i andras ögon) smile.gif wub.gif
Det är bara som jag inte tycker så.
Det är jag faktiskt van vid, "Kärringen mot strömmen" som jag uppfattar mig själv väldigt ofta - det är helt okej wub.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon