Full version: Murgröna
cic
Har två st murgrönor i mitt badrum. Den ena är lite frodigare och den andra är lång..

Som ni ser på bilder når en ranka ner till golvet. Min fråga är om jag kan ta av den en bit (precis efter ett blad) och rota den i kruka så att den blir lite buskigare?
Alexander-VG-zon3
ja det går någ att klipa av tilll önskad längd men rota dom sen i vatten sen platera så går det någ bra smile.gif smile.gif rolleyes.gif
cic
CITAT (flaxss @ 28-11-2005, 15:10)
ja det går någ att klipa av tilll önskad längd men rota dom sen i vatten sen platera så går det någ bra smile.gif smile.gif rolleyes.gif

Okidoki. Thanx! smile.gif
Lottiz
Med murgröna brukar jag stoppa ner en ranka i kruka utan att klippa av, avlöpare heter det väl? När den sen har rotat sig klipper jag av den och slipper alla problem med att få en ömtålig stickling att rota sig...
Towanda
Vad händer med rankan man klippt av, delar den sig?
Den slutar väl inte växa i alla fall?

Mvh,
Lena
Alexander-VG-zon3
den biten man klippt av bler en stickling och den andra fårt sätter väl att växa smile.gif rolleyes.gif
cic
CITAT (Towanda @ 02-12-2005, 16:13)
Vad händer med rankan man klippt av, delar den sig?
Den slutar väl inte växa i alla fall?

Mvh,
Lena

Den fortsätter nog bara att växa. Dela sig tror jag inte den gör.. unsure.gif Men det lär jag snart få veta! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon